Beantwoord

iphone 12 pro max niet op voorraad

  • 18 November 2020
  • 25 reacties
  • 2521 keer bekeken

Hi, ik heb gister telefonisch een bestelling bij jullie geplaatst voor de iPhone 12 pro Max. De vrouw die mij hielp zei dat de iPhone gewoon op voorraad is. Nu krijg ik in 1 keer appjes en mails dat het toestel niet op voorraad is en dat jullie ook niet weten wanneer het op voorraad komt. Hoe zit dit? Want dit is natuurlijk niet echt fijn. Groetjes Liz

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 5 January 2021, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Ik heb de telefoon ook telefonisch besteld (10 november) al een paar keer gebeld en elke keer krijg ik een ander verhaal, zaterdag werd me verteld dat ik dezelfde dag nog een track en trace code zou ontvangen met mijn bestelling. Daarna weer niet en dat ik nog 1-2 week moet wachten. Meerder malen gebeld en elke keer wordt er verteld dat er wel wat voorraad is maar niemand kan me vertellen wanneer ik mijn iPhone nou krijg, bij het bestellen werd overigens verteld dat ik na de release mijn toestel zou ontvangen. Erg vervelend dat ik geen duidelijkheid krijg en telkens een ander verhaal hoor. 

Ook een Iphone 12 pro max besteld. online. daarna gebeld! niet voorradig vertelde ze. kan wel 1 of 2 weken maximum duren. kan ook eerder komen. Hoop echt zo gauw mogelijk.

 

Gisteren telefonisch besteld. Man aan de lijn zei dat ze op voorraad waren. Echter zegt mijn orderbevestiging van niet. Nu lees ik dat het wel 1 of 2 weken kan duren. Gelukkig ging ik hier stiekem al een beetje van uit.

Elke keer het zelfde probleem met het bestellen tijdens een nieuwe release (ongeacht provider). Een levertijd is niet erg maar zorg voor correct verwachtingsmanagement. Ik heb mij laten vertellen dat ze een callcenter inzetten om de drukte aan te kunnen waarbij de werknemers niet helemaal verstand hebben van het proces en zodoende niet de juiste informatie geven.

Gelukkig gaat het elke keer net even iets beter. “Als eerste besteld, als eerste in huis” is een belofte waarbij er vrij weinig fout kan gaan. Ik wacht geduldig!

Jammer dat er niemand reageert van KPN zelf. die misschien duidelijk kan zeggen hoelang we moeten wachten voordat onze bestelling komt. iets meer duidelijkheid zou fijn zijn

@Henriette1957 Ik ben overgestapt vanuit Vodafone (scheelt mij 10eu per maand!). Daar kregen zij voorgaande jaren elke dag een levering telefoons maar wat daar precies in zat wisten zij niet van tevoren. Een klant precies kunnen vertellen wanneer zij het toestel konden verwachten was toen niet mogelijk. 

Of dit het zelfde werkt bij KPN durf ik niet te zeggen maar misschien kan deze info helpen!

Reputatie 4
Badge +5

Hi allemaal, wat balen dat het wat langer duurt voordat jullie je nieuwe toestel in ontvangst kan nemen. :frowning2:  Jaarlijks ontstaat er bij de uitgifte van de nieuwe iPhones een schaarste, we zijn namelijk afhankelijk van de levering vanuit Apple. Dit kan plots heel snel gaan; medewerkers kunnen nog zien dat het toestel voorradig is terwijl het later tijdens het afronden van de bestelling toch opraakt. Dan zie je uiteindelijk iets anders terug in de bevestiging. We kunnen inderdaad nog wel werken aan een stukje verwachtingsmanagement, daarom houden we ons nu vast aan ‘als eerste besteld, als eerste in huis’. Hierbij wel de kanttekening dat het wel langer kan duren als je een populair model bestelt, we hebben dit ook toegelicht in dit forumtopic over de iPhone 12. Ik heb niet van jullie allemaal de gegevens, dus ik geef hier even de verwachte levertijd van de iPhone 12 Pro Max die nu schaarste bij ons hebben. iPhone Pro Max 5G 128GB Pacific Blue, Pro Max 256GB Graphite en Pro Max 256GB Gold hebben nu een verwachte levertijd van +/- 1 week. Voor de iPhone 12 Pro Max 5G 512GB Pacific Blue en Pro Max 128GB Graphite is dit 1 à 2 weken. Voor de iPhone Pro Max 5G 128GB Gold is de levertijd nu geschat op 2 à 3 weken. Alle iPhone 12 Mini-modellen hebben een levertijd van +/- 1 week, alle iPhone 12-modellen 1 à 3 weken en alle iPhone Pro (dus zonder Max) 3 à 5 weken. 

