Beantwoord

Hoe kan ik de prijs van een los toestel zonder abonnement op de website zien?

  • 8 May 2020
  • 6 reacties
  • 1840 keer bekeken

Hallo, 

Hoe kan ik de prijs van een los toestel zonder abonnement zien? Ik heb het dan over een mobiele telefoon die ik afhaal in de winkel. Of worden losse toestellen niet meer verkocht zonder abonnement?

MvG,

Smartie71

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 12 May 2020, 17:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo, 

Ik wilde gisteren een los toestel bij het KPN business centre in Son kopen. Op de website van KPN staat een prijs van € 528,- vermeld (schuifje onderaan helemaal naar links getrokken, dus aangegeven dat ik geen abonnement wens af te sluiten, want ik heb al een KPN abo).

In de winkel kreeg ik te horen dat het toestel € 60 euro duurder is omdat het een los toestel betreft. Hier klopt toch helemaal niets van? Onverrichter zake ben ik weer naar huis gegaan. Wie heeft er nu gelijk?

Groet,

Smartie71 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Reputatie 7

Waarom zou je een los toestel via KPN willen kopen, waarschijnlijk ben je bij anderen goedkoper uit.

Reputatie 7
Badge +24

In principe kun je bij KPN helemaal geen los toestel in kopen. Via de website sowieso niet. Je kunt naar een KPN winkel gaan. Als ze het toestel wat je wilt op voorraad hebben, dan kun je het kopen. Anders niet. En reserveren / bestellen kan niet. Zo werkt het volgens mij.

Je kan inderdaad bij de KPN winkel een los toestel kopen. In het verleden kon je op de KPN website de prijs checken door de maandelijkse abonnementskosten op 0 te zetten. De reden om een toestel bij KPN te kopen is dat die tot een maand of 4 geleden altijd goedkoper waren dan de andere aanbieders. KPN maakte er alleen geen reclame mee.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Smartie71, welkom op het forum! Op de manier die je noemt zie je inderdaad de prijs die het toestel zou kosten zonder abonnement. 

Echter wordt bij toestellen zonder abonnement (alleen verkrijgbaar in de winkel)  een toeslag in rekening gebracht. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van het toestel. Duurdere toestellen hebben hogere toeslagen. 
In veel situaties ben je bij een andere winkel goedkoper uit.


@PeterG  legt in dit topic uit waarom dit is.​​​​​​​

dat die tot een maand of 4 geleden altijd goedkoper waren dan de andere aanbieders.

Is nog steeds zo i.c.m. verlengen/nieuw abo. Zonder dat is er nu een opslag, want er werd misbruik van gemaakt. Zie mijn uitleg in het door @Thomas gelinkte topic.