Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet na overstap naar Budget

  • 3 September 2021
  • 12 reacties
  • 509 keer bekeken

Op 24 augustus ben ik overgegaan naar budget alles in 1.

Dit verliep in principe redelijk soepel. Van KPN netjes opzegbevestiging ontvangen en de melding dat mijn vaste telefoonnummer was doorgezet naar budget.

Internet en tv werken naar tevredenheid, echter de vaste telefoon niet. Volgens budget blijft er iets steken bij Kpn. In ieder geval schiet het niet op. Mijn beltegoed op de mobiel is al besteed aan klantenservice bij budget. Kan kpn misschien via deze kant iets doen? Voor een paar belangrijke mensen met mobielfobie ben ik nu niet bereikbaar.

icon

Beste antwoord door Nico_ 3 September 2021, 10:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @Frank1970! Jammer om te lezen dat je weg bent bij ons, wel goed om te lezen dat de overgang an sich soepel is verlopen.
Qua telefoonnummer, het is heel spijtig om te moeten zeggen, maar hier kan de oude provider helemaal niets mee. Providers mogen namelijk vaste telefoonnummers niet "vasthouden” en kunnen deze ook niet "weggeven” aan andere providers. Met vaste telefoonnummer is het zo dat de nieuwe provider het nummer kan wegtrekken bij de oude provider zonder problemen. Als dat niet lukt bij Budget is het heel spijtig, maar ik zal je dan toch moeten doorverwijzen naar hun klantenservice, ergens bij Budget gaat er iets niet goed. Succes en ik hoop van harte dat het snel in orde komt!

Mijn beltegoed op de mobiel is al besteed aan klantenservice bij budget.

Tja, je bent zelf over gegaan naar een provider zonder gratis klantenservice nummer. Dat zij iets minder duur zijn moet ergens vandaan komen.

 

Voor een paar belangrijke mensen met mobielfobie ben ik nu niet bereikbaar.

Willen die mensen niet náár mobiele nummers bellen? Denken ze dat dat duurder is? Tenzij ze nog een ouderwetse analoge aansluiting hebben, zonder modem dus, kost bellen naar vaste en mobiele hetzelfde.

En weet je zeker dat je zelf geen mobielfobie hebt? Waarom geen abonnementje met onbeperkt bellen? Dat is uiteindelijk veel makkelijker, rustiger en relaxter dan prepaid en een vaste telefoon. Dan natuurlijk altijd uitbellen met mobiel i.c.m. onbeperkt bellen. Geen belkosten naar nrs in Nederland en Europese Unie!! :wink:

Hier is de vaste niet meer in gebruik. Onbeperkt bellen via mobiel.

Nico, bedankt voor je antwoord. In feite ben ik indirect nog steeds klant bij KPN. Via Budget loopt alles over het zelfde netwerk. Sterker nog ik moest de apparatuur vervangen door identiek materiaal dat mij was toegestuurd. Internet en TV werken verder identiek en prima. 

Als KPN mij volgend jaar een interessant bod doet kan ik ook zo weer terug.

Volgens Budget zit er op netwerk Nivea iets nog niet goed wat KPN nog moet omzetten. Beetje jammer dat ik hier als klant tussen in moet hangen.

Als KPN mij volgend jaar een interessant bod doet kan ik ook zo weer terug.

Je hebt dan i.i.g. weer de nieuwe-klanten-aanbieding (korting voor 4 tot 6 maanden of extra's).

Reputatie 6
Badge +10

Je bent geen klant meer bij KPN, ook niet indirect. Budget maakt wellicht wel gebruik van ons netwerk, maar dat is ook de enige connectie nog met KPN. Ik snap dat je je tussen wal en schip voelt hangen, en ik had je graag de walkant van KPN op willen trekken, maar helaas, dat gaat niet lukken, althans niet zolang je in jaarcontract (of langer?) zit bij Budget. Zij zijn er dan ook om de problemen voor hun klanten op te lossen. Wij kunnen niets omzetten met betrekking tot jouw telefoonnummer, dat is lichtelijke prietpraat. Succes, en hopelijk weet Budget het snel op te lossen voor jou en wellicht dat we jou volgend jaar weer als klant mogen verwelkomen!

Prima. Ik hoop ook dat het snel in orde komt.

Ik proef wel een beetje rancune in de ondertoon. Of verbeeld ik mij dat?

Ik proef wel een beetje rancune in de ondertoon. 

Dat komt ook omdat Wholesale afnemers vaker klanten (nutteloos) naar KPN verwijzen. Dat wekt irritatie (niet naar jouw als gebruiker hoor :relaxed: ). Eerst NLEx en nu dus BudgetThuis.

JIJ betrekt het product bij BudgetThuis. Jij bent dus klant van BudgetThuis. Dat moeten ze niet (willen) afschuiven.

En BudgetThuis koopt het (voor jou) dan weer in bij KPN Wholesale. Aangezien zij de klant zijn bij KPN Wholesale moet het dus via hen lopen.

Als je het zwart/wit bekijkt heeft Nico gelijk. Geen speld tussen te krijgen.

Maar ja, ik ben ook 30 jaar trouw klant geweest bij KPN/Digitenne/Telfort/Tiscali. Dan mag het wel ietsje anders gebracht worden. Zeker als je er achter komt dat je als trouwe klant hetzelfde product via een tussenpersoon, die daar ook nog eens zijn brood mee verdient, veel voordeliger krijgt.

Dus wie is er nou goed bezig hier? Ik vind dat je je op die manier een beetje laat kennen. Jammer.

Reputatie 6
Badge +10

@Frank1970 als je rancune in mijn tekst hebt geproefd bied ik daarvoor mijn excuses aan, dat is niet mijn insteek geweest en ik hoop ook serieus dat Budget het heel snel voor jou weet op te lossen. Daar is geen woord aan gelogen of rancuneus getypt.

Het is al goed Nico.

Ze zijn onder andere goedkoper omdat de klantenservice dus niet gratis is met een 0900 nummer. 

Nee hoor gewoon lokaal tarief. Geen betaald nummer. Maar de besparing zou evengoed meer zijn dan 50 belminuten.

Over het algemeen bel ik ze verder niet. Maar jij betaalt blijkbaar graag € 30,- meer per maand. Hoe vaak bel jij de helpdesk?