Let wel op dat het hier om een schatting gaat. We schatten in hoeveel toestellen we van elk type ontvangen van Apple en wat dan onze levertijd zal zijn. Het kan dus iets afwijken. 

Bijzonder dat vorige week wordt gemeld dat er een iPhone 12 pro op voorraad is als er al klanten meer dan een maand wachten...

Zelfde probleem hier. Op vorige week maandag (inmiddels 9 dagen geleden) iPhone 12 Pro Max besteld in de KPN winkel. Er werd mij via een beeldscherm laten zien dat er 700 iPhone Pro Max voorradig waren en dat ik direct een track and trace zou ontvangen. Nu zie ik echter steeds dat hij niet beschikbaar is. Ik hoop echt dat de iPhone voor 6 december binnen is want ik wil graag gebruik maken van de Airpods actie. 

Hi allemaal, wat balen dat het wat langer duurt voordat jullie je nieuwe toestel in ontvangst kan nemen. :frowning2:  Jaarlijks ontstaat er bij de uitgifte van de nieuwe iPhones een schaarste, we zijn namelijk afhankelijk van de levering vanuit Apple. Dit kan plots heel snel gaan; medewerkers kunnen nog zien dat het toestel voorradig is terwijl het later tijdens het afronden van de bestelling toch opraakt. Dan zie je uiteindelijk iets anders terug in de bevestiging. We kunnen inderdaad nog wel werken aan een stukje verwachtingsmanagement, daarom houden we ons nu vast aan ‘als eerste besteld, als eerste in huis’. Hierbij wel de kanttekening dat het wel langer kan duren als je een populair model bestelt, we hebben dit ook toegelicht in dit forumtopic over de iPhone 12. Ik heb niet van jullie allemaal de gegevens, dus ik geef hier even de verwachte levertijd van de iPhone 12 Pro Max die nu schaarste bij ons hebben. iPhone Pro Max 5G 128GB Pacific Blue, Pro Max 256GB Graphite en Pro Max 256GB Gold hebben nu een verwachte levertijd van +/- 1 week. Voor de iPhone 12 Pro Max 5G 512GB Pacific Blue en Pro Max 128GB Graphite is dit 1 à 2 weken. Voor de iPhone Pro Max 5G 128GB Gold is de levertijd nu geschat op 2 à 3 weken. Alle iPhone 12 Mini-modellen hebben een levertijd van +/- 1 week, alle iPhone 12-modellen 1 à 3 weken en alle iPhone Pro (dus zonder Max) 3 à 5 weken. 

Let wel op dat het hier om een schatting gaat. We schatten in hoeveel toestellen we van elk type ontvangen van Apple en wat dan onze levertijd zal zijn. Het kan dus iets afwijken. 

Mijn 12 pro vandaag binnen na 4 weken. Dit is duidelijke informatie die je als klant proactief wil ontvangen.

Ik kreeg net de volgende melding. Ziet er goed uit!

 

Controleren

 

Uw gegevens zijn goedgekeurd en de Apple iPhone 12 Pro Max 5G 128GB, Pacific Blue is op voorraad. Wij maken uw bestelling klaar voor verzending.

Ik heb mijn iPhone 12 pro op 1 november besteld. 
Nog steeds niets binnen. Terwijl ik een aantal keer gebeld heb en er een datum voor mij is aangewezen. 
Tot drie keer aan toe geen telefoon op die datum gekregen en nog steeds wordt er vermeld dat de iPhone niet op voorraad is. 

Mensen die de iPhone later dan 1 november besteld hebben… Houdt maar rekening met minimaal 4 weken wachttijd. 

De iPhone 12 Pro Max is voor mij gisteren binnengekomen na 11 dagen wachten. Maandag besteld, week erop op donderdag geleverd. Hoop dat dit mensen helpt!

Ik heb ook lang moeten wachten op de iPhone. Vandaag een mail gehad waarin staat dat ik een bezorg dag mag uitkiezen. Echter, kan ik na het invoeren van de datum/tijd niet verderkomen. De website van kpn geeft een foutmelding. 

