Beantwoord

TV-kastje in lade

  • 18 January 2021
  • 13 reacties
  • 2187 keer bekeken

Wij hebben het tv-kastje in een la in de tv-meubel. Dan is dat kastje niet in het zicht, wat we toch wat esthetischer vinden. Maar dan reageert die alleen op de afstandsbediening als de la open is (blijkbaar kan het signaal niet door hout heen) en dan ook nog eens door de afstandsbediening hoog te houden en naar beneden te richten naar de lade toe. Dat is nogal onhandig (en dan nog bereikt het signaal niet altijd het tv-kastje). Heeft iemand een idee hoe het kastje toch kan reageren, zonder de la open te moeten doen of hete kastje op de meubel te leggen (en dus continu in zicht)?

Alvast bedankt voor jullie ideeën!

Inge & Hank

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 January 2021, 18:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +8

De AB zendt een infrarood signaal uit. Dit wordt opgepikt door een sensor in de ontvanger, vergelijk het met een oog. Hij moet de AB dus wel kunnen'zien'. Er zijn inmiddels ook ontvangers met bluetooth. Dan moet het met het laatje dicht wel werken.

Er zijn 3 mogelijkheden.

1 STB in het zicht zetten, of het laastje steeds open doen zoals je nu al doet.

2 een IR Extenter aanschaffen, zet je 1 oog voor het TV kastje en de andere op een plaats in het zicht.

https://www.coolblue.nl/extenders/ir-extenders

3, Je waardeerd je abonnement op naar 4k, in combinatie met Hussel is dit mogelijk en dan krijg je de VIP 5202 met Bleutooth bediening, die werkt wel uit het zicht als die ingesteld is.

 

Beste Doornekamp33,

 

Optie 1 deden we inderdaad al en vonden we niet zo. Maar optie 2 en 3 zijn zeker goede oplossingen. We hebben voorlopig gekozen voor optie 2 (want het goedkoopste) en er meteen eentje besteld. Mocht dat toch tegenvallen (wat volgens de reviews niet gebeurt) kunnen we altijd nog optie 3 verder uitzoeken. 
Voor nu: heel erg bedankt voor je snelle en goede tips!

Fijne avond nog!

Geen dank, Ik had je daarom ook 3 opties gegeven, een niet wenselijke, een goedkopere en een duurdere, bijna altijd prijs.:wink:

Veel succes met de IR extender, laat horen of het goed werkt.

Zodra die binnen is geef ik een seintje!

Hallo @Doornekamp33, het apparaatje van optie 2 is gisteren binnengekomen, maar we gaan het toch retourneren. We hadden namelijk ook even bij KPN zelf gecheckt wat de kosten zijn als we van ons huidige abonnement overstappen naar de optie 3-versie. En wat blijkt: in ons geval is die zelfs voordeliger dan ons huidige abonnementen. Dus toen was de keuze snel bepaald!

Nogmaals bedankt voor de tips!

Kijk, dat is nog eens mazzel, heb je gelijk ook het tragere menu opgelost.😉

Dat tragere menu viel inmiddels wel mee nadat er een update was.

 

Anyway, je hebt ons zeker geholpen!

De VIP 5202 is nog een gandje sneller😉 dus word de performance nog lekkerder.
Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Doornekamp33, het apparaatje van optie 2 is gisteren binnengekomen, maar we gaan het toch retourneren. We hadden namelijk ook even bij KPN zelf gecheckt wat de kosten zijn als we van ons huidige abonnement overstappen naar de optie 3-versie. En wat blijkt: in ons geval is die zelfs voordeliger dan ons huidige abonnementen.

Nou... dat kan ik me bijna niet voorstellen.

@Nick83 Blijkbaar in ons geval wel. Ik denk omdat wij een KleinZakelijk abonnement hebben en alles erin hebben zitten (niet alleen tv, maar ook internet en zowel vast als mobiel bellen). Het verschil is maar weinig, maar het is in ieder geval niet duurder.

Reputatie 4
Badge +6

Gaatje in de la boren?

Haha, da’s inderdaad de goedkoopste oplossing. Maar toch maar niet🤣