Waar word jij nou echt blij van? :-)

  • 29 March 2021
  • 582 reacties
  • 8422 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)
Reputatie 7
Badge +16

Iedereen wordt van andere dingen blij, de ene van een bos bloemen en de andere van een glaasje wijn… Mijn hart gaat eerlijk gezegd altijd kloppen van de nieuwste tech ;) 

Maar zeg eens, waar worden jullie echt blij van? :-) 

#BeHappy


582 reacties