Beantwoord

ExperiaWifi's werken niet meer samen met Experia Box V10a

  • 13 July 2023
  • 13 reacties
  • 138 keer bekeken

Reputatie 2

Nadat het vorige week gelukt was om de Experia WiFi versterkers te installeren, blijken ze in eens niet meer te werken. Ik ben nu al de hele donderdagmorgen bezig om dit weer voor elkaar te krijgen en heb hiervoor alle mogelijkheden die de Thuis app biedt geprobeerd, en de enige oplossing die ik via de thuisapp krijg is om Super WiFi versterkers aan te schaffen, maar wie garandeert mij dat het dan wel werkt, wat ik ook probeer, resetten, koude en warme starten van zowel de V10A als de versterkers en het opnieuw aanmelden en updaten hiervan, het lukt me niet om ze aan de “praat” te krijgen. Mijn laatste hoop was om eens te kijken naar de software versie van de V10A, de versie waarmee deze nu is uitgerust is v5.00.58 build505-owl, dus mijn vraag is is dit de nieuwste update?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 July 2023, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @KijkenPratenNietsdoen we hebben het over de zwarte vierkanrte denk ik?

Welke softwareversie heeft de versterker?

De nieuwste versie is 1.00.41, zie onderstaande link(s):

Experia Wifi: Update naar v1.00.41 | KPN Community

De versterker(s) een reset geven is echt de oplossing. de resetknop ingedrukt houden totdat 1 of meer lampjes aan/uitgaan e/of gaan knipperen, dan loslaten.

Daarna stroom er af, op de modem aansluiten en de stroom er weer op. Als jedan op een gegeven moment weer een blauw lampje ziet branden weet je dan er een draadloze verbinding (wifi) actief is.

Succes.

 

 

 

Reputatie 2

Beste JanD, dank voor je reactie maar wat je voorstelde om de EWV's  op deze manier te resetten heeft helaas niets opgelost. Zoals ik in mijn vraag heb aangegeven heb ik via de thuisapp de beide EWV's opnieuw aangemeld, hiertoe heb ik van beide EWV's de sticker aan de onderzijde in moeten scannen vervolgens verscheen er in de app de mededeling dat de software van de EWV's geüpdate zou worden, wat zichtbaar was door een rond symbool en een tijdsaanduiding die naar nul aftelde, hierna kreeg ik de melding dat de installatie correct was verlopen en werd mij succes gewenst met het gebruik van de EWV's en neem ik gevoegelijk aan dat op dat moment ook de nieuwste softwareversie geïnstalleerd is. Overigens kan ik dat nergens terug zien bv. door in te loggen op de EWV's welke software versie er op geïnstalleerd is omdat de link 192.168.2.150 niet werkt, dit in tegestelling met 192.168.2.254 waarmee ik in kan loggen op de EB V10A, waarvan ik bovenstaand de huidig geïnstalleerde softwareversie heb weer gegeven, met de vraag of dit de nieuwste versie is?

Hallo @KijkenPratenNietsdoen dan weet ik het helaas verder ook niet.

Wacht s.v.p. de reactie van andere forumleden en/of een moderator af.

Succes.

 

Hoi @KijkenPratenNietsdoen .  Als we die thuisapp even buiten beschouwing laten en je reset die apparaten fysiek met het knopje terwijl ze bekabeld zijn aangesloten op een experiabox..  Heeft dat ook niet het gewenste effect?

Reputatie 2

Hallo Erwin, dank voor je reactie, nee helaas ik heb sinds vorige week donderdag nadat ik het advies van JanD had opgevolgd verschillende manieren geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.

Dus ik ga ervan uit dat ik ook de methode die jij bovenstaand aangeeft hier ongetwijfeld ook is uitgevoerd, misschien heb of weet jij nog een andere oplossing?

In ieder geval bedankt voor het meedenken👍🏿!

Met vriendelijke groeten K P N. 

@KijkenPratenNietsdoen : Nou we hebben een hele kennisbank vol met tips:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

Kun jij de stappen die daar staan doorlopen?  En als het niet lukt wil ik graag weten bij welke stap het misgaat. Dan heb ik een houvast om het verder te analyseren. 

