Beantwoord

Mijn zoon krijgt een sms'je dat hij 100% data heeft gebruikt, maar MijnKPN app zegt dat het minder is

  • 3 May 2024
  • 7 reacties
  • 93 keer bekeken

Mijn zoon krijgt een melding dat hij 100% van zijn internettegoed heeft verbruikt, terwijl ik in de Mijn KPN app zie dat hij maar net de helft heeft verbruikt…. 
Daarnaast krijgt hij ook vaak thuis een melding dat hij bv 80% heeft verbruikt terwijl hij gewoon op de wifi zit….. 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door TDN 4 May 2024, 10:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@IlonaD 

Hoe krijg je die melding ? Is dit een emailtje ? Wat is de afzender van dat emailtje ?

Het is een smsje, afkomstig van KPN zelf. En t is ook echt van KPN, want het is dezelfde afzender als de berichten die hij krijgt als hij aan het begin vd maand nieuwe data krijgt (wij doen MB’s delen). 

Reputatie 7
Badge +9

@IlonaD Dat komt doordat de telefoon automatisch naar data verbinding omschakelen als het wifi signaal te zwak is. Je zoon zou leren als hij wifi heb, data verbinding uit te zetten (swip naar beneden van home screen en deactiveer het mobiel data icon). Of hij zou een automation app gebruiken om automatisch data verbinding te deactiveren indien wifi verbinding actief is. Zulke apps voor android zijn b.v. Tasker, Automate of MacoDroid…

Bovendien zou 2 instellingen inactief zijn

Wifi instelling
Ontwikkelaar instelling

 

Als het wifisignaal niet top is, springt het apparaat automatisch over op mobiel internet. Ik zou thuis mobiel internet uitzetten. Dan weet je zeker dat ie niet overschakelt.

 

Hoe groot is de internetbundel van zoon? Deel je tegoed met hem? Misschien is zijn internetbundel op (daarom de sms) en gekregen tegoed nog niet (daarom zie je dat er nog tegoed is in de app). Is dit het misschien?

@TDN dat is idd een goede oplossing, dank je wel! En ik ga es zoeken voor zo’n app voor IOS want hij heeft een Iphone. Want dat handmatig aan- en afzetten gaat ‘ie vergeten 😆


@Asfadabo hij heeft bij zijn abonnement zelf helemaal geen data, dus dat moet het dan zijn. Want in t smsje staat ook duidelijk internettegoed. En in de KPN app zie ik dit staan: 

Ik dacht alleen dat die bundel van 5 GB onbeperkt min/sms EN internet was… ? 

Reputatie 7
Badge +9

@IlonaD Bij iphone zou je Wifi Assistentie uit en Databesparingsmodus aan zetten

 

Super dank je wel! 

Reageer