Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet na overstap naar Hussel

  • 20 August 2021
  • 14 reacties
  • 200 keer bekeken

 

Nog een tip. Haal de pstn/dsl splitter er tussen uit. Dat kan juist storing gaan veroorzaken als er geen pstn meer is. En dan is ie natuurlijk ook totaal overbodig.

Vraag... ik heb ook ouderwetse situatie. Adsl voor internet en vaste telefoon. Splitter met dslkabel naar nieuwe knp 12 modem (kabel in dsl aansluiting) en de telefoonkabel uit splitter gehaald en achterin modem op phone 1 geplugd en het andere eind in de dect telefoon. KPN abonnement vaste telefoon en Telfort abonnement adsl was omgezet na overname in KPN  en heb ik vorige week  samengebracht in een hussel abonnement. En nu werkt telefoon niet. Je hoort open lijn maar als je een nummer belt geeft het in gesprektoon. Als ik met mobiel huistelefoon bel geeft het ook ingesprektoon.

U geeft hier in dit forum aan haal splitter er tussen uit, maar dan heb je toch nog maar 1 kabel.....vanuit het aansluitpunt en waar stop ik die dan in? In de dsl van het modem ? Dank. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 23 August 2021, 12:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

@Anneke Piersma , Inderdaad is die splitter weghalen de enige juiste weg, nu moet het draadje wat de splitter inging vanaf de Isra rechtstreeks in de DSL poort van het modem, dan zou als alles goed staat en geactiveerd is moeten werken.

@Anneke Piersma, Inderdaad is die splitter weghalen de enige juiste weg, nu moet het draadje wat de splitter inging vanaf de Isra rechtstreeks in de DSL poort van het modem, dan zou als alles goed staat en geactiveerd is moeten werken.

Gedaan splitter is er nu tussenuit. Alles werkt behalve de telefoon. Hij geeft gewoon openlijn toon maar als je een nummer belt geeft hij in gesprektoon en als ik vanaf mijn mobiel vaste telefoon bel geeft het ook in gesprek. Moet KPN niet iets omzetten ? Omdat alles nu over 1 lijn loopt en niet apart vaste tel.lijn en adsl lijn voor internet ? Ik kwam dit probleem eerder tegen op het forum. Oude twee aparte lijnen moeten ergens 1 lijn worden. Ook is telfort recent  naar KPN omgezet. Help....

Hallo @Anneke Piersma , even bellen (mobiel) met 0800 0402.

Succes.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Anneke Piersma, heb je inmiddels telefonisch contact gehad en werkt alles weer? Hoor het graag!

Hallo @Anneke Piersma , even bellen (mobiel) met 0800 0402.

Succes.

Ga ik doen. Dank. 

Hi @Anneke Piersma, heb je inmiddels telefonisch contact gehad en werkt alles weer? Hoor het graag!

Hoi Maja. Nee nog niet ga ik doen. En die vaste lijn abonnement stond op mijn mans naam  dat had de KPNmedewerker in de winkel wel aangepast meen ik naar mijn naam voor het hussel abonn. Kun jij daarin helpen ? De vaste tel.loon lijn ouderwetse aansluiting met adsl splitter voor internet.Ooit worldonline toen tiscali toen telfort en nu kpn..... pff.  Internet doet het wel hoor. Vaste lijn niet via KPN 12 box recent ontvangen want Ecperiabox was verouderd...deed het prima ik woon in buitengebied vandaar destijds adsllijn. Nu last ik dat je beter een experiabox kunt hebben in buitengebied ? Ik las dat ronde kabels geadviseerd wordt voor betere verbinding is dat ook voor telefoon ? Ik heb nu platte grijze kabel die in dslpoort gaat en ook vanuit de kpnbox naar de telefoon die in phone1 poort zit. Dank. 

Alles werkte prima... nu na samenvoeging in 1 combi nier meer geen vaste telefoon. Wel zoomtoon maar als je belt is alles in gesprek. Als ik mobiel huislijn bel ook. Dank. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Anneke Piersma, laten we eerst even afwachten of alles weer helemaal in orde wordt gemaakt als je 1 van mijn collega's aan de telefoon hebt gehad via 0800 - 0402 :slight_smile: Omdat je meerdere vragen hebt, is het makkelijker om rechtsreeks contact te hebben, het forum leent zich daar toch minder voor. Laat je weten hoe het gesprek is verlopen?

Hi @Anneke Piersma, laten we eerst even afwachten of alles weer helemaal in orde wordt gemaakt als je 1 van mijn collega's aan de telefoon hebt gehad via 0800 - 0402 :slight_smile: Omdat je meerdere vragen hebt, is het makkelijker om rechtsreeks contact te hebben, het forum leent zich daar toch minder voor. Laat je weten hoe het gesprek is verlopen?

