Beantwoord

Oude PTT telefooncel gezocht

  • 16 September 2020
  • 46 reacties
  • 4462 keer bekeken

Reputatie 1

Wie kan ons helpen aan een oude PTT  telefooncel. 

 

We hebben er zeker wat voor over. Al een lange tijd opzoek. Dus wie maakt ons blij. 

icon

Beste antwoord door PeterG 20 September 2020, 12:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ilse2020 ,

Die zijn zeldzaam, wellicht alleen een PTT-telefoon uit een telefooncel : 

https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/overige-huis-en-inrichting/m1598975962-ptt-telefoon-uit-telefooncel-mooi-item-voor-in-je-interieur.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

https://www.marktplaats.nl/a/telecommunicatie/vaste-telefoons-niet-draadloos/m1584310918-oude-ptt-betaal-telefoon-dubbeltjes-telefoon-telefooncel.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

Er staat wel een complete cel te huur : 

https://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/curiosa-en-brocante/m1593839354-originele-ptt-telefooncel-1933-1984-te-huur.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Reputatie 1

Bedankt ik bent Echt een cel nodig. Niet alleen telefoon. De verhuur heb ik al contact mee gehad. Ze wil hem helaas niet verkopen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Heb je deze al gezien ? https://www.pinterest.es/pin/132152570296137379/

Reputatie 1

Ja gezien, maar deze staat niet te koop. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ilse2020, wat een bijzonder verzoek!

Vorig jaar kwam ik er tijdens mijn vakantie tot mijn verrassing 1 tegen in the middel of nowhere in Luxemburg, ik viel van verbazing bijna van mijn fiets 😅

Nu kan ik het goed begrijpen als deze locatie iets te ver rijden is, en ik weet al helemaal niet of hij eventueel te koop is, maar wil hem toch met je delen!

Verder ga ik een balletje opgooien bij de persoon die ons ‘KPN museum’ beheert (met allemaal antieke modems en draaischrijf toestellen en dergelijke) om te zien of we ze zelf wellicht nog hebben en dan ook te koop aanbieden :slight_smile: Je hoort van me zodra ik meer weet!

Sinds 2010 zijn de telefooncellen in beheer bij en door RBL telecom. Ook al stond/staat er PTT of KPN op, daar zijn ze niet van.
Misschien eens bij hen informeren of er nog enkele zijn die niet gesloopt zijn?

http://rbltelecom.nl/

Succes!

N.B. die dingen hebben een flinke betonnen voet en zijn dus nogal zwaar.

Reputatie 1

Maja. Hij is prachtig idd. 

 

Als je zou willen navragen in het museum, heel graag. We hebben er wel wat voor over en willen er ook wel voor rijden. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga voor je navragen hoor! Zou je misschien nog een tipje van de sluier kunnen lichten wat de reden is dat jullie er zo graag 1 willen hebben? :blush:

Verder wil ik je ook aanraden om de tip van @PeterG op te volgen, wellicht levert het wat op :relaxed:

Zou je misschien nog een tipje van de sluier kunnen lichten wat de reden is dat jullie er zo graag 1 willen hebben?

@Maja_ . Ik neem aan zo'n minibibliotheek voor de deur waar je boeken gratis kunt ruilen. En ze staan er droog!

Reputatie 7
Badge +20

Wilde gok @PeterG, maar zou kunnen uiteraard :blush:

Reputatie 1

Wij zoeken 1 voor ons in de vesting. Bedrijfspand. 

 

Wij vinden dit fantastisch om te hebben, een mooi pronkstuk. 

Reputatie 7
Badge +22

Wij zoeken 1 voor ons in de vesting. Bedrijfspand. 

 

Wij vinden dit fantastisch om te hebben, een mooi pronkstuk. 

Wat willen jullie daar dan mee doen? :wink:

Reputatie 1

Wij ontvangen veel klanten, medewerkers. Ze kunnen als ze willen daarin staancom te bellen. 

