Beantwoord

vast nummer opzeggen

  • 14 October 2020
  • 19 reacties
  • 277 keer bekeken

Beste KPN.

op 3 oktober 2020 heb ik telefonisch via het nummer 0800- 0402 mijn vaste nummer opgezegd. het zou direct in orde gemaakt worden, en ik zou via email een bevestiging krijgen. We zijn nu 11 dagen verder, en er is dus nog niks gebeurd. Het is weer hetzelfde liedje. Een paar jaar geleden heb ik m'n KPN-internetverbinding (overigens op een ander adres) opgezegd, maar nog vele maanden bleef het geld van m'n rekening afgeschreven te worden. Iedere keer liet ik het storneren. Gelukkig kon ik bewijzen aan de hand van m'n telefoonrekeningen, dat ik toch echt met de KPN gebeld had, en opgezegd had. Tip voor andere klanten: neem zelf ook het gesprek op, en vraag aan je buren of zij getuige willen zijn van je telefoongesprek. Want anders wordt het een moeilijke zaak. Ik denk dat ik helemaal maar overstap. Hartelijke groeten aan de KPN, Cor Hendriks

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 5 January 2021, 08:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hoi @Cor Hendriks! Welkom op het KPN Forum :grin: .

 

Wat balen dat je nog niks hebt gehoord van de opzegging. Ik kijk het graag eens voor je na. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik met je mee kijken. 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi @Cor Hendriks 

 

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Goedemorgen Marguaritha,

dank voor je bericht. De bevestiging van de opzegging had ik heel snel binnen.

Ik hoop dat de wijziging ook op de facturen verwerkt zal worden. Zo niet, dan meld ik me wel weer.

Met vriendelijke groeten,

Cor Hendriks

Beste Marguaritha,

We zijn inmiddels 2,5 maand verder, en nog steeds wordt het volledige bedrag afgeschreven, ondanks dat ik op 14 october 2020 de bevestiging van KPN ontving, dat "vast telefoonnummer" door mij opgezegd is. Ik laat nu het per vandaag (= 31 december 2020) afgeschreven bedrag  (rekening voor de periode 28 dec. 2020 t/m 27 jan. 2021) storneren, in de hoop dat KPN hierop wel reageert.

Het gaat weliswaar maar om 2 euro per maand, dus waar maak ik me druk om, maar datzelfde geldt ook voor KPN. Ze gaan blijkbaar failliet als ze die 2 euro niet ontvangen.

Ik ben sowieso niet zo blij met KPN, want afgelopen zomer constateerde ik dat de internetverbinding wel heel erg traag was, terwijl ik toch voor 100MB betaalde. Navraag bij KPN leerde, dat er op ons adres slechts 50 MB geleverd kon worden. Ik heb dus 6 jaar lang teveel betaald, terwijl KPN weet dat er maar 50 MB door de lijn kan, laten ze de klant wel voor 100 MB betalen. Na een half uur soebatten kregen we een gedeelte van het jarenlang te veel betaalde abonnementsbedrag terug.

Ik hoop dat jij wat kunt bereiken, want erg soepel loopt het niet bij jullie.

Mocht dit briefje ook niet helpen, dan wordt het tijd voor een briefje naar Kassa en Radar. Jammer dat het allemaal zo moet tegenwoordig.

Vriendelijke groeten,

Cor Hendriks

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Cor Hendriks, wat balen dat je nog steeds rekeningen krijgt! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Het storneren kan ik je niet aanraden omdat je daarmee kans loopt je abonnement te blokkeren terwijl dat helemaal niet nodig is natuurlijk.

Hallo Thomas,

volgens mij zijn al m'n gegevens bekend bij de KPN.

Ik ben al 40 jaar abonnee!!

vriendelijke groeten,

Cor Hendriks

Hallo Thomas,

volgens mij zijn al m'n gegevens bekend bij de KPN.

Ik ben al 40 jaar abonnee!!

vriendelijke groeten,

Cor Hendriks

Hallo @Cor Hendriks , vul in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer in, dan kan @Thomas de moderator verder. Hij heeft via zijn desk geen inzicht in jouw gegevens als jij ze niet aanlevert.

Goedemiddag Thomas,

ik heb nu de gegevens ingevuld.

Ik hoop dat je er mee aan de slag kunt.

vriendelijke groeten,

Cor

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Cor Hendriks, ik heb telefonie verwijderd van je abonnement. Je krijgt hier per mail nog een bevestiging van dadelijk!
*edit: en het teveelbetaalde bedrag in mindering gebracht. Dit wordt op je eerstvolgende factuur in mindering gebracht

Beste Thomas,

dank voor je snelle actie!

Ik heb overigens per 31 dec. de onterechte factuur gestorneerd. Maar dat had je waarschijnlijk al gezien.

Met vriendelijke dank en groeten,

Cor Hendriks

Reputatie 7
Badge +20

Dat had ik gezien inderdaad. Zou je die willen voldoen? Ik kan het factuursysteem helaas niet tegenhouden namelijk.
Sorry dat het zo lang heeft moeten duren! Bedankt dat je het in de gaten hebt gehouden!

Bedoel je hiermee dat ik het bedrag nu zelf moet overmaken?

Voor de duidelijkheid: op 31 dec. werd het bedrag door KPN automatisch afgeschreven via een automatische incasso. Ik heb dat bedrag diezelfde dag nog laten terugboeken naar mijn bankrekening.

Hallo @Cor Hendriks Dus dan moet je de openstaande factuur nu even handmatig overmaken zoals @Thomas ook schrijft.

 

Hallo Thomas,

ik heb geprobeerd het bedrag over te maken, maar het kenmerk dient 16 cijfers te bevatten, en het heeft er slechts 15.   ??????????

vriendelijke groeten,

Cor

Reputatie 7
Badge +20

Oh excuses @Cor Hendriks, volgens mij moet de tweede incassopoging nog komen dus proberen we het nog af te schrijven.
Als die poging mislukt zullen we nog een mail sturen met een kenmerk en ook een iDeal link. 
Als je het toch al overgemaakt hebt word het met elkaar verrekend of binnen twee weken teruggestort.

Hallo Thomas, vandaag, 5 februari 2021, is alles geregeld. Dank voor je inspanningen. Met vriendelijke groeten, Cor Hendriks

Reputatie 7
Badge +20

ah top. Bedankt voor je terugkoppeling @Cor Hendriks. Mocht je nog ergens vragen over hebben dan weet je ons te vinden!

Zijn er kosten verbonden aan het opzeggen vaste telefonie

Dat ligt er geheel aan welke telefonie je hebt of welk pakket.

Bij oud PSTN, dus alleen een kale telefoon lijn kost dit niks.

Bij een alles in 1 pakket, dus Telefoon, internet en TV kan het meer kosten om zonder telefoon door te gaan, je zal dan over moeten op het nieuwe Hussel pakket en dan kan het duurder per maand uitvallen om de telefoon op te zeggen.

Bij het nieuwe Hussel is dit ook kosteloos, je betaald dan per maand ook minder voor het abonnement.