Beantwoord

SuperWifi geel lampje aan na installatie V12 met nieuwste firmware

  • 7 December 2021
  • 21 reacties
  • 284 keer bekeken

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 13 December 2021, 17:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @RAGV die ene met dat oranje lampje dichterbij plaatsen, staat te ver weg van de zender.

 

Reputatie 4
Badge +2

Oh ja want de superwifi moet altijd binnen bereik van het KPN modem staan. Via een andere superwifi mag de superwifi niet door hoppen. Geweldig mesh netwerk maar niet heus. 

Reputatie 7

Via een andere superwifi mag de superwifi niet door hoppen.

Wie zegt dat?

Reputatie 6
Badge +9

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

Zoals ik het begrepen heb is dit een normale situatie met de nieuwe firmware.

Superwifi GROEN 5GHZ.

Superwifi GEEL 2,4 GHZ.

 

Corrigeer mij als dit niet zo is 🤔

Reputatie 7

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

Zoals ik het begrepen heb is dit een normale situatie met de nieuwe firmware.

Superwifi GROEN 5GHZ.

Superwifi GEEL 2,4 GHZ.

 

Corrigeer mij als dit niet zo is 🤔

De backhaul verbinding tussen de "super"WiFi's wil je natuurlijk nooit op 2.4GHz hebben immers daarmee is de maximaal haalbare throughput een flink stuk lager.

Reputatie 4
Badge +2

Via een andere superwifi mag de superwifi niet door hoppen.

Wie zegt dat?

Daar is het ontwerp niet naar. Ze versterken ook het extra netwerk niet op. Wanneer het wel door hopt heb je geen seamless roaming. Ook is er geen dedicated wireless backhaul. Dit is een gedeeld kanaal. Op je 2e punt houd je dus geen snelheid meer over indien deze buiten bereik is

Pas wanneer je met een lan backhaul werkt kan je seamless roaming toepassen buiten bereik van de box 12

Hallo @RAGV die ene met dat oranje lampje dichterbij plaatsen, staat te ver weg van de zender.

 

Hij staat dichterbij dan een andere die wel groen is?

Hoe krijg dit wifi punt op 5 GHZ?

Reputatie 7

Wanneer het wel door hopt heb je geen seamless roaming.

Waarom zou je dan geen seamless roaming hebben?

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

Zoals ik het begrepen heb is dit een normale situatie met de nieuwe firmware.

Superwifi GROEN 5GHZ.

Superwifi GEEL 2,4 GHZ.

 

Corrigeer mij als dit niet zo is 🤔

Hallo @tonymelony bij deze corrigeer ik je want die stelling klopt niet in dit geval.

Hallo @RAGV die ene met dat oranje lampje dichterbij plaatsen, staat te ver weg van de zender.

 

Hij staat dichterbij dan een andere die wel groen is?

Hoe krijg dit wifi punt op 5 GHZ?

Hallo @RAGV dat regelen de wifipunten automatisch.

Reputatie 7

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

Zoals ik het begrepen heb is dit een normale situatie met de nieuwe firmware.

Superwifi GROEN 5GHZ.

Superwifi GEEL 2,4 GHZ.

 

Corrigeer mij als dit niet zo is 🤔

Hallo @tonymelony bij deze corrigeer ik je want die stelling klopt niet in dit geval.

@JanD, Wat betekent dat "gele" (oranje) lampje dan wel?

 

@JanD, Wat betekent dat "gele" (oranje) lampje dan wel?

​​​​​​@wjb dat het wifipunt te ver van het modem staat en dan een slechtere of geen verbinding heeft.

Staat ook in de handleiding zo beschreven en achterop het wifipunt, waar alle kleuren verklaard worden.

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

Staat de wifi op je modem sinds de nieuwste firmware er op staat dan ook weer aan ?

Zet deze eens uit en kijk of je Superwifi met het gele lampje wat ooit groen was dan ook weer groen wordt :thinking:  

Reputatie 7
Badge +10

Oh ja want de superwifi moet altijd binnen bereik van het KPN modem staan. Via een andere superwifi mag de superwifi niet door hoppen. Geweldig mesh netwerk maar niet heus. 

