Vraag

Vaste telefoon valt steeds uit na vervanging v10 door v10a

  • 26 January 2021
  • 13 reacties
  • 259 keer bekeken

Vanwege een ander probleem heb ik een Experia Box v10a opgestuurd gekregen; ik had een v10. Vanaf dat moment heb ik problemen met de vaste telefoonaansluiting. Na een herstart van de v10a werkt de telefoon even, maar al snel valt deze uit: geen kiestoon en als iemand belt zijn we “in gesprek”. De bekabeling en het telefoontoestel zijn onveranderd. Ik heb de KPN klantenservice gebeld; die kunnen alleen maar een monteur sturen met het risico dat dit geld gaat kosten...


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @MarcoTHF , ik had ook eens een V10a en daarna constant vaste-telefoon-problemen, V10 weer terug en problemen waren over. Er zitten soms minder goede V10a's tussen denk ik.

 

Helaas heb ik de V10 niet meer, anders was ik teruggegaan. De V10 moest teruggestuurd worden.

Hallo @MarcoTHF , vul in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer in dan komt een moderator er op terug.

Voor een snelle(re) reactie kun je bellen, 0800 0402

Gegevens ingevuld

Reputatie 7
Badge +17

Hi @MarcoTHF. Dank je voor het invullen van je profiel. Ik heb met de gegevens wat instellingen in het modem veranderd. Zou je aan kunnen geven of het hiermee is verbeterd?

Hoi @Bram_ , bedankt voor je hulp, maar helaas heeft dit niet geholpen. Na een herstart van de experiabox had ik weer even een kiestoon, maar als ik vervolgens mijn eigen vaste nummer bel vanaf mijn mobiele telefoon, dan ben ik weer in gesprek. De kiestoon is dan ook weer weg. Dit is dus hetzelfde als voor de aanpassingen.

Ik heb nog geen oplossing. Iemand nog ideeën? @Bram_ ?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nog een keer de juiste stappen van onze kant uitgevoerd. Het enige dat niet goed lijkt te gaan is de reset van onze kant. Het kan lonen zelf nog een reset van het modem uit te voeren. Mocht dit alsnog niet het gewenste resultaat hebben laat het dan even weten dan ga ik kijken of ik toch nogmaals een vervangend modem naar je kan sturen. 

Helaas, nog niet opgelost. Na een reset (en soms ook vanzelf na een lange tijd) kunnen we gebeld worden en heb ik ook een kiestoon. Maar het valt me op als we dan 1 keer een gesprek hebben gehad, dan we daarna “in gesprek” blijven; dan zijn we dus niet bereikbaar. Op dat moment hebben we ook geen kiestoon.

Ik heb de V10a nu een maand of 2. Deze hebben gekregen n.a.v. een probleem met de TV, daar heb ik toen ook een nieuwe TV ontvanger voor gekregen. De Experia box had volgens mij niets met dat probleem te maken. Met de oude V10 hadden we geen enkel probleem met telefonie.

Ik heb ook nog een ander probleem met de V10a: ik kan niet meer een VPN opgezet krijgen van buiten naar binnen (met de V10 ging dat wel). Port Forwarding is een drama op de V10a.

Ik heb niet het gevoel dat een nieuwe V10a het probleem gaat oplossen. @Bram_  is het mogelijk een V10 terug te krijgen?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het voor je overlegd en in dat geval wil ik toch een monteur aanraden. daarbij passen echter wel de voorwaarden zoals die telefonisch zijn doorgegeven. De enige extra optie die ik nog zie is het resetten van het modem door niet alleen de reset toets maar ook de WPS toets ingedrukt te houden. Als je dit doet dan wordt niet alleen het modem gereset maar ook aan onze kant een opdracht gegeven om onze systemen te herstellen. Ik kan als je het wilt de monteur voor je inplannen als die methode niet lukt. 

Hallo @Bram_ , ik heb een reset gedaan met WPS toets. Nog steeds geen resultaat helaas. Plan maar een monteur.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb in dit geval een ticket kunnen aanmaken. hierdoor ontstaan er niet direct kosten. Je hebt als het goed is bevestiging gekregen op je mobiele toestel. We gaan je op de hoogte houden van de voortgang en per zo snel mogelijk zorgen dat de vaste telefonie weer naar behoren werkt.

@Bram_, het door jou aangemaakte ticket heeft weer geen resultaat opgeleverd. Sterker nog, daar is weer zeer klantonvriendelijk mee omgegaan:

  1. Op de zaterdagavond na het aanmaken van het ticket werd door KPN mijn experiabox onaangekondigd gereset tijdens een interessante voetbalwedstrijd.
  2. Meteen daarna een SMS: ” Beste klant wij gaan direct aan de slag met uw probleem…. Meteen nadat we de oplossing hebben hoort u van ons.”
  3. Geen enkele verbetering. Vaste telefonie werkt nog steeds niet
  4. Tot vandaag (5 dagen later) nog niet gehoord. Zelf gebeld met de klantenservice die mij hebben medegedeeld dat het ticket was afgesloten. HOEZO?

Vanmorgen dus gebeld met de klantenservice. Gelukkig een zeer behulpzame medewerker die normaal in een KPN winkel staat, maar nu bijspringt op de klantenservice. Hij snapt gelukkig iets van service!

  1. Ik heb aangestuurd op het vervangen van de V10A door een V10 die ik ook daarvoor had
  2. Hij gaf mij de tip om dat in een KPN winkel te regelen. Met de V10A daar naartoe en een V10 ophalen die daar nog steeds de standaard is (?!)
  3. Meteen met hem een afspraak in een winkel ingepland. Hij heeft een toelichting erbij gezet voor de winkel met het verzoek mij vooraf even te bellen over de voorraad. Dat is ook netjes gebeurd
  4. Zojuist de V10 opgehaald, aangesloten, opgestart EN ALLES WERKT WEER!!

Conclusie:

  • DE V10A IS EEN WAARDELOOS APPARAAT.
  • KPN stuurt zonder blikken of blozen zo'n apparaat op met het verzoek deze te vervangen (de aanleiding daarvoor was een ander probleem met een TV ontvanger, waarin de Experiabox eigenlijk geen rol speelde)
  • Vervolgens een ZEER SLECHTE SERVICE. Na ieder contact weer een kleine actie zonder opvolging vanuit KPN. “Het ligt misschien aan het telefoontoestel of de bekabeling”. “We kunnen een monteur sturen, maar dat moet u waarschijnlijk betalen”
  • Ca. 6 weken lang geen vaste telefoon gehad en port forwarding heeft niet gewerkt. Beide zijn voor mij niet “bedrijfskritisch”, maar toch…
  • Het is dat ik niet het gedoe wil hebben van een overstap en omdat ik een vrij gunstig oud abonnement hebt met ook Compleet korting op een paar mobiele abonnementen, want anders had ik het echt gedaan…

Case closed, slechte ervaring rijker ;(

@Bram_ , dit bericht is niet persoonlijk voor jou bedoeld)