6-11 de 12-pro Max besteld in pre-order.

Gold 128 gb

 

 

Nog niets binnen, dus zit al op 3+ week

Reputatie 4
Badge +5

Hoi @Matsur, wat balen dat het niet lukt. Heb je het inmiddels wel voor elkaar gekregen? 

De verwachte levertijd die ik op 24 november gelden vanaf die datum @Taat1988. Dat wil dus zeggen dat de iPhone 12 Pro Max 128 GB Gold op 24 november een verwachte levertijd heeft van 2 à 3 weken. Hierbij geldt ook weer, als eerste besteld = als eerste in huis. Een exacte afleverdatum kan ik niet geven, maar ik denk dat je met een besteldatum van 6 november er wel vanuit mag gaan dat je toestel bij een van eerste leveringen zit die we weer krijgen in 2 weken. 

Hoi @Matsur, wat balen dat het niet lukt. Heb je het inmiddels wel voor elkaar gekregen? 

De verwachte levertijd die ik op 24 november gelden vanaf die datum @Taat1988. Dat wil dus zeggen dat de iPhone 12 Pro Max 128 GB Gold op 24 november een verwachte levertijd heeft van 2 à 3 weken. Hierbij geldt ook weer, als eerste besteld = als eerste in huis. Een exacte afleverdatum kan ik niet geven, maar ik denk dat je met een besteldatum van 6 november er wel vanuit mag gaan dat je toestel bij een van eerste leveringen zit die we weer krijgen in 2 weken. 
 

bedankt voor je antwoord. 
 

Wat ik niet begrijp.

6 nov pre-order 24 nov in de winkel.

Dan neem je toch gelijk de bestellingen van de pre-orders mee? 
daarnaast was ik om 14 uur 1 van de eerste die dit toestel bestelde. Je kan mij niet vertellen dat er bv 100 toestelen (zelfde gb en kleur) waren en die allemaal voor mij zijn geplaatst. In een tijdsbestek van 3 minuten. 
 

ik heb het idee dat jullie pas gaan bestellen vanaf 24 nov en dat het daarom nog 3 weken duurt. 

 

Reputatie 4
Badge +5

Dat lijkt inderdaad in eerste instantie niet helemaal te kloppen. Ik heb even navraag gedaan, omdat dit niet helemaal strookt met ‘eerste besteld = eerste in huis’. Ik heb te horen gekregen dat we de eerste paar leveringen echt afhankelijk van Apple zijn in welke toestellen we binnenkrijgen. We hebben natuurlijk pre-orders en de winkels moeten bevoorraad worden, alleen Apple bepaalt vanwege de wereldwijde vraag hoeveel ze van welk type naar ons opsturen. Zo kan het zijn dat we een specifiek type echt niet zoveel binnenkrijgen de eerste paar leveringen. Dit is wat stom, dat ben ik met je eens. We zijn echt afhankelijk vanuit de levering vanuit Apple, hier hebben we helaas geen invloed op. Op dit moment kunnen we alleen een verwachte levertijd geven. Ik wacht nu zelf ook op een nieuwe iPhone die vertraging heeft, loop nu nog met een oude iPhone 6S rond. Hoop voor ons beiden dat de levering opschiet! 

Ook ik heb een bestelling geplaatst op 8 november jl voor de Iphone 12 en werd verteld dat deze voorradig was, niet dus daar kreeg ik mail over. Gebeld werd er gezegd komt dinsdag  10e binnen en dan worden ze uitgeleverd. Niet dus kreeg weer mail met niet voorradig. Weer gebeld zeggen ze levertijd 1-2 weken. 2 weken zijn voorbij maar nog steeds geen telefoon, weer mail dat deze niet voorradig is. Echt balen je wordt gewoon aan het lijntje gehouden. Elke medewerker verteld wat anders als je belt en vraagt naar je bestelling grrrrrr. Wacht nu al drie weken dus en nog steeds geen duidelijkheid wanneer nieuwe Iphone geleverd wordt. 😳😥

De iPhone 12 Pro Max is voor mij gisteren binnengekomen na 11 dagen wachten. Maandag besteld, week erop op donderdag geleverd. Hoop dat dit mensen helpt!

Welke kleur? 