 

Als ik een superwifi op begaande grond heb, en een superwifi op 2e verdieping die oranje (2,4ghz) brand. En ik plaats een Superwifi op de 1e verdieping, dan word die op de 2e verdieping ook groen.

 

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

 

Waar staan ze precies? Alles verspreid, of 1 naast Box12?

Reputatie 7
Badge +19

Hi @RAGV, welkom op ons forum! We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers en ik zie dat er al een heel gesprek gevoerd is in jouw topic. Laten we weer even terug komen op jouw vraag.

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

Waar staan ze precies? Alles verspreid, of 1 naast Box12?

Heb je de laatste vragen van Dennis al gezien? Kan je meer vertellen hoe jouw SuperWifi aangesloten is en hoe je ze hebt opgesteld in huis? 

Reputatie 6
Badge +9

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

Staat de wifi op je modem sinds de nieuwste firmware er op staat dan ook weer aan ?

Zet deze eens uit en kijk of je Superwifi met het gele lampje wat ooit groen was dan ook weer groen wordt :thinking:  

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag !!! 😥

Had je eerst een ander modem waar het wel goed was ?

Oh ja want de superwifi moet altijd binnen bereik van het KPN modem staan. Via een andere superwifi mag de superwifi niet door hoppen. Geweldig mesh netwerk maar niet heus. 

 

Als ik een superwifi op begaande grond heb, en een superwifi op 2e verdieping die oranje (2,4ghz) brand. En ik plaats een Superwifi op de 1e verdieping, dan word die op de 2e verdieping ook groen.

 

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

 

Waar staan ze precies? Alles verspreid, of 1 naast Box12?

Verspreid 1 op tweede verdiepring 1 in meterkast (naast Box 12) en 1 in bijkeuken. Sinds vanacht is hij ineens wel groen.

Hoe kan dat dan? 

Hi @RAGV, welkom op ons forum! We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers en ik zie dat er al een heel gesprek gevoerd is in jouw topic. Laten we weer even terug komen op jouw vraag.

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

Waar staan ze precies? Alles verspreid, of 1 naast Box12?

Heb je de laatste vragen van Dennis al gezien? Kan je meer vertellen hoe jouw SuperWifi aangesloten is en hoe je ze hebt opgesteld in huis? 

Ja zie mijn reactie bij Dennis

Na installatie nieuwe V12 Box met nieuwste firmware is mijn superwifi op de tweede verdieping geel geworden met vermelding in de app 2.4 GHZ. De andere 2 zijn beide groen met vermelding 5 GHZ in de app, waarvan 1 er veel verder weg hangt.

Hoe is dit op te lossen?

Staat de wifi op je modem sinds de nieuwste firmware er op staat dan ook weer aan ?

Zet deze eens uit en kijk of je Superwifi met het gele lampje wat ooit groen was dan ook weer groen wordt :thinking:  

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag !!! 😥

Had je eerst een ander modem waar het wel goed was ?

Ja de V10 en sinds vannacht is hij ineens groen en geeft hij 5 GHZ in de app aan. Ik heb niets gedaan.

Reputatie 6
Badge +9

@RAGV Dat is goed nieuws !!!

Staat de wifi op je box V12 nu aan omdat de nieuwe firmware er op staat ?

Als dat zo is zou ik het Superwifipunt wat naast je box staat dan soieso weghalen uit de meterkast en hem ergens bedraad aansluiten waar wifi veel meer gewenst is.

Reputatie 7
Badge +19

@RAGV Dat is goed nieuws inderdaad! Is de verbinding intussen nog steeds goed? Ik raad je ook aan om de tips van Tony hierboven te onthouden, want je SuperWifi hoeft inderdaad niet naast de KPN Box 12 te staan als jouw Box 12 nu de nieuwste software heeft. Met de nieuwe mesh-update voor de Box 12 werkt het wifi signaal van je modem samen met de SuperWifi's, zodat het een groot netwerk wordt.