Beantwoord

Vaste telefoon, alleen verbinding naar buiten maar geen geluid

  • 20 May 2022
  • 6 reacties
  • 191 keer bekeken

Vaste telefoon (KPN box 12) werkt sinds een dag niet meer. Als iemand mij belt gebeurt er niets. Als ik zelf (naar buiten) bel, bv naar mijn mobiel, geeft mijn mobiel een belsignaal maar als ik opneem hoor ik niets (in beide richtingen geen geluid). Stappenplan van KPN doorlopen, maar na laatste stap: verplaats kabel naar poort 2 komt er bericht: Fout, storing, probeer het een andere keer (3x geprobeerd). Kabel wel op poort 2 gezet, maakt geen verschil. Gebruik in huis KPN Chicago 900L (hoofd- en 1 neven station; hoofdstation op interne kabel verbonden met de  Box). Ook nog vrij nieuw Siemens enkelvoudig station geprobeerd, bij alle het zelfde resultaat.  Wie kan me verder helpen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 May 2022, 19:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Georgius . Welkom op het forum.

Fijn dat je al zoveel geprobeerd hebt. Als ik het goed lees, heeft de ‘robot’ het nummer nu op poort twee gezet. Dat ‘overgaan’ van de lijn doet mij toch een beetje het dectstation/toestel in twijfel trekken.

Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven? 

Is dit probleem opgelost ?

We hebben in ieder geval niks meer gehoord. Vanwaar je vraag, @AnnaDH ? Als jij zelf iets vergelijkbaars hebt wil ik je aanraden om een eigen topic aan te maken. Hou rekening met een lange wachttijd. Bellen is sneller. 

Oké. Inderdaad een zelfde probleem.

Een (op afstand) reset van het modem leek te helpen tot het 3x gebeurde in 2 dagen.

Ik heb het probleem gemeld. Dank

Ps hetzelfde type modem model kpn box 12 gemaakt door sagemcom (F).

Ah, dat is merkwaardig idd. En begrijp ik het goed dat er een ticket voor jou is aangemaakt?