Beantwoord

Vreemde open Dutch fiber brief

  • 19 April 2024
  • 3 reacties
  • 185 keer bekeken

ik kreeg vandaag een briefje in de bus geduwd (zonder aanhef) van Dutch Fiber. Dat ik via mijn provider glasvezel heb aangesloten..  (blijkbaar waren ze eerst aan de deur om 20:30, maar ik was niet thuis)

Alle alarm bellen gingen gelijk af na het lezen van deze onprofessionele brief.

  1. ik heb niets besteld bij mijn provider
  2. Is deze brief dan wel voor mij? aangezien er geen aanhef bij staat?
  3. "We komen langs tussen 18-4 en 30-4 tussen 08:00 en 18:00" Een tijdsbestek van 2 weken?? hoe dan?!
  4. Als dit niet uitkomt moet ik mailen naar een Hotmail adres?

In eerste instantie ging ik er vanuit dat dit een scam moest zijn om bij je binnen te komen/ je gegevens te krijgen. 

Uiteraard ging ik gelijk googlen, en wat je tegenkomt liegt er niet om. Dit zijn mensen die je niet thuis wil hebben. klacht na klacht, na klacht, na klacht. 

Uiteindelijk kwam ik er achter via het KPN forum dat KPN niet eens werkt via de open dutch fiber verbinding. Maar dat een medewerker iemand anders in dit forum wel adviseert het kastje te laten plaatsen…

Ik begrijp hier niets van! 

Waarom  doet KPN hier niets aan? er word er verwezen naar "je eigen provider". Als KPN dit normaal vind waarom hebben jullie mij hier dan niet eerst een brief over verzonden?

heeft KPN deze firma wel eens gegoogeld? (onbetrouwbaar), waarom nemen jullie je abonnees niet in bescherming? Je moet maar even mensen in je huis laten? en je gegevens afstaan? (en wat ik uit de reviews heb gelezen accepteren ze geen nee)

het is 2024, een tijd waarvoor we mensen waarschuwen niet zomaar mensen binnen te laten en/of gegevens af te staan. Een tijd waarbij woningovervallen gedaan worden door monteurs/postbezorgers…

Graag een reactie op bovenstaande vragen, dank! 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 19 April 2024, 22:38

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +19

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom u kpn hierop aanspreekt. Kpn werkt helemaal niet samen met ODF. ODF is een glasvezelnetwerkbeheerder die op diverse delen van het land glasvezel aanlegt. Er komt een graafploeg in de wijk en die gaat in twee weken tijd een glasvezelnetwerk aanleggen. Dat gaat niet op afspraak uiteraard want dan zijn ze misschien wel een jaar bezig. Bent u thuis dan heeft u geluk. Bent u niet thuis dan heeft u pech. Zo simpel is het.

Reputatie 4
Badge +4

Beste Paul1986,

Kort gezegd: Open Dutch Fiber werkt samen met Odido en niet met KPN

Voor deze vragen kunt u daarom ook het best terecht bij ODF zelf of op het forum van Odido

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Als dit niet uitkomt moet ik mailen naar een Hotmail adres?

 

Gooi de brief toch gelijk bij oud papier. Geen provider of netwerkbeheerder gebruiken hotmail.

Reageer