Beantwoord

Na update box 12 krijg ik mijn wifipunten niet meer gekoppeld

  • 4 December 2022
  • 10 reacties
  • 96 keer bekeken

Mijn modem is ge-update waarna de superwifi uit de lucht was.

na alles geprobeerd te hebben om ze gecoproduceerd te krijgen (ook reset, ook fabriek) krijg ik ze niet gekoppeld.

bij alle opties (ook vanaf fabrieks) komen ze beide na knipperen op groen uit op langdurig paars, dit veranderd niet.

wat ik ook doe, krijg ze niet meer gekoppeld.

modem is ook al meermaals gereset en ook de punten.

Mijn opties zijn op, jammer van de update die me een klote zondag heeft bezorgd😅

 

 

weet iemand een oplossing?

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 24 December 2022, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Na de DVS afgekoppeld te hebben krijg ik ze weer verbonden maar zodra de DVS weer aan gaat zijn de WiFi punten onbereikbaar.  Weet iemand een oplossing?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @flipflits! Je bent niet de enige. Er loopt een storing waarbij de DVS problemen geeft in combinatie met de SuperWifi. 

Er is een tijdelijke oplossing. Haal de internetkabel uit de DVS stekker die het dichtst bij je modem staat. Plaats deze na een halve minuut weer terug. Dit moet het oplossen. Ik kan je alleen niet zeggen hoe lang deze oplossing blijft werken.

We zijn ondertussen bezig met een blijvende oplossing. 

Bedankt voor de tip, ga gelijk testen!

Reputatie 7
Badge +17

@flipflits laat je nog weten of het daarmee gelukt is? 🙂

Hé Bram,

 

helaas, 10 a 15 minuten waarna de boel weer opknippende slaat.

nogmaals geprobeerd maar ook toen maar even een normaal bereik.

hoop dat het snel wordt opgelost.

Badge +19

Overweeg eens de draadloze verbindingssets te vervangen door een kabel.  Ze kunnen ook heel veel andere storingen geven namelijk. 

Ik zou graag alles bekabeld hebben maar dat gaat hier helaas niet (tenzij het hele huis verbouwt word, beetje teveel van het goeden)

ik kan ook best begrijpen dat er storingen ontstaan en dat die dienen opgelost te worden dus ik wacht af.

wel is het vreemd dat iedereen met swp en dvs hier last van hebben en dat ze de update bij deze personen niet terug draaien totdat er een oplossing is.

ze kunnen elke klantbox die ze willen terug zetten alleen nu blijkbaar niet.

en tuurlijk werkt alles met een kabel beter maar dan moet je als leverancier geen dure paletten verkopen met een mooi verhaal dat “dit de oplossing is en perfect werkt”

uiteindelijk deed dat het ook tot de update, maar draai dan de update terug.

ik kan me voorstellen dat heel wat mensen compensatie willen voor de “schade” die ze hebben, het duurt bij sommige inmiddels al meer dan een week.

Badge +19

Ik lees toch bij veel mensen het probleem is opgelost door de dvs een paar minuten van de stroom te halen. 

Reputatie 7
Badge +17

@flipflits als het goed is moeten de problemen met de DVS nu zijn opgelost. Geldt dit ook voor jou?

Zo niet, lees dan eerst nog ons topic over storingen met de DVS oplossen. Maar in principe moet het voldoende zijn alle DVS stekkers 10 seconden stroomloos te hebben. 

Ja! Net de DVS geupdate en er af gegooid.

De Superwifi punten aangesloten en op de plek gezet.

DVS weer aangesloten en het werkt!

 

Wel benieuwd of het nu ook allemaal blijft doen, dit was vorige week na 1 dag niet het geval.

 

Op het moment van koppelen superwifi moet wel de eerste DVS (gekopeld aan modem) er geheel uit blijven, hij kopelt niet als deze in werking is.