Sinds kort is er iets gewijzigd in de dekking van het kpn net waardoor we in huis slecht ontvangst he bben. Vervolgens gekozen voor wifi bellen met kpn en de instellingen gedaan op mijn iPhone7 gedaan. E.e.a. werkt prima op andere locaties maar thuis niet. Ik kreeg steevast de melding “geen service”.
Kpn stelt dat wifi bellen op andere locaties werkt en dus ligt het probleem niet bij hen en moet naar mijn internetprovider Caiway. Caiway stelt dat het niet aan de internet verbinding ligt immers ik heb wel goed internet via mijn thuis wifi.
Vervolgens apple gebeld en we hebben alle settings nog eens nagelopen en gereset en ben naar de apple store nog geweest. Conclussie toestel is goed ligt aan het thuisnetwerk.
Het thuisnetwerk vervolgens direct na het glasmodem de router vervangen door een nieuwe en alleen deze zonder andere switches en accespoints en aangesloten op het glasmodem laten draaien. Echter nu ook het zelfde probleem. De iPhone meldt zich met “geen service”.
Terug naar caiway gebeld en nogmaals gesproken en zeggen niets voor mij te kunnen doen. Het moet aan het thuisnetwerk liggen en dus nu aan de nieuwe router. Op de router heb ik de firewall uit gezet. Resultaat het zelfde “geen service”.
Kan iemand mij hier mee verder helpen. Ik ben echt te einde raad. Er hangt best veel vanaf omdat ik via een doorbel constructie erg afhankelijk ben van mijn mobieltje thuis.
met vriendelijke groet
Alex
Beste antwoord door Bart van KPN
Bekijk origineel