Forum Jubileumspel: Ontsnap jij uit het forum binnen de tijd?

  • 19 December 2020
  • 48 reacties
  • 3112 keer bekeken
Forum Jubileumspel: Ontsnap jij uit het forum binnen de tijd?
Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties

Het KPN Forum bestaat 10 jaar en dat vieren we met een online uitdaging: ontsnap uit het KPN Forum
 

Wat zijn de jaren voorbij gevlogen. Al tien jaar is dit dé online ontmoetingsplek waar klanten en KPN bijeenkomen om; kennis, informatie en gedachten uit te wisselen. November 2010 is het KPN forum opgericht met als doel het verlenen van online service voor en door onze klanten. Als community helpen we hier dagelijks duizenden klanten met het vinden van een antwoord, en daar zijn we supertrots op!  

Om deze bijzondere mijlpaal te vieren hebben we een leuke uitdaging ontwikkeld. Hier begin je aan de virtuele escaperoom en speurtocht over het KPN forum. Ontsnap jij binnen de tijd? 
 


Speel online mee - daag je mede forumgebruikers uit!
 

In deze roerige tijd is een champagneglas heffen op een leuke feestlocatie met de KPN community niet verantwoord. Daarom hebben @Thomas_  en @Nadia van het forumteam voor het grote jubileumfeest de hulp ingeroepen van Live Part. Het online bedrijf ontwikkelt geavanceerde virtual reality software onder leiding van prof. Matrijseen. Er gaat alleen iets vreselijks mis: in plaats van een virtuele reis word jij als forumgebruiker daadwerkelijk ‘opgezogen’ in het forum. Oeps...

Ontsnappen kan alleen als je binnen 60 minuten de code weet te vinden en de juiste cijfers aan elkaar koppelt waardoor je met de broncode uit het forum stapt. Slaag je er niet in binnen de tijd? Dan is de verandering permanent en zit je voor altijd digitaal vast in het KPN Forum! Succes met zoeken. 

Hoe werkt het spel?

  • Het spel speelt als een speurtocht langs verschillende pagina’s op het KPN Forum.
  • Je kan onderdelen van het spel herkennen door het plaatje van de professor en het blauwe kader (afbeelding hierboven).
  • Als er geen duidelijke opdracht of invoerveld op een pagina staat, maak dan gebruik van de zoekfunctie van het forum om de volgende pagina te vinden. Door goed te lezen weet je waar je op moet zoeken.
  • Je kan altijd teruggaan naar de homepage van het forum (forum.kpn.com) om de timer te zien en deze tips nog eens te lezen.
  • Geen idee wat je moet doen? Na een aantal minuten verschijnen er hints om je op weg te helpen

Goed om te weten: je hoeft geen kennis te hebben van het KPN forum om kans te maken te ontsnappen. 
Aanrader: Speel het spel bij voorkeur op je computer of laptop via een up to date Firefox of Chrome webbrowser. 

Om het spel te starten word je eerst lid van deze groep.

Ga daarna naar de forum homepage om het spel te starten.

Succes! 

Heb jij het binnen de tijd gehaald? Maak een printscreen van je eindtijd en plaats die hieronder. Onder de ontsnappers verloten wij leuke prijzen. 


48 reacties

Reputatie 7

@Nadia haha ja, je moet er echt wel ff goed voor zitten. De escaperoom was vond ik vrij eenvoudig te doen. Eerste deel vloog ik zo doorheen. 2e deel Moét je hebben meegemaakt en 3e deel was ff goed lastig maar met goed lezen en rekenen, klein beeetje hulp van Google. Anders echt niet te doen. En dan kom je er wel :zipper_mouth:

 

(misschien niet geheel eerlijk, want heb op mijn werk ook iets vergelijkbaars mogen doen digitaal, weliswaar in een geheel andere context. Lijkt alsof dit dé Coronatrend 2020 is) :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7

Oh, in dat geval gaan we je vast ook vaker zien in de wekelijkse Dwaling op Dinsdag, @JeroenB22 ;) 

Reputatie 7

Nee @Nadia, das niks voor mij,… Echt niet, te druk, te onoverzichtelijk, niet uitdagend, en mis het “spelelement” het nodigt mij niet uit.  En dan heb je “zoveel” dingen waarbij ik mij dan niet kan focussen, en wordt ik er gewoon raar van, het is geen verhaallijn. Dus die sla ik lekker over :) 

 

Enne, er gebeurt maar weinig hier! :astonished:

Reputatie 7
Badge +10
OMG, dit was echt leuk!

