Vraag

Garantie batterij Apple iPhone 6S?

  • 28 October 2019
  • 19 reacties
  • 430 keer bekeken

Hallo,

Ik heb in april 2018 een telefoon cadeau gekregen, en ik merk nu dat mijn batterij erg snel leeg is.

Heb ik hier nog garantie op?

Het is een iphone 6S

 


19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Heb je de batterij al eens gecalibreert?
Dit doe je zo:

Sluit de iPhone 6S op de originele lader aan en start deze geforceerd op, door de Volume min toets samen met de uittoets in te drukken en vasthouden tot het appeltje verschijnt.
Nu gaat de iPhone ontladen en laden iets wat langer duurt dan normaal laden.
Als de iPhone op 100% staat, laat hem dan nog 1 a 1,5 uur aan de lader staan.

Het calibreren voor de andere iPhones is hetzelfde, de geforceerde opstartprocedure is anders.
Kijk hier voor de andere types. 

Reputatie 4
Badge +5

De accu van de iPhone 6S zijn slecht er is zelfs een vervanging vanuit Apple geweest, ik weet niet uit welk jaar deze komt maar zal niet raar opkijken als dit ook een model is met een slechte accu.

Kalibreren is een optie, anders even kijkenaar de status van de accu, dit kan vanaf iOS 11.3 via onderstaande manier.

• Open Instellingen
• Navigeer naar 'Batterij'
• Tik op 'Batterijconditie'

 

Heb je de batterij al eens gecalibreert?
Dit doe je zo:

Sluit de iPhone 6S op de originele lader aan en start deze geforceerd op, door de Volume min toets samen met de uittoets in te drukken en vasthouden tot het appeltje verschijnt.
Nu gaat de iPhone ontladen en laden iets wat langer duurt dan normaal laden.
Als de iPhone op 100% staat, laat hem dan nog 1 a 1,5 uur aan de lader staan.

Het calibreren voor de andere iPhones is hetzelfde, de geforceerde opstartprocedure is anders.
Kijk hier voor de andere types. 

 

 

Dit hebben we gedaan alleen hij doet helemaal niets anders, wat bedoelt u met ontladen en laden? hij deeds niets..

Reputatie 7
Badge +21

Zet de telefoon aan de originele lader en zet de telefoon aan.
Ga nu geforceerd opstarten zoals hierboven geschreven.
Maar heb je misschien de 6 ? i.p.v. de 6S?

Dan gaat het geforceerd opstarten anders, dan moet je de homeknop (ronde knop) en de uitknop
vasthouden tot het appeltje verschijnt.

Als je iPhone geen vingerscanner heeft dan heb je de 6, anders heb je de 6S.

Zet de telefoon aan de originele lader en zet de telefoon aan.
Ga nu geforceerd opstarten zoals hierboven geschreven.
Maar heb je misschien de 6 ? i.p.v. de 6S?

Dan gaat het geforceerd opstarten anders, dan moet je de homeknop (ronde knop) en de uitknop
vasthouden tot het appeltje verschijnt.

Als je iPhone geen vingerscanner heeft dan heb je de 6, anders heb je de 6S.

 

We hebben hem al geforceerd opgestart maar dan start hij opnieuw op maar verder doet hij niets

Reputatie 7
Badge +21

Daar merk je ook niets van hij gaat ontladen en opladen dat duurt wat langer dan normaal en als hij op 100% staat laat hem dan nog minimaal 1 uur aan de lader staan.

Daar merk je ook niets van hij gaat ontladen en opladen dat duurt wat langer dan normaal en als hij op 100% staat laat hem dan nog minimaal 1 uur aan de lader staan.

 ja maar ik vroeg toen net al wat ontladen is , betekend dat dan dat hij eerst weer naar 0 gaat en daarna weer naar 100 of merk je hier niets van.

Als je er niets van merktm hebben we dit al gedaan.

Reputatie 7
Badge +21

nee, dat ontladen zie je niet in beeld gebeuren

Reputatie 7

Hallo @pleunvandeschoo, welkom op het KPN forum. Ik zie dat Huistijger al bovenop is gesprongen om je te helpen met het accuprobleem. Bedankt, @huistijger! Goede tips! Jammer genoeg heeft het vooralsnog niets geholpen. Een vraag staat nog open zie ik, heb je een iPhone 6 of 6S? Dat is een belangrijk detail, want zoals huistijger uitlegt werkt de instructie voor het geforceerd opstarten net iets anders.