Reputatie 2

Hallo Erwin, dank voor je reactie, zoals je bovenstaand in de reacties op deze topic kunt lezen heb ik alle stappen die jij aangeeft door op de link te klikken al doorlopen, ik heb namelijk voordat ik met het installeren van de EW's begon eerst eens op de site en het forum gekeken naar info hierover, en zodoende heb ik ook het advies om de KPN Thuis app te downloaden en hiervoor te gebruiken opgevolgd, helaas zonder het gewenste resultaat, dus naar mijn mening zou de enige oplossing een Box 12 kunnen zijn? 

Bij voorbaat dank

Met hartelijke groeten van K P N. 

Hallo Erwin, dank voor je reactie, zoals je bovenstaand in de reacties op deze topic kunt lezen heb ik alle stappen die jij aangeeft door op de link te klikken al doorlopen, ik heb namelijk voordat ik met het installeren van de EW's begon eerst eens op de site en het forum gekeken naar info hierover, en zodoende heb ik ook het advies om de KPN Thuis app te downloaden en hiervoor te gebruiken opgevolgd, helaas zonder het gewenste resultaat, dus naar mijn mening zou de enige oplossing een Box 12 kunnen zijn? 

Bij voorbaat dank

Met hartelijke groeten van K P N. 

Dat kunnen we proberen.  Ben jij morgen in de ochtend telefonisch bereikbaar?

Reputatie 2

Hallo Erwin, ik weet niet goed wat de bedoeling is maar ik ben vanochtend en anders dinsdag telefonisch bereikbaar via mijn vaste nummer.

Bij voorbaat dank

Met hartelijke groeten van K P N. 

Ik kom er achter dat jij helemaal nog geen gegevens in je profiel hebt staan. Kun je die aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Reputatie 7
Badge +24

Nadat het vorige week gelukt was om de Experia WiFi versterkers te installeren, blijken ze in eens niet meer te werken. 

Waarom denkt u dat ze niet werken?

De thuis app kunt u beter niet meer gebruiken. Die is verouderd en word niet meer geupdate. Werkt de app, dan is het leuk. Maar ziet u bijvoorbeeld geen versterkers in de app, dan kan dat aan de app zelf liggen. Mogelijk werken de versterkers gewoon goed.

Voor de duidelijkheid: de versterkers zijn beide bekabeld aangesloten? 

Reputatie 2

Ik kom er achter dat jij helemaal nog geen gegevens in je profiel hebt staan. Kun je die aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Hallo Erwin, ik heb er bewust voor gekozen om dit niet te doen, maar ik hoop dat dit geen belemmering is om mijn vraag op te lossen?

Bij voorbaat dank

Met hartelijke groeten van K P N. 

Reputatie 2

Nadat het vorige week gelukt was om de Experia WiFi versterkers te installeren, blijken ze in eens niet meer te werken. 

Waarom denkt u dat ze niet werken?

De thuis app kunt u beter niet meer gebruiken. Die is verouderd en word niet meer geupdate. Werkt de app, dan is het leuk. Maar ziet u bijvoorbeeld geen versterkers in de app, dan kan dat aan de app zelf liggen. Mogelijk werken de versterkers gewoon goed.

Voor de duidelijkheid: de versterkers zijn beide bekabeld aangesloten? 

Beste Nick, dank voor je reageren, vreemd dat toen ik met het installeren van de EW's begon het advies om de KPN Thuis app te downloaden en hiervoor te gebruiken kreeg, en nu het advies om deze niet meer te gebruiken, dus waarom haalt KPN de app dan niet uit de “lucht”? Ik ben de EW's gaan gebruiken omdat ik in mijn garage een nieuw audio setje heb staan en daarmee via WiFi naar internet radio wil luisteren en dat dit nogal stoort door een instabiele WiFi, het feit dat de sterkte van het WiFi signaal in het display van het setje niet veranderd ook al staat die naast de “geïnstalleerde” met een kabel aangesloten EW is voor mij een teken dat ze niet werken en dit is ook het geval als ik het setje in de herfst/winter maanden naast de andere EW op de hobby zolder plaats, maar als ik het setje in mijn woonkamer plaats dan is dit wel het geval en slaat het WiFI symbool op het display verder uit en kan ik ongestoord luisteren. Om antwoordt te geven op je vraag, beide EW's zijn inderdaad bekabeld aangesloten.

Hopelijk kun jij wat met deze info?

 

Bij voorbaat dank

Met hartelijke groeten van K P N.