Beantwoord

SuperWifi2 blijft paars branden na opnieuw opstarten Box 12, toevoegen via app werkt niet

  • 1 August 2023
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Nadat ik een tijdje de stroom van de box12 modem af heb gehad, wil mijn superwifi (zwart) geen verbinding meer maken.

 

Het begon ermee dat de superwifi rood bleef nadat het modem weer was gestart. Daarna superwifi met knopje gereset, nu blijft ie paars.

 

Al een paar keer bekabeld aan de box 12 gehangen en herstart, dan wordt ie groen. Maar zodra ik 'm zonder draad neerzet (zoals het altijd gewerkt heeft) wordt ie na starten weer paars.

 

Ik heb dus geprobeerd eerst bedraad aan te sluiten en via kpn app de superwifi toe te voegen, maar de app blijft maar in het scherm staan dat de superwifi aan het opstarten is en vervolgens dat het mislukt is. Lijkt eerder alsof de app het superwifi helemaal niet ziet…

 

Iemand een suggestie hoe ik dit opgelost krijg?

 

Ps. Het heeft altijd met slechts 1 superwifi draadloos gewerkt.

icon

Beste antwoord door Jesper1984 6 August 2023, 22:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Jesper1984! Het klinkt alsof je bij het resetten van de SuperWifi niet ook alle gegevens in de Experia Box reset. 

Ik zou je willen vragen zonder gebruik van de KPN Thuis app de installatie te doen. Volg daarbij nauwkeurig de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi punten. 

Hierna moeten alle versterkers weer gewoon groen blijven branden. Zou je hier willen bevestigen of het daarmee gelukt is?

Reputatie 6

Reset hem zonder kabel. (Wacht tot hij rood knippert en laat los)
Brand hij paars doen dan de Netwerkkabel in de punt en in het modem.
Laat hem met rust. (zet een bak koffie of ga een aflevering van je favorite serie kijken bijv.)
Is hij al een tijdje groen haal dan de netwerkkabel eruit.

Nu gaat hij rood branden nogmaals laat hem met rust.
(zet een bak koffie of ga een aflevering van je favorite serie kijken bijv.)
Na een tijdje is hij groen.
Plaats hem waar hij stond.
Wacht tot hij klaar is en weer groen constant brand. (Doet dit soms meerdere malen)
Schrik niet als hij weer na rood gaat als hij blauw is geweest van een update.
(zet een bak koffie of ga een aflevering van je favorite serie kijken bijv.)
Je hebt weer verbinding

Meerdere keren wifi punten gereset en met kabel aan modem gehangen, iedere keer weer paars als ik deze los koppelde.

 

Uiteindelijk dacht ik laat ik de wps knop eens proberen. Nou daarmee was het zo gepiept... Dus modem en superwifi paar seconden wps knop ingedrukt houden en vervolgens gingen ze netjes verbonden (draadloos). Nu ook weer mooi in het overigens van de thuis app zichtbaar.

 

Dus voor mensen die dit probleem ook tegenkomen, probeer eerst eens ff de wps knop uit ;)

Reset hem zonder kabel. (Wacht tot hij rood knippert en laat los)
Brand hij paars doen dan de Netwerkkabel in de punt en in het modem.
Laat hem met rust. (zet een bak koffie of ga een aflevering van je favorite serie kijken bijv.)
Is hij al een tijdje groen haal dan de netwerkkabel eruit.

Nu gaat hij rood branden nogmaals laat hem met rust.
(zet een bak koffie of ga een aflevering van je favorite serie kijken bijv.)
Na een tijdje is hij groen.
Plaats hem waar hij stond.
Wacht tot hij klaar is en weer groen constant brand. (Doet dit soms meerdere malen)
Schrik niet als hij weer na rood gaat als hij blauw is geweest van een update.
(zet een bak koffie of ga een aflevering van je favorite serie kijken bijv.)
Je hebt weer verbinding

Dit werkte helaas niet voor mij; De eerste stappen gingen goed, maar na het plaatsen op de plek waar hij stond gaat ie alleen maar paars branden. De WPS oplossing werkte wel voor mij

Meerdere keren wifi punten gereset en met kabel aan modem gehangen, iedere keer weer paars als ik deze los koppelde.

 

Uiteindelijk dacht ik laat ik de wps knop eens proberen. Nou daarmee was het zo gepiept... Dus modem en superwifi paar seconden wps knop ingedrukt houden en vervolgens gingen ze netjes verbonden (draadloos). Nu ook weer mooi in het overigens van de thuis app zichtbaar.

 

Dus voor mensen die dit probleem ook tegenkomen, probeer eerst eens ff de wps knop uit ;)

Dit werkte ook voor mij, maar WPS is een onveilig protocol en kan met enige moeite gekraakt worden.  (zie https://www.howtogeek.com/176124/wi-fi-protected-setup-wps-is-insecure-heres-why-you-should-disable-it/). Zet het daarom weer uit via de webinterface na het oplossen van de verbindingsproblemen. 

Reset hem zonder kabel. (Wacht tot hij rood knippert en laat los)
Brand hij paars doen dan de Netwerkkabel in de punt en in het modem.
Laat hem met rust. (zet een bak koffie of ga een aflevering van je favorite serie kijken bijv.)
Is hij al een tijdje groen haal dan de netwerkkabel eruit.

Nu gaat hij rood branden nogmaals laat hem met rust.
(zet een bak koffie of ga een aflevering van je favorite serie kijken bijv.)
Na een tijdje is hij groen.
Plaats hem waar hij stond.
Wacht tot hij klaar is en weer groen constant brand. (Doet dit soms meerdere malen)
Schrik niet als hij weer na rood gaat als hij blauw is geweest van een update.
(zet een bak koffie of ga een aflevering van je favorite serie kijken bijv.)
Je hebt weer verbinding

Dit werkte helaas niet voor mij; De eerste stappen gingen goed, maar na het plaatsen op de plek waar hij stond gaat ie alleen maar paars branden. De WPS oplossing werkte wel voor mij

Maar uiteindelijk werkte de WPS oplossing ook niet. Het enige wat hielp was om alle apparaten (SuperWifi en Experia) te factory-resetten en de hele installatie opnieuw te doen.

Meerdere keren wifi punten gereset en met kabel aan modem gehangen, iedere keer weer paars als ik deze los koppelde.

 

Uiteindelijk dacht ik laat ik de wps knop eens proberen. Nou daarmee was het zo gepiept... Dus modem en superwifi paar seconden wps knop ingedrukt houden en vervolgens gingen ze netjes verbonden (draadloos). Nu ook weer mooi in het overigens van de thuis app zichtbaar.

 

Dus voor mensen die dit probleem ook tegenkomen, probeer eerst eens ff de wps knop uit ;)

Dit werkte ook voor mij, maar WPS is een onveilig protocol en kan met enige moeite gekraakt worden.  (zie https://www.howtogeek.com/176124/wi-fi-protected-setup-wps-is-insecure-heres-why-you-should-disable-it/). Zet het daarom weer uit via de webinterface na het oplossen van de verbindingsproblemen. 

Maar uiteindelijk werkte de WPS oplossing ook niet. Het enige wat hielp was om alle apparaten (SuperWifi en Experia) te factory-resetten en de hele installatie opnieuw te doen.

Reputatie 7
Badge +17

@Jesper1984 super dat het nu werkt. En ook dat je de oplossing hebt gedeeld. 🙂

 

@lagonero als je problemen blijven aanhouden, maak dan een eigen topic aan. Je eigen vraag stellen in het topic van een ander is erg onoverzichtelijk. En in je eigen topic kunnen we volledige focus leggen op je situatie.