Vraag

Wil af van telefonische overlast

  • 17 December 2020
  • 9 reacties
  • 171 keer bekeken

Ik wil van de telefoon terreur af zonder al die omslachtige procedures. Gewoon 1 of meerdere nummers blokkeren. Nu moet je eerst bij gaan houden hoe vaak je wordt gebeld. Nee, gewoon nummer ingeven en blokkeren die hap. Hoe moeilijk kan dat zijn?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Op mobiele telefoons zijn hier meerdere mogelijkheden voor, maar voor een vaste lijn zijn er niet zoveel opties anders dan de procedure die u zelf benoemd. Overigens is het dan ook nog geen gegeven dat er ook daadwerkelijk iets tegen gedaan kan worden.

Jammer en dat terwijl er zoveel IT wonders rondlopen en er technisch zoveel mogelijk is. 

Reputatie 1

Dit is 1 van de redenen waarom ik ervoor gekozen heb om een eigen PBX (telefoon-centrale module/software) in te richten en te gebruiken.

Hierdoor heb ik o.a. de mogelijkheid om nummers te blokkeren.

 

Helaas is deze oplossing voor veel mensen te moeilijk om in te richten…

 

Misschien dat er op de Experia box nog mogelijkheden zijn, eerlijk gezegd nooit naar gekeken (ik gebruik geen telefonie van KPN).

Jammer en dat terwijl er zoveel IT wonders rondlopen en er technisch zoveel mogelijk is. 

Dat zeg je goed, ik verbaas me er ook regelmatig over wat er allemaal niet mogelijk is terwijl er zoveel aandacht wordt besteed aan minder nuttige dingen.

Dit is 1 van de redenen waarom ik ervoor gekozen heb om een eigen PBX (telefoon-centrale module/software) in te richten en te gebruiken.

Hierdoor heb ik o.a. de mogelijkheid om nummers te blokkeren.

Interessant, wat gebruik je als ik vragen mag.

Helaas is deze oplossing voor veel mensen te moeilijk om in te richten…

Dat denk ik ook.

Misschien dat er op de Experia box nog mogelijkheden zijn, eerlijk gezegd nooit naar gekeken (ik gebruik geen telefonie van KPN).

Nee, ik ken de experiabox zelf ook niet of nauwelijks maar op basis  van wat ik hier op dit forum lees kan er wbt telefonie niets ingesteld worden.

 

NB, ik heb nog niet kunnen ontdekken of de vraag over vast of mobiel gaat. Bij mobiel zijn de mogelijkheden al helemaal zeer beperkt, alleen wat je toestel kan.

 

Het gaat idd over vast bellen. Blij dat ik al wat gelijkgezinden daarin tref. Hoop dat KPN meeleest en het oppakt. Zou bijna het vast bellen op zeggen. Maar we hebben een kleine praktijk waar ook klanten naar toe kunnen bellen. Wellicht is doorschakelen een optie en de telefoon uitzetten. Weet alleen niet of dat werkt. 

Reputatie 1

 

Dit is 1 van de redenen waarom ik ervoor gekozen heb om een eigen PBX (telefoon-centrale module/software) in te richten en te gebruiken.

Hierdoor heb ik o.a. de mogelijkheid om nummers te blokkeren.

Interessant, wat gebruik je al sik vragen mag.

 

Ik gebruik nu 3CX welke op een Raspberry Pi 4 draait i.c.m. CheapConnect. (Ik gebruik een Gigaset N510 IP PRO en een Grandstream Voip toestel en de 3CX app om te kunnen bellen.)

Ik heb ook nog een tijdje FreePBX gebruikt, maar had daar wat problemen mee.

Ik gebruik nu 3CX welke op een Raspberry Pi 4

Aha, dank, ik ken die namen uiteraard al, maar heb er nog (?) geen ervaring mee.

Hier een mogelijkheid (zonder het nummer weg te porteren van kpn) :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/nummers-blokkeren-met-oud-modem-442436

Reputatie 7
Badge +28

@Omslachtig

Wat jij wil is nu mogelijk. 

Het kan voor Vast Bellen via de app Mijn KPN. 

Je kunt daar gewoon losse nummers invoeren en dan staat het nummer meteen geblokkeerd. 

(Zojuist getest en het werkt !) 

Via de websiteversie van MijnKPN kan dit (nog??) niet. 

Reputatie 7
Badge +10

Zonder speciaal in te hoeven loggen via de app “Mijn KPN”,
(veel te omslachtig als het om vaste telefonie gaat, en je via een ander kanaal dat moet instellen).

Kijk eens naar handige apparaatjes voor vaste “analoge” toestellen, met één druk op de knop.
Capaciteit is 4000 - 5000 nummer blokkades.  (Inmiddels een paar Euro duurder):