Onprofessioneel behandeld door KPN klantenservice en Backoffice

  • 20 April 2024
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Bij deze wil ik mijn erg nare ervaring met een overstap naar KPN delen.

Ik besloot onlangs na jaren van tevreden gebruik gemaakt te hebben van Simpel over te stappen naar een andere provider. Ik ging in eerste instantie naar 50+ mobiel maar deze overstap ging niet als gewenst. Uiteindelijk naar KPN omdat wij daar sinds kort ook internet afnemen alsmede een mobiel abbo met onbeperkt internet. Zo kon ik mooi een 0mb abbo nemen en de data onderling delen.

Bij het omzetten naar KPN leek het nummerbehoud niet helemaal soepel te gaan. Na contact met de helpdesk opgenomen te hebben kreeg ik te horen dat er ergens iets niet goed gegaan was met nummerportering en ik het beste een nieuw nummer kon accepteren, o zou ik het snelst weer bereikbaar zijn. Uiteraard was ik hier niet heel blij mee na ruim 20 jaar hetzelfde nummer te hebben gebruikt en ik nu iedereen moest laten weten een nieuw nummer te hebben. Uiteraard ging dit in sommige gevallen met enig scepsis ivm whatsapp oplichting e.d.

Een dag later kwam ik er ook achter dat de medewerker dit nieuwe nummer als een twee jarig contract had omgezet, ondanks dat ik aangaf een 1-jarig contract wilde. Volgens de helpdesk was dit jammer maar helaas want het nummer was al geactiveerd 

Een paar dagen later, op vrijdag kreeg ik ineens het bericht dat mijn oorspronkelijke nummer alsnog omgezet was naar KPN en ik nu dus twee abonnementen zou hebben! Weer een lang gesprek met de helpdesk waarbij de medewerker aangaf dat mijn oorspronkelijke nummer nooit opgegeven had hoeven worden want er was op dat moment een porteringsstoring bij KPN wat de medewerker in zijn dagelijkse briefing had kunnen lezen...
Aangezien ik niet weer iedereen opnieuw wilde benaderen dat ik toch weer mijn oude nummer zou gebruiken besloot ik de nieuwe te houden.
Men zou per direct dit nummer als enig nummer kunnen activeren en gelijk dit weet goed zetten naar een 1 jarig abbo. Je raad het al, dit ging niet goed. Sim kaart viel uit en ik was weer onbereikbaar. Tot maandag afgewacht en weer aan de telefoon gaan hangen.

Hier kreeg ik weer verschillende verhalen, de ene medewerker zei me dat ik moest wachten tot de storing handmatig opgepakt zou worden, de volgende weer dat er niks geen actie gestart was. Daarna kreeg ik weer een ander welke mij tijdens ons gesprek vertelde dat hij mij later terug zou bellen want hij had een vergadering.... 😒. Later belde hij terug waarop de verbinding verbroken werd. Uiteindelijk aan het einde van de dag iemand gesproken die het opgelost had.

Vandaag, vrijdag een week later contact gehad met de backoffice omdat ik een klacht had ingediend over de gang van zaken. Ook hier aangegeven dat mijn vrouw haar MB's nog steeds niet te delen waren met mij. Dit werd vervolgens opgelost.

De medewerker vroeg mij wat ik als compensatie in gedachten had. Ik vertelde hem dat ik het netjes zou vinden als er een maand gecrediteerd zou worden, a €13,50. Dit vond hij echter heel raar want ik was "maar 4 dagen niet bereikbaar geweest". Ik gaf hierop aan dat het issue voor mij de nogal amateuristische manier van handelen door diverse van zijn collega's naar mijn idee een stuk zwaarder wegen als een vergoeding van €2,30 voor het niet bereikbaar zijn van 4 dagen.

De reactie hierop was dat men hier niet aan begon want dan zou iedereen een dergelijk bedrag gaan eisen bij een storing... Ik gaf nog aan dat het niet zozeer een storing betrof maar een opeenstapeling van fouten door KPN en het vele ongemak. Ik vond mijn voorstel zeer redelijk na alle ellende die ik meegemaakt heb.


Ik gaf aan dat ik niet van plan ben ons internet en mobiele abbonnementen te verlengen volgend jaar. Dat was dan maar zo en er werd mij een fijne dag gewenst. Toch kwam het er op neer dat ik niet zo moest zeuren en was het take it or leave it. Want het feit was dat ik maar 4 dagen geen bereik had, alle fouten die zij maakten deden er niet toe.

Ik voel mij erg geschoffeerd door KPN haar medewerkers, zeker gezien het bedrag wat je meer bij hen betaald als bij andere providers,verwacht je een professionele service en afhandeling in vergelijking met de kleine jongens. Niet dus!

Voor die schamele €13,50 was voor mij de zaak klaar geweest maar door deze schofterige manier van behandelen zijn wij als gezin straks weg bij KPN en zal ik ze in mijn omgeving actief afraden.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi en welkom in de KPN community @Riez1984.

Wat rot dat je overstap zo moeizaam verlopen is. Het is een open deur, dat weet ik, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat 't zo verloopt. Werkt nu alles wel naar behoren? En is, ondanks de moeite die dat kostte, de vergoeding al in orde gemaakt? Als we hier op het forum iets voor je kunnen betekenen of met je mee kunnen denken, laat het dan gerust weten.

Beste Alexandra,

 

Ik heb de moeite niet eens genomen om te controleren of de "vergoeding" van €2 euro en een paar centen die werd voorgesteld geregeld is. Ik blijf de afhandeling schandalig vinden. 

 

Mvg

 

Richard 

Reageer