Vraag

Waarom kan mijn vaste telefoonnummer niet meegenomen worden bij een verhuizing binnen dezelfde plaats?

  • 24 November 2023
  • 2 reacties
  • 59 keer bekeken

Binnenkort ga ik verhuizen binnen dezelfde woonplaats. Contact gehad met de KPN helpdesk voor het verhuizen van mijn internet/tv/vaste telefonie. Ik heb zowel in mijn huidige als nieuwe woning een glasvezelaansluiting. Vaste telefoon loopt uiteraard ook via de glasvezel aansluiting. KPN medewerker geeft aan dat ik mijn telefoonnummer van de vaste lijn niet mee kan verhuizen, ondanks dat ik verhuis binnen dezelfde plaats, dus geen wijziging van netnummer. Medewerker heeft in haar systeem niet de mogelijkheid mijn nummer te verhuizen, ze ziet een foutmelding als ze kiest voor nummerbehoud. Ik word verplicht om een nieuw nummer te kiezen, of de vaste lijn maar gewoon te beëindigen. 

Op de KPN site staat vermeld dat verhuizing van een nummer binnen hetzelfde netnummergebied mogelijk is. Ik weiger dus eigenlijk het verhaal van de KPN medewerker te geloven.

Goed om te melden is dat de glasvezel aansluiting zeer recent is aangelegd in mijn nieuwbouw appartement. Zou het kunnen zijn dat ik gewoon nog even moet wachten met de aanvraag omdat mijn nieuwe glasvezelaansluiting nog niet helemaal lekker verwerkt is in alle betrokken KPN systemen? KPN medewerker kon mij helaas hierop niet het antwoord geven. Zijn er mensen met dezelfde ervaringen?


2 reacties

De medewerker krijg een nee van de computer maar dat kan niet waar zijn.
Nog een keer bellen ? Of wachten op een KPN medewerker hier.

Binnen de plaats kan het zeker zo niet dan zijn er genoeg mogelijkheden via andere aanbieders ( los van de internetaanbieder ).

Reputatie 7

Bron

Reageer