Vraag

Wegvallend internet met Superwifi 2 & KPN Experiabox

  • 24 April 2023
  • 28 reacties
  • 297 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk dat @Nick83 gelijk heeft. Maar de verleiding voor draadloos is natuurlijk groot. En zoals hij aangeeft kan het ook gewoon goed werken. Er spelen heel veel factoren en die zijn op iedere plek ook nog eens uniek.

Iedere draadloze backhaul tussen superwifi is verlies. Dat is simpelweg een wetmatigheid. Maar in de praktijk is het afdoende voor veel toepassingen.

Voor de aanschaf van een extra superwifi zou ik eerst starten met het plaatsen van de minder goed werkende superwifi op de plek waar je de nieuwe zou neerzetten. Als dat al niet goed gaat is het zinloos om er een extra te plaatsen.

Ik denk dat eerst heel goed gekeken moet worden naar de WiFi configuratie voordat andere stappen ondernomen worden.

Reputatie 7
Badge +7

Vraag: Hoe connect je in dat geval het 1ste en 2de SuperWifi punt?

Ze vormen een mesh netwerk. Je hoeft daar zelf niets voor te doen. Dit verbindingen regelt het netwerk zelf. De extra superwifi kun je dus op dezelfde manier koppelen als de andere nodes en dan plaatsen op de gewenste plek. De onderliggende backhaul verbindingen zijn transparant voor de eindgebruiker. 

Reputatie 5
Badge +5

Het lijkt mij sterk dat geen enkele van al de gegeven adviezen niet zou werken

En degenen die toch alles draadloos willen is het cruciaal om de wifi punten zo dich mogelijk bij elkaar te zetten (om nog een kwalitatieve verbinding tot stand te brengen) en zo centraal mogelijk per verdieping voor zoveel mogelijk dekking en om zoveel mogelijk de wifi punten niet te dicht bij andere elektronica te zetten en zo weinig mogelijk obstakels die het Wifi signaal zouden kunnen hinderen

En als laatste de kanalen in de gaten te houden of ze niet al bezet zijn door andere sterke wifi signalen in de omgeving want dat verminderd /  verzwakt ook de kwaliteit van het Wifi signaalÂ