Beantwoord

Vaste telefoon: kan wel bellen maar niet gebeld worden

  • 27 January 2022
  • 5 reacties
  • 352 keer bekeken

Vaste telefoon: kan wel bellen maar niet gebeld worden.  Heb een koper kabel verbinding en een ADSL splitter. In huis een Gigaset. Dit werkte al vele jaren feilloos. Sinds een maand kan ik niet gebeld worden. Naar buiten bellen gaat als gewoon. Als je naar binnen probeert te bellen wordt bij de beller de verbinding na een kort toontje geheel verbroken. Als ontvanger merk ik niets van de mislukte pogingen. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 28 January 2022, 20:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Nederweert,

Hoe zit het aangesloten met de modem en de telefoon? Kun je eens foto’s plaatsen? Volgens mij is een splitter niet meer nodig dan kun je het stekkertje in de modem stoppen in Phone 1 of 2. En de aansluiting van de muur naar de modem mag dan in DSL.

Welke merk en type modem heb je?

Reputatie 7
Badge +9

@Dennis Schreve er bestaan nog steeds shared lines, Hoewel het merendeel inderdaad over is op VOIP.

Bij een shared line komt zowel internet als telefonie op zelfde koperdraad binnen en zullen deze toch echt met een ADSL splitter op klantlocatie uit elkaar getrokken dienen te worden.

@Nederweert mocht dit bij u nog het geval zijn is het wellicht wel handig om na te denken over de overstap naar VOIP..

@Dennis Schreve er bestaan nog steeds shared lines, Hoewel het merendeel inderdaad over is op VOIP.

Bij een shared line komt zowel internet als telefonie op zelfde koperdraad binnen en zullen deze toch echt met een ADSL splitter op klantlocatie uit elkaar getrokken dienen te worden.

Worden die splitters dan nog steeds geleverd als die defect zijn?

Bovendien zit je dan echt op ADSL terwijl er misschien veel meer mogelijk is.

Laten we hopen dat je niet meer de ARV7519 hebt….

Reputatie 7
Badge +9

Worden die splitters dan nog steeds geleverd als die defect zijn?

Bovendien zit je dan echt op ADSL terwijl er misschien veel meer mogelijk is.

Laten we hopen dat je niet meer de ARV7519 hebt….

Jazeker heb ze hier in de auto liggen, Maar net wat ik zeg is het wellicht handig naar wat nieuws te kijken, Wellicht is de locatie ver van van de DSLAM verwijderd waardoor deze inderdaad nog steeds op ADSL2+ draait.

maar denk dat het een goed moment is om een mooie re-assesment te maken van de internet/telefoon situatie.

Hoi @Nederweert . Welkom op het forum.

Je profiel is al aangevuld dus ik kan meekijken.  Zo te zien is er een monteur geweest. Helaas gaf je PSTN lijn op beide aderparen sluiting/storing.

De monteur heeft met jou overlegd om over te stappen naar een glasvezel verbinding waarbij je telefonie in hetzelfde (digitale) abonnement wordt ondergebracht. 

Heb je daar al iets van gehoord?