We horen graag van je :)

Reputatie 7
Badge +28

Los van dit probleem is er ook een belangrijke update voor jouw IPhone. 
 

Mogelijk zorgt die update nog voor een verbetering van de werking van jouw telefoon. 

Reputatie 4
Badge +5

Zet de telefoon aan de originele lader en zet de telefoon aan.
Ga nu geforceerd opstarten zoals hierboven geschreven.
Maar heb je misschien de 6 ? i.p.v. de 6S?

Dan gaat het geforceerd opstarten anders, dan moet je de homeknop (ronde knop) en de uitknop
vasthouden tot het appeltje verschijnt.

Als je iPhone geen vingerscanner heeft dan heb je de 6, anders heb je de 6S.

Geforceerd opstarten is voor de iPhone 6 hetzelfde als voor de iPhone 6S, heeft niks met de vingerscanner te doen. Trouwens de iPhone 6 heeft ook een vingerscanner (TouchID) vanaf de iPhone 7 wordt het anders.

Reputatie 4
Badge +5

Hallo@pleunvandeschoo, welkom op het KPN forum. Ik zie dat Huistijger al bovenop is gesprongen om je te helpen met het accuprobleem. Bedankt,@huistijger! Goede tips! Jammer genoeg heeft het vooralsnog niets geholpen. Een vraag staat nog open zie ik, heb je een iPhone 6 of 6S? Dat is een belangrijk detail, want zoals huistijger uitlegt werkt de instructie voor het geforceerd opstarten net iets anders.

We horen graag van je :)

Nee geforceerd opstarten voor een 6 is hetzelfde als de 6S, dit is dus geen open vraag.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph8903c3ee6/12.0/ios/12.0

Reputatie 4
Badge +5

Hallo,

Ik heb in april 2018 een telefoon cadeau gekregen, en ik merk nu dat mijn batterij erg snel leeg is.

Heb ik hier nog garantie op?

Het is een iphone 6S

 

Controleer eerst eens de status van je accu, dit kan sinds iOS 11.3.

• Open Instellingen
• Navigeer naar 'Batterij'
• Tik op 'Batterijconditie'

 

https://support.apple.com/nl-nl/HT208387

Reputatie 5
Badge +7

@pleunvandeschoo  Nog meer goede tips van de andere gebruikers! Ik hoop dat je het hiermee kunt oplossen!  Voor batterijen garandeert KPN een goede werking gedurende 6 maanden. Hierna kun je nog steeds wettelijke rechten hebben. 

Mocht je het idee hebben dat er hardwarematig iets stuk is, dan wil ik je adviseren om langs de winkel te gaan. Zijn kunnen dan met jou de garantie bespreken. De winkel vraagt je daarbij wel om een aankoopbewijs waarmee je kunt aantonen wanneer je het specifieke product hebt gekocht.

bedankt voor het reageren allemaal! 

6 maanden op een batterij vind ik wel heel erg weinig.. dat is pas een half jaar…  maar goed.

ze heeft hem al Stuk langer alleen hij doet het opeens echt niet goed meer.

we hebben hem al geforceerd opgestart dus dit helpt niet. De batterij conditie hadden we ook al nagekeken en die is niet helemaal 100 procent meer maar volgens mij iets van 89 dus dat vind ik opzich nog best veel. Niet zo slecht dat hij 3 keer per dag geladen moet worden.

Dus waar het uiteindelijk op neer komt is dat we gewoon geen garantie meer hebben op de accu? 
Heeft het zin om er een nieuwe in te plaatsen of maakt dat ook niet veel uit? 

Reputatie 7
Badge +21

Je kunt er inderdaad een nieuwe accu in laten zetten dan is hij weer Up-to-date.
Maar ik zou nog maar even wachten, het is n.l. niet goedkoop om deze te laten vervangen.

Zelf vervangen is geen optie, of je moet wel degelijk weten wat je doet…

En 6 maanden garantie op een accu is normaal, sommigen geven nog minder garantie op een accu.
 