Gedoe. Storing bij KPN ZELF

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt het inderdaad slecht getroffen, er was een zeldzaam grote internet storing gaande gisteren :expressionless: Die storing was later op de dag gelukkig wel verholpen, heb je het intussen nogmaals geprobeerd en ging dat gesprek wél goed?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is en de telefoon weer werkt nu! :slight_smile:

Ik heb geen reactie meer van je gezien en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is en de telefoon weer werkt nu! :slight_smile:

Nee. En ik betaalde 23euro internet per mnd nu in nw abonnement 42.50! En om goedkoper uit te zijn voor totaal moet ik dus de vaste telefoon aanhouden. Ook als ik die ophef blijf ik gebonden aan 42.50 voor internet! Er is geen andere optie voor internet. Poef weg 23 euro abonnement... DUS om totaal 'kosten' te drukken moet ik die vaste telefoon aanhouden en moet dat gaan werken. Ik krijg maandag nieuw modem. Degene die ik net een week in huis heb zou daar niet geschikt voor zijn, ben gebeld door een casemanager... Wordt vervolgd. 

Reputatie 7
Badge +20

Oei dat is wel een fors verschil, in jouw nadeel :slight_frown: Goed dat het bij een casemanager in beheer is, dat geeft me wel vertrouwen dat het opgelost gaat worden!

Oei dat is wel een fors verschil, in jouw nadeel :slight_frown: Goed dat het bij een casemanager in beheer is, dat geeft me wel vertrouwen dat het opgelost gaat worden!

Nieuw modem toegestuurd gekregen Experia Box v10. 

Aangesloten.   dsl lijn  en telefoon in Phone 1.

Internet doet het. Telefoon weer hetzelfde. Openlijk toon maar als je nummer belt in gesprektoon. Ook als je mobiel naar vaste lijn belt. Heel frusterend.

Ik ben bij handleiding gaat zoeken over instellingen op over problemen bij vast bellen.

Daar staan allerlei opties over doorverbindingen die ik niet kende. *21* etcetera. Daar stond ook bij 'doorschakelen bij in gesprek" met een code. #67#. Ik had het voornemen om al die codes door te lopen om iets anders te proberen want de 'kpn' oplossing brengt mij niks. En vast bellen moet werken want anders betaald ik 42.50 voor internet! 

Ik toets #67# in en MIJN VASTE LIJN WERKT. Was er nu niemand bij KPN die mij dit kon vertellen. Uren aan de lijn. Resetten... weer resetten.... ander modem... weer ander modem... etc. Splitter ertussen uit... etc.... en wat blijkt gewoon een code. Dankt voor de handleiding! Maar deze info zou gewoon bekend moeten zijn lijkt mij. Ik kom het probleem vaker tegen op het forum dus bekend bij KPN. Hoop dat dit andere ook helpt !!  Succes iedereen. Eind goed al goed. Hoewel de gijzeling van internet 42.50 gekoppeld aan vast bellen ik echt niet OK vind. Telfort had los internet voor 23 euro p.mnd. en die ben ik nu kwijt bij kpn.

Reputatie 7
Badge +20

Daar stond ook bij 'doorschakelen bij in gesprek" met een code. #67#. Ik had het voornemen om al die codes door te lopen om iets anders te proberen want de 'kpn' oplossing brengt mij niks. En vast bellen moet werken want anders betaald ik 42.50 voor internet! 

Ik toets #67# in en MIJN VASTE LIJN WERKT. Was er nu niemand bij KPN die mij dit kon vertellen. Uren aan de lijn. Resetten... weer resetten.... ander modem... weer ander modem... etc. Splitter ertussen uit... etc.... en wat blijkt gewoon een code. Dankt voor de handleiding! Maar deze info zou gewoon bekend moeten zijn lijkt mij. Ik kom het probleem vaker tegen op het forum dus bekend bij KPN. Hoop dat dit andere ook helpt !!  Succes iedereen. Eind goed al goed. 

Hmm, heel bijzonder dit, het enige dat deze code hoort te doen, is doorschakelen naar het door jou zelf ingestelde mobiele nummer of de voicemail, op het moment dat iemand je belt terwijl je al iemand aan de lijn hebt. Dit is dus heel wat anders dan dat je direct een ingesprekstoon krijgt als iemand jouw nummer belt en deze code is al helemaal niet van toepassing op uitgaande gesprekken die bij jou ook niet lukten. Dat niemand er aan denkt om deze code te gebruiken, begrijp ik dus helemaal en het is me absoluut een raadsel waarom dit de oplossing is geweest  :thinking: 

Belangrijkste is dat het weer werkt uiteraard, helemaal top!