Hi allemaal, wat balen dat het wat langer duurt voordat jullie je nieuwe toestel in ontvangst kan nemen. :frowning2:  Jaarlijks ontstaat er bij de uitgifte van de nieuwe iPhones een schaarste, we zijn namelijk afhankelijk van de levering vanuit Apple. Dit kan plots heel snel gaan; medewerkers kunnen nog zien dat het toestel voorradig is terwijl het later tijdens het afronden van de bestelling toch opraakt. Dan zie je uiteindelijk iets anders terug in de bevestiging. We kunnen inderdaad nog wel werken aan een stukje verwachtingsmanagement, daarom houden we ons nu vast aan ‘als eerste besteld, als eerste in huis’. Hierbij wel de kanttekening dat het wel langer kan duren als je een populair model bestelt, we hebben dit ook toegelicht in dit forumtopic over de iPhone 12. Ik heb niet van jullie allemaal de gegevens, dus ik geef hier even de verwachte levertijd van de iPhone 12 Pro Max die nu schaarste bij ons hebben. iPhone Pro Max 5G 128GB Pacific Blue, Pro Max 256GB Graphite en Pro Max 256GB Gold hebben nu een verwachte levertijd van +/- 1 week. Voor de iPhone 12 Pro Max 5G 512GB Pacific Blue en Pro Max 128GB Graphite is dit 1 à 2 weken. Voor de iPhone Pro Max 5G 128GB Gold is de levertijd nu geschat op 2 à 3 weken. Alle iPhone 12 Mini-modellen hebben een levertijd van +/- 1 week, alle iPhone 12-modellen 1 à 3 weken en alle iPhone Pro (dus zonder Max) 3 à 5 weken. 

Let wel op dat het hier om een schatting gaat. We schatten in hoeveel toestellen we van elk type ontvangen van Apple en wat dan onze levertijd zal zijn. Het kan dus iets afwijken. 

Beste Job,

Hoe zit het inmiddels met de Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB, Pacific Blue? Besteld op 7-11, levertijd was toen 2-3 weken. Net bericht gehad dat het product nog niet voorradig is. Hoor graag!

Groet,

Sarah

Reputatie 4
Badge +5

Beste Job,

Hoe zit het inmiddels met de Apple iPhone 12 Pro 5G 256GB, Pacific Blue? Besteld op 7-11, levertijd was toen 2-3 weken. Net bericht gehad dat het product nog niet voorradig is. Hoor graag!

Groet,

Sarah

Hi Sarah, wat balen dat je je toestel nog niet ontvangst hebt mogen nemen. Kan me voorstellen dat je wel had verwacht het nu toch wel te hebben. Ik moet helaas toch even teruggrijpen op het bericht wat ik eerder in dit topic stuurde. Apple bepaalt de eerste leveringen hoeveel ze van welk toestel opsturen. We zetten uiteraard verzoeken uit aan de hand van het aantal pre-orders die we hebben ontvangen, maar toch is het dan maar de vraag of we alles binnen de termijn die we zelf inschatten ontvangen. Dat lijkt nu ook te gebeuren met jouw toestel, ik zie nu een verwachte levertijd van 3 weken staan. Kan me voorstellen dat dit geen mooie boodschap is, omdat je het op 7 november al besteld hebt. We zien elk jaar een schaarste ontstaan bij de levering van de nieuwste iPhones, helaas kunnen we daar niks aan veranderen omdat we volledig afhankelijk zijn van Apple. Het liefst hadden we elke order eind november uitgevoerd en had toen iedereen zijn of haar toestel gekregen, maar de realiteit is helaas anders. Afgaande op je besteldatum durf ik wel in te schatten dat je wel in het voorste deel van de rij staat wat betreft de levering, maar het is dus even wachten totdat we ze binnenkrijgen van Apple.

dikke ****. ga nou de 4e week in met wachten op die *** telefoon :rage:

*admin: taalgebruik

25-11-2020 de iphone 12 pro max 512 Gold besteld. En nog steeds niks. Belachelijk. Toen ik hem bestelde moest ik rekening houden met 1 tot 2 weken levertijd. Gigantisch misleidend en teleurstellend van kpn. 

Reputatie 7
Badge +10

25-11-2020 de iphone 12 pro max 512 Gold besteld. En nog steeds niks. Belachelijk. Toen ik hem bestelde moest ik rekening houden met 1 tot 2 weken levertijd. Gigantisch misleidend en teleurstellend van kpn. 

Ligt helaas niet aan KPN, maar aan Apple, ik snap overigens zeker uw frustratie.

Reputatie 7
Badge +20

Verzameltopic: