Beantwoord

Vaste telefoon, wel kiestoon - geen verbinding mogelijk

  • 25 November 2020
  • 14 reacties
  • 733 keer bekeken

Al een tijdje zijn we niet meer bereikbaar via onze vaste telefoons. Degenen die ons bellen horen letterlijk niets. Wanneer we zelf willen bellen krijgen we een kiestoon te horen. Daarna horen we dat het nummer gekozen wordt en vervolgens blijft het eveneens stil.

Het proces van de probleem oplosser heb ik meerdere keren doorlopen, resultaat: Er is geen storing bekend. De verbinding is in orde…  en bij het controleren van de instellingen verschijnt na een poosje een rode balk met: Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

Wie weet raad?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 27 November 2020, 13:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Avando, wat rot dit! Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijken we graag met je mee. Heb je de mogelijkheid om een ander toestel te testen? Is jouw vaste telefoon aangesloten aan de Experia Box?

Dank voor je reactie @Marcia_

Gisteren een uur met een 0800 collega van je aan de lijn gezeten en nadat zij van alles had gereset, geactiveerd en ingevuld - en ik de router drie keer had gereset- kon er met één nummer (eindigend op 45) gebeld worden. Dat lijkt een stap vooruit maar na een kwartier kreeg ik uitsluitend de in gesprek toon, op beide lijnen/nummers.

Vanmorgen blijk ik te kunnen bellen met het tweede nummer, eindigend op 42. Het andere nummer geeft als ik wil bellen een kiestoon. Bel ik dat nummer dan gaat het toestel niet over.

Edit: het wordt nog gekker.  wanneer ik met mijn mobiel bel naar het 45 nummer gebeurt niets. Bel ik naar het 42 nummer dan gaat het toestel dat is toegewezen aan het 45 nummer over. Blijkbaar heeft je 0800 collega de nummers opnieuw geactiveerd, maar in een andere volgorde?

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens en de extra uitleg!

Ik zie dat het nummer dat eindigt op 42 is toegewezen aan poort 1 van het modem en het nummer dat eindigt op 45 aan poort 2. Als je het nummer belt dat op poort 1 aan is gesloten, zou het toestel dat daar ingeklikt zit over moeten gaan. Is dat nu ook zo? En is de situatie nog steeds zo dat je het nummer dat op 45 eindigt niet kunt bereiken? 

Wat gebeurt er als je de toestellen andersom aansluit op het modem? Hoor het allemaal graag!

Bedankt voor je gegevens en de extra uitleg!

Ik zie dat het nummer dat eindigt op 42 is toegewezen aan poort 1 van het modem en het nummer dat eindigt op 45 aan poort 2.

Ja, dat was eerst andersom en is waarschijnlijk door je 0800 collega opnieuw toegewezen.

De handsets doen wat ze moeten doen,  daar zit het probleem niet. Eerder in de Experia box want de kiestoon kriig ik niet altijd. Soms hoor ik een in gesprek toon. En het is me opgevallen dat soms het voice lampje uit is, terwijl er wel een kiestoon klinkt. Heel vreemd...

Hmm :thinking:

Welk type Experiabox heb je?

H220N (ook nog wel aangeduid als V7), de V8, V9, V10, V10A ?

De Experia V8 Peter…  

Reputatie 7
Badge +20

 Eerder in de Experia box want de kiestoon kriig ik niet altijd. Soms hoor ik een in gesprek toon. En het is me opgevallen dat soms het voice lampje uit is, terwijl er wel een kiestoon klinkt. Heel vreemd...

Dit klinkt inderdaad niet helemaal ok :grimacing:  Ik wil graag een nieuwe modem voor je aanvragen, zou je je mobiele nummer willen invullen in het opmerkingsveld van je profiel? We versturen de informatie over het omruilen van je modem per sms :slight_smile:

Maja_ schreef: Ik wil graag een nieuwe modem voor je aanvragen

Dat was ook mijn voorstel geweest. Die V8 staat bekend om zwakke SIP-servers.

(ik had ooit 5 maanden een V8 en had toen geen kiestoon meer. Inmiddels gebruik ik geen vaste telefoon meer. Veel te duur als je ook een mobiel abonnement met onbeperkt bellen hebt.)

Ik wil graag een nieuwe modem voor je aanvragen, zou je je mobiele nummer willen invullen in het opmerkingsveld van je profiel? We versturen de informatie over het omruilen van je modem per sms :slight_smile:

 

Dank voor jullie reacties @Maja_ en @PeterG. Mijn 06 nummer staat inmiddels bij de persoonlijke info.

Reputatie 7
Badge +20

Top! Ik heb de omruil in gang gezet, dit kan vanaf morgen bij de Jumbo. Als het goed is heb je nu alle relevante informatie per sms ontvangen en krijg je morgen nog weer een sms zodra je nieuwe modem voor je klaar ligt daar.

Laat je weten of het weer helemaal in orde is met de telefonie als je het nieuwe modem aansluit? :slight_smile:

Laat je weten of het weer helemaal in orde is met de telefonie als je het nieuwe modem aansluit? :slight_smile:

 

Nah, als het dan nog niet werkt geef ik het maar op.  :wink:

 

Je hoort van me @Maja_ 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog wel een beetje hoop :wink: Hoor het graag!

Ik heb nog wel een beetje hoop :wink: Hoor het graag!

 

Alles werkt nu naar behoren…   De Experia box was dus de boosdoener.

Nou ja, het was al een oudje naar telecom begrippen.

Iedereen bedankt voor de support. :heart_eyes:

Reputatie 7
Badge +20

Goed nieuws @Avando :grinning: 🥳 Graag gedaan!