Beantwoord

Hoe krijg ik de superwifi-punten op verschillende kanalen?

  • 26 May 2023
  • 9 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik heb sinds kort 2 superwifi2 punten, in eerste instantie lijkt dit prima te werken.. Echter pakken beiden punten en ook de routerĀ (v12) hetzelfde wifi-kanaal.

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Joep1965 26 May 2023, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kunt u niet oplossen. Dit hoort zo. Ze gebruiken allemaal hetzelfde kanaal.

En maar beter ook zo denk ik. Dan blijven de overige kanalen beschikbaar voor de buren.

Hallo Nick, dank voor je reactie,Ā ik heb het beste voor met de buren hoor, maar..Ā  Stel je voor; ik kom binnen op de begaande grond, mijn telefoon maakt verbinding met het access point daar. Ik loopĀ naar boven waar ik een 2e access point heb omdat daar het 1e signaal zwak is.. mijn telefoon zal niet naar dat punt overschakelen zolang die op het zelfde kanaal staat.

Is dan de conclusie dat dit systeem alleen geschikt is voor niet mobiele apparaten??

Reputatie 7
Badge +24

Ik loopĀ naar boven waar ik een 2e access point heb omdat daar het 1e signaal zwak is.. mijn telefoon zal niet naar dat punt overschakelen zolang die op het zelfde kanaal staat.

Dit klopt niet. Het overschakelen heeft niets met de kanalen te maken.

OkƩ, ik ben een leek, heb ik dat verkeerd begrepen. Maar moet ik het dan zo opvatten dat (in dit voorbeeld) Android te lang vasthoud aan het zwakke signaal?

Ā 

Badge +19

Ik vraag me af of je het wel de tijd gunt. Het is niet zo dat je mobiel ieder moment van wifipunt wisselt. Kan echt wel een paar minuten duren. En ik vraag me af waarom dit zo belangrijk voor je is. Werkt het niet goed?

Hoe belangrijk het is is uiteraard discutabelā€¦Ā Maar als ik dit kan verhelpen doorĀ simpelweg wat instellingen dan is het toch zeker een verbetering (hoe dan ook fijn als een systeem feilloos werk).

Als hij na een paar minuten wel overschakelt is er dus een interval, dan zal die interval ook korter kunnen toch?

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Nee. U kunt niets instellen.Ā 

Badge +19

Dat is niet instelbaar om oneindig pendelen tussen de wifi punten te voorkomen.Ā  Er wordt ookĀ geregeld of deĀ 2.4ghz band of de 5ghz band wordt gebruikt.Ā  Is ook niet in te stellen om dezelfde reden. Het systeem is ontworpen om naadloos over te gaan van het ene punt naar het andere. En natuurlijk is de snelheid van wifi nooit overal hetzelfde.Ā  Een echte "datavreter" doet het uiteraard bekabeld!

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @WIFI kanalen superwifi2Ā en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat je vraag al is beantwoord door onze community en ik kan hier verder niet zoveel meer aan toevoegen! Voor meer informatie over de superwifi punten kun je ook altijd nog een kijkje nemen op onze kennisbank. Ik hoop in ieder geval dat je met de informatie die hier is gedeeld waar je aan toe bent en wat je mogelijkheden zijn.Ā