Beantwoord

Bellen via WiFi werkt niet meer

  • 3 May 2020
  • 9 reacties
  • 1123 keer bekeken

LS,

voorheen hadden wij KPN Compleet, en WiFi Call werkte prima op mijn iPhone 6s.

Sinds wij Glasvezel in het Buitengebied hebben, hebben wij KPN niet meer als provider van het vaste netwerk, aangezien KPN niet aanbood en niet aanbiedt op dit netwerk (Salland Zuid, omgeving Deventer).

Volgens Plinq, provider van het glasvezelnetwerk, staat alles open voor WiFiCall, en zou het moeten werken. KPN vandaag een aantal keer aan de telefoon gehad en daar kon men niet begrijpen waarom het niet werkt, ondanks de juiste instellingen in de telefoon. 

Ik zie op het forum dat dit probleem vaker is opgelost. Kan iemand helpen? Bij voorbaat dank!

Beste KPN,

Dit probleem speelt ook bij mij thuis. Meerdere keren contact gehad met de klantenservice.

Zouden jullie mij hiermee kunnen ondersteunen?

Bij voorbaat dank!

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 12 May 2020, 21:54

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Ron

het beste open je een nieuwe post, ik denk dat dat duidelijker is.

succes!

michiel

Heeft u wel een geschikt toestel?

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @ronv., welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Om via WiFi te kunnen bellen zijn er in ieder geval 2 dingen nodig: je 06-nummer moet hiervoor aangemeld worden/zijn en je toestel moet het ondersteunen. Heeft het eerder wel gewerkt? En werkt het alleen thuis niet, of ook op andere locaties? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Verder kijk ik graag het een en ander na in de systemen. Wil je jouw Forum profiel nog wat verder aanvullen, met 06-nummer en klantnummer mobiel? 

Beste @Susan_,

 

Op andere locaties werkt het bellen via wifi.

Ik refereer graag aan het topic van @Michiel H..

Dit probleem is bij mij exact hetzelfde.

Het toestel is een Iphone Xs. Alle instellingen meerdere keren gecontroleerd en alles staat goed ingesteld.

Het blijkt een probleem met het IP adres te zijn.

Hoi Ron en KPN,

Bij ons ging het erom, dat de provider, Plinq, bij KPN niet aangemeld stond als voor WiFiCall legitieme provider. Toen iemand in de betreffende KPN database Plinq toegevoegd had, sprong bij mij meteen WiFiCall aan op mijn telefoon (iPhone 6S). En, het grote nieuws: sindsdien kan ik storingsvrij bellen met WiFiCall.

Het probleem lag dus echt bij KPN en bij niemand anders.

Succes.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Ron en KPN,

Bij ons ging het erom, dat de provider, Plinq, bij KPN niet aangemeld stond als voor WiFiCall legitieme provider. Toen iemand in de betreffende KPN database Plinq toegevoegd had, sprong bij mij meteen WiFiCall aan op mijn telefoon (iPhone 6S). En, het grote nieuws: sindsdien kan ik storingsvrij bellen met WiFiCall.

Het probleem lag dus echt bij KPN en bij niemand anders.

Succes.

Dit klopt inderdaad. Wat we nog wel van jou nodig hebben is jouw IP adres, dit kun je hier achterhalen als je thuis verbonden bent met WiFi. Zou je dit naar mij willen sturen via een privébericht? 

Beste @Alex_P ,

Dank voor je reactie.

Ik heb je zojuist een privé bericht gestuurd.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je gegevens. Ik heb het doorgezet. Zodra ik iets hoor zal ik het hier laten weten.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +24

@ronv. Zoals afgesproken; zou je het nu nogmaals willen proberen? Eventueel je toestel en modem even opnieuw opstarten? 

Reageer