Je kunt er inderdaad een nieuwe accu in laten zetten dan is hij weer Up-to-date.
Maar ik zou nog maar even wachten, het is n.l. niet goedkoop om deze te laten vervangen.

Zelf vervangen is geen optie, of je moet wel degelijk weten wat je doet…

En 6 maanden garantie op een accu is normaal, sommigen geven nog minder garantie op een accu.
 

Weet dat dat normaal is maar alsnog vind ik dat bar weinig .. 

Wachten heeft niet veel zin denk ik meer omdat dit niet te doen is zo …

bedankr voor jullie reacties , ik weer voorlopig genoeg ! 

Reputatie 5
Badge +7

@pleunvandeschoo  Je kan inderdaad de batterij laten vervangen. Zorg er wel voor dat je dit bij een officieel Apple garantie punt doet. Je kan zelf ook wat meer inzage krijgen in je batterij verbruik. Misschien is er wel 1 specifieke app die je batterij leeg trekt zonder dat je het door hebt.

Je kan per app het batterij­gebruik kunt zien (tenzij het device aan de oplader ligt). Om het verbruik te bekijken, ga je naar ‘Instellingen’ > ‘Batterij’.

Hieronder zie je welke aanduidingen je kunt zien onder de apps die je gebruikt:

Achtergrondactiviteit. Dit wil zeggen dat de app op de achter­grond, dus terwijl je een andere app gebruikte, gebruik heeft gemaakt van de batterij.

  • Als je de gebruiks­duur van de batterij wilt verlengen, kun je de functie uitschakelen die ervoor zorgt dat apps op de achter­grond worden bijgewerkt. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > ‘Ververs op achter­grond’ en selecteer ‘Wifi’ of ‘Wifi en mobiele data’, of ‘Uit’ om het op de achter­grond verversen van apps volledig uit te schakelen.
  • Als je onder de Mail-app de aanduiding ‘Achtergrondactiviteit’ ziet, kun je ervoor kiezen om gegevens handmatig of minder vaak op te halen. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Accounts en wacht­woorden’ > ‘Nieuwe gegevens’.

Locatie en achter­grondlocatie. Dit betekent dat de app locatie­­voorzieningen gebruikt.

  • Je kunt de gebruiks­duur van de batterij verlengen door de locatie­­voorzieningen voor de desbetreffende app uit te schakelen. Dat doe je via ‘Instellingen’ > ‘Privacy’ > ‘Locatie­voorzieningen’.
  • Onder ‘Locatie­voorzieningen’ kun je van iedere app de instellingen voor het gebruik van locatie­­voorzieningen bekijken en aanpassen. Met een symbool wordt aangegeven welke apps onlangs locatie­­voorzieningen hebben gebruikt.

Begin-/toegangs­scherm. Dit betekent dat het begin- of toegangs­scherm op je device werd weergegeven, bijvoorbeeld omdat je op de thuisknop drukte of omdat er een melding binnenkwam.

  • Als bepaalde apps je scherm steeds activeren omdat er meldingen binnenkomen, kun je pushmeldingen voor de desbetreffende app uitschakelen via ‘Instellingen’ > ‘Berichtgeving’. Tik op de app en schakel ‘Sta berichtgeving toe’ uit.

Geen mobiel netwerk en zwak signaal. Dit kan betekenen dat je je in een gebied bevindt met weinig bereik en dat je iOS‑device een beter signaal zoekt, of dat je je device hebt gebruikt toen het een zwak signaal had en dat de gebruiks­duur van de batterij daardoor is afgenomen.

  • Je kunt de batterij sparen door de vliegtuigmodus in te schakelen. Open het Bedienings­paneel en tik op het vliegtuigmodus­symbool. In de vliegtuigmodus kun je niet bellen of gebeld worden.

    Misschien kan je met deze tips de telefoon langer gebruiken!
Reputatie 7
Badge +21

Even een aanvulling op het nuttige bericht van @Jiske_ 

Schakel  NL-allert en Bluetooth uit.
Dat zijn batterijvreters.

NL-Allert zet je uit in Instellingen - Berichtgeving.
Scroll helemaal naar beneden en zet Noodmeldingen uit. 
Bluetooth staat direct in het eerste scherm van instellingen.

Reageer