Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet

  • 2 November 2020
  • 5 reacties
  • 62 keer bekeken

Mijn moeder zit in een verzorgingstehuis in Drachten. Daar hebben ze standaard Ziggo voor TV. Aangezien de coaxkabels verouderd zijn, werkt de tv daar heel slecht. De technische dienst raadde ons aan om over te gaan naar KPN Adsl. Dit heb ik op 13 oktober aangevraagd via de telefoonwinkel in Drachten. 15 oktober al een pakket ontvangen. Modem met bellen/internet/tv. 16 oktober een mail gekregen, dat aansluiting gereed was. 17 oktober alles geïnstalleerd. Alles werkte, behalve de vaste telefoon. Vanaf 17 oktober meermalen contact gehad met klantenservice. Niemand kan mij verder helpen. Mijn moeder is in de tachtig en aangewezen op contacten via de telefoon. Help aub!! 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 November 2020, 15:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Aanvulling: ze is in januari verhuisd naar het verzorgingstehuis. In het verzorgingstehuis kreeg ze een telefoonnummer gekoppeld aan de telefooncentrale van de instelling. Deze komt te vervallen bij overgang naar KPN Adsl. Ik had bij de telefoonwinkel gevraagd of zij haar oude nummer op het vorige adres weer terug kon krijgen. Dit nummer was in januari opgezegd. Was geen probleem volgens de telefoonwinkel, hebben zij ingevoerd als over te nemen nummer blijkt nu achteraf. Volgens de klantenservice had dit nooit gemogen. Ik heb toen gelijk al gevraagd om dit verzoek dan ook te laten vervallen en een nieuw nummer te genereren en aan het account van mijn moeder te koppelen. Dit is helaas niet gelukt blijkbaar. Volgens diverse medewerkers lukt doorkoppeling tickets niet, waardoor de juiste afdeling e.e.a. niet kan afhandelen. Ook inboeken monteur lukt niet. Gegevens in MijnKPN zijn summier. Ook hier is e.e.a. niet compleet.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Machtelooshelpaub, welkom op het forum! Wat een gedoe allemaal. Fijn dat je de gegevens alvast hebt ingevuld. Daarmee ben ik gelijk gaan kijken en ik zie wel dat de collega's in de afgelopen dagen van alles hebben geprobeerd om dit te (laten) oplossen. Daardoor is het voor mij niet direct duidelijk waar het nu wel en niet in behandeling is. Ik heb zojuist gelijk navraag gedaan bij de ene aangestuurde afdeling of zij het inderdaad in behandeling hebben. Mocht dat niet zo zijn, en zij kunnen dit ook niet in behandeling nemen, dan moet ik een andere route bewandelen.

@Erik_ als oud ziggo monteur kan het zijn dat het een SOP is wat betekent dat alleen ziggo er bij kan. Als dat zo is zit er voor de klant geen andere mogelijkheid op tot ziggo klant te worden echter dient het verzorgingshuis dit wel aan te geven.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is nuttig om te weten, Fritz, dank je!

 

Ondertussen heb ik reactie terug op mijn navraag, @Machtelooshelpaub. Er liep al wel het een en ander om dit te herstellen, maar net niet helemaal zoals zou moeten. Dit is nu alsnog op de goede manier gedaan waardoor het mee te nemen nummer alsnog bij ons geactiveerd kon worden. Met een beetje geluk werkt het nu al, maar het kan 24 uur duren voor het helemaal werkzaam is.

Dat is nuttig om te weten, Fritz, dank je!

 

Ondertussen heb ik reactie terug op mijn navraag, @Machtelooshelpaub. Er liep al wel het een en ander om dit te herstellen, maar net niet helemaal zoals zou moeten. Dit is nu alsnog op de goede manier gedaan waardoor het mee te nemen nummer alsnog bij ons geactiveerd kon worden. Met een beetje geluk werkt het nu al, maar het kan 24 uur duren voor het helemaal werkzaam is.

Beste Erik_

Het nummer werkt inmiddels!! Heel hartelijk dank voor de zeer vlotte en correcte afhandeling door jou!! Wij zijn zeer opgelucht dat het werkt. Ook al een e-mail ontvangen dat de ingangsdatum abonnement is gesteld op 2 november! Klasse KPN!!

Mede namens mijn moeder hartelijk dank.

Vriendelijke groet!

Â