 

Hoe zonde is het nu te bedenken dat ze bijna niet meer te krijgen zijn, en hoe mooi is het dat deze cellen een mooie plek krijgen. 

Ook ik ben al enige tijd op zoek.. wel de oudere types, 

 

heeft iemand iets of weet iemand iets?

 

 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Die oude vierkante zijn zo'n 20 jaar geleden (?) al vervangen door die driehoekige waar je niet comfortabel in stond. De deurtjes gingen nogal zwaar en ze waren nogal krap en tochtig. Niet echt lekker met de koudere maanden. Mijns inziens de ondergang van de telefooncel i.c.m. het mobieltje.

Die oude vierkante zijn dus best zeldzaam geworden.

Reputatie 7
Badge +20

Sinds 2010 zijn de telefooncellen in beheer bij en door RBL telecom. Ook al stond/staat er PTT of KPN op, daar zijn ze niet van.
Misschien eens bij hen informeren of er nog enkele zijn die niet gesloopt zijn?

http://rbltelecom.nl/

Succes!

N.B. die dingen hebben een flinke betonnen voet en zijn dus nogal zwaar.

Voor zover ik nu van meerdere kanten te horen krijg, hebben we ze destijds allemaal van de hand gedaan en hebben we ze zelf niet meer in ons bezit. Jullie hebben dus de meeste kans als jullie contact zoeken met RBL Telecom!

Beste Ilse, ik heb hobbymatig 23 Ptt telefooncellen staan, van Brinkmannen, model 1100’s, driehoekcellen gevangeniscellen en defensiecellen. Ook de complete inrichting van sommige cellen is desgewenst aanwezig, maar ik blijf ook altijd zoekende.  Hoewel geen handelaar wil ik wel een telefooncel aan je verkopen. Lees dat ik beter geen persoonlijke gegevens kan plaatsen, dus gelieve een mail te sturen met je contactgegevens en wensen naar mij dan wordt dit wel aan mij doorgegeven. Groet Cor H

Reputatie 7
Badge +22

@Ilse2020 er is een berichtje voor je:

Beste Ilse, ik heb hobbymatig 23 Ptt telefooncellen staan, van Brinkmannen, model 1100’s, driehoekcellen gevangeniscellen en defensiecellen. Ook de complete inrichting van sommige cellen is desgewenst aanwezig, maar ik blijf ook altijd zoekende.  Hoewel geen handelaar wil ik wel een telefooncel aan je verkopen. Lees dat ik beter geen persoonlijke gegevens kan plaatsen, dus gelieve een mail te sturen met je contactgegevens en wensen naar mij dan wordt dit wel aan mij doorgegeven. Groet Cor H

Misschien heb je hier iets aan. 😉👍🏼

Reputatie 1

Dennis Schreve, ik ga maandag mailen. Geweldig 

Reputatie 1

Cor H, heel erg bedankt voor uw bericht. Ik ga u maandag mailen als ik op het werk  ben. 

Kunt u mij dan ook een foto sturen, en met de prijzen hebben we het dan wel over via de mail. 

 

Groetjes Ilse

Reputatie 7
Badge +20

Wat fantastisch @Montecristo :smiley:

Laten jullie weten of het tot een aankoop komt? 

Ik ben ook wel benieuwd wat je hobby precies inhoud. Ik neem aan niet zomaar een aantal telefooncellen in de tuin gezet.

Reputatie 1

Goedemorgen Cor, 

 

Ik heb u vorige week dinsdag gemaild maar ik heb nog niks gehoord van u. Heeft u anders een ander e-mail of een nummer waar ik u op kan bereiken. 

 

Wij willen heel graag contact met u

 

 

Reputatie 1

Helaas nog geen mail terug ontvangen. Kan je contact met mij leggen? 

Cor?

Montecristo?

Hoi @Montecristo . Ilse zoekt nog steeds contact met je.