Beantwoord

Wegvallende WIFI versterkers en experiabox V10 i.c.m. met TV+

  • 12 February 2023
  • 9 reacties
  • 191 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb wat vragen:

 

Sinds vrijdag 3 februari beschik ik over de nieuwe KPN TV+.

Ik heb mijn KPN abo verlengd van een ADSL 100/10Mbit naar een VDSL 100/100Mbit internetverbinding, dit i.v.m. de overstap naar het nieuwe Hussel abonnement. Tot zover alles goed en helder.

 

Echter vanaf dag vrijdag 3 feb heb ik last van wegvallende WIFI (1) en een haperende internet (2) streaming (3) beleving (4) van Netflix. Na contact met KPN en alles te resetten, zonder resultaat, heb ik besloten mijn netwerk configuratie behoorlijk te versimpelen, dit om alle issues methodisch kunnen uitsluiten.

  1. Sinds 11 feb heb ik de KPN Experia WIFI uitgeschakeld weer prima WIFI door te alleen te vertrouwen op de WIFI van de Experia V10 box. WIFI is nu weer stabiel. Echter geen mesh WIFI meer, want de Experia punten staan nu uit,,,
  2. Mijn UTP connectie is ook instababiel omdat afgelopen dagen mijn VPN meermaals wegviel. Ik ben benieuwd of dit aankomende week is opgelost.
  3. Ook is de KPN TV+ beleving nu weer acceptabel en kan ik streamen. Door de TV+ direct te koppelen op de Experia V10 box, 
  4. Het gebruik van de KPN TV+ box is nog benedenmaats door het trage schakelen tussen zenders. Daarnaast is het geluidsvolume nog een aandachtspunt aangezien het geluid voorheen op 20 voldoende was en het geluidsvolume nu op 87 gezet moet worden om een TV programma te kunnen volgen. Ik begreep dat dit nog kinderziekten zijn van KPN TV+. Echter de update laat nog even op zich wachten want er zijn problemen met het updaten van de KPN TV+ box.

Ik hoop dat ik snel over een TV+ update kan beschikken en ook binnenkort over een passende oplossing Mesh WIFI kan beschikken. 

 

Groet, Han

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 16 February 2023, 13:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Als jij jouw TV+ Box via wifi aangesloten had, dan zou dat wel eens de oorzaak geweest kunnen zijn voor al die problemen met wifi.

Sluit de TV+ Box altijd met een netwerkkabel aan als de wifi niet verzorgd wordt door:

  1. Een V12
  2. "Super"WiFi 2 nodes
  3. FRITZ!Box / FRITZ!Repeater
  4. Een wifi accesspoint die multicast to unicast ondersteunt.
Reputatie 7

Als je de TV+ Box met een netwerkkabel op de V10 hebt aangesloten dan zou je de Experia WiFi's gewoon moeten kunnen gebruiken.

Reputatie 1
Badge

Klopt, dat was ook mijn verwachting, echter dat werkt niet...meer.

Badge +19

Hier een v10 met 3 experia wifi's en de nieuwe ontvanger bekabeld aan het modem.  Er is geen enkel probleem.  Dus het kan wel!!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Glashelder 4 now, welkom op ons forum! Inmiddels zijn we al weer even verder, heb je nog een oplossing gevonden voor je instabiele verbinding?

Reputatie 1
Badge

Hi Thomas, deels wel (1) en deels niet(2).

 

1 deels wel: omdat ik ben terug gegaan naar opzet zonder experia WiFi versterkers. Nu alleen op de begane grond heb ik goed WiFi bereik.

 

2 deel niet: omdat ik geen goede WiFi mesh dekking beschikbaar meer heb. Ook ben ik niet meer terug gebeld door een engineer die ermee zou helpen om dit alsnog weer werkend te krijgen… dus ik wacht nog hierop afspraak was om dit gister om 10:00 met engineer/ monteur op afstand op te lossen.
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is natuurlijk niet de gewenste oplossing inderdaad. Ik ga er vanuit dat mijn collega's nog contact met je opnemen. Nou kan het door drukte soms helaas wat vertraging oplopen. Als je inmiddels nog niets gehoord hebt kun je wellicht het beste toch even terugbellen.

Mocht je het toch liever zelf proberen, we hebben hier wel een paar handige topics over!
 

 

En op onze kennisbank hebben we nog een aantal handige artikelen staan over TV+

Reputatie 1
Badge

Inmiddels na aardig wat kpn helpdesk gesprekken steeds goed te woord gestaan door hulpvaardige specialisten. 

Steevast kwamen we erop uit om de gehele router / modem opzet te gaan resetten om de wegvallende WiFi opgelost te krijgen. Evchter niets hielp. 
 

Totdat ik uit nieuwsgierigheid een kpn shop binnen ben gelopen en om een vervangende router heb gevraagd en toegezegd gekregen, inmiddels de router omgeruild aangesloten en alle ellende was in een keer opgelost!
 

Niet doo de hulpvaardigheid van de te veel gebelde Servicedesk maar door stoïcijns blijven vragen om een nieuwe router, wat aanvankelijk ook nog werd geweigerd, want dat doen we liever niet. Dit omdat gebruik maakte van een oude witte V10 router inmiddels de opvolger een zwart type router meegekregen, dat blijkbaar beter omgaat met mijn nieuwe 100/100 connectie. Was me het projectje wel weer! Blij dat alles nu conform verwachting ‘gewoon’ werkt! 

Badge +19

Dan is het modem wellicht kapot geweest.  De box 12 is zeker niet beter dan de v10. Absoluut niet!! Maar toch fijn dat het weer werkt.