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat je de vraag over de mail direct doorhebt, en daarmee lekker op denkt te schieten, maar je vervolgens niet zo'n filmkijker bent en dus bij een vraag die voor velen vrij obvious is, je geen flauw idee hebt en moet wachten op hints, en de juiste hulplijnen in moet schakelen :sweat_smile: 

Ben ontsnapt, maar ik blijf toch nog even rondhangen voorlopig :wink:

Reputatie 7

Gefeliciteerd @Maurice85. Het is jou gelukt om uit het forum te ontsnappen. Klasse! :)  

Yay, ook @Raymondt is eruit! Congrats. Gelukkig zijn we nog niet helemaal van je af, we houden je graag nog even ;)

Ik heb jullie toegevoegd aan de lijst met ‘ontsnappers’. In januari maak ik hier de winnaar bekend. Wie wil er nog meer de uitdaging aangaan? 

Reputatie 7
Badge +8

 

Reputatie 6
Badge +3

Heel leuk om te doen!

 

Jeeeeeeeeeej ontsnapt…..! Op het nippertje hahahaha

 

Reputatie 7

Hey @MennoG78, wat een toptijd heb je neergezet zeg, ik had je al op mijn lijstje staan van ontsnappers :)

Yes, ook @Alpha89 en @KayleighKPN hebben de uitweg gevonden. Super goed! Daar mogen jullie best trots op zijn, het kan best een uitdaging zijn. 

De eerste week van januari maak ik hier de winnaar bekend! Wie wil er nog meer meespelen en mee doen voor prijzen? :spy_tone1:

Reputatie 3
Badge

 

Reputatie 7

Hallo!

Zoals beloofd hebben we uit de hoge hoed een winnaar getrokken van alle deelnemers die ontsnapt zijn uit het kpn forum. Ontsnappen binnen de tijd, dat was soms best lastig: er hebben zich de afgelopen weken 102 kandidaten gemeld om een ontsnappingspoging te wagen. Daarvan hebben een aantal hier hun eindtijd bekend gemaakt.

De snelste tijd was 11 minuten en 23 seconden. Petje af! Maar dat was geen criterium om een leuke prijs te winnen. Dat is volledig willekeurig.

En de winnaar is…... @Alpha89 er komt een leuke goodie-pakket jouw kant op! Een goed begin van het nieuwe jaar :tada:

 

Reputatie 7

Tof dat je mee hebt gedaan, @Stephane Ik had ook jouw naam nog toegevoegd aan de grabbelton 😉 Ik hoop dat jullie er allemaal van genoten hebben.  

Reputatie 6
Badge +3

Woooow té gek! Wat leuk!!

Dank jullie wel!! Ik vond het echt oprecht een leuk maar vooral uitdagend spel!

Thanks @Nadia en de rest van het team!

Reputatie 6
Badge +3

Het mooie goodie pakket is gisteren binnen gekomen! En wat een timing. De handschoenen heb ik meteen kunnen gebruiken! Ook mooi om kennis te maken met KPN’s Mooiste Contact Fonds (https://www.kpnmcf.com/nl/). Ik ga ervoor zorgen dat Maatje vriendjes gaat worden met iemand die dat kan gebruiken. 

Heel erg bedankt @Nadia en team! Super leuk! Thanks! 
 

 

Reputatie 7
Badge +30

 

Reputatie 7

 

Dat is een nieuw snelheidsrecord. 

Reputatie 7
Badge +30

Superleuk @Alpha89!

 

@RobinFlikkema wat een tijd!

Reputatie 7

Kwam het pakket net voor de sneeuw aan, @Alpha89? Wat een geluk!

Erg lief dat je voor maatje een leuk vriendje gaat zoeken, daarvoor is hij gemaakt :) Heel veel plezier met je goodies. Fijn om te lezen dat je er erg blij mee bent.  

Wow, @RobinFlikkema. Wat een tijd. Ook leuk je weer eens te ‘zien’, welcome back :grinning:

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +8

Blijkbaar loopt het spel dood als ik bij de derde ronde op de link naar het topic klik.
Nergens een aanwijzing, tip of opdracht.

Reputatie 7

Hoi @AriënClaij65, leuk dat je de uitdaging bent aangegaan. Wat jammer dat je het spel niet hebt uitgespeeld.

Ik heb van niemand anders gehoord dat ‘ie ergens in het spel is vastgelopen. Dankjewel voor het delen, dat laat ik uiteraard uitzoeken. 

Reputatie 7

Hoi @AriënClaij65, Ik heb het even nagekeken en ik denk te weten waar je vast bent gelopen. Ik kan natuurlijk niet volledig in detail treden om het niet voor anderen te verpesten. Maar ik geef een kleine hint:

Op dat punt moet je ‘iemand’ in een ‘ruimte’ vinden. Het heeft ook een connectie met een film. Om op de juiste pagina te komen moet je door het forum zoeken. 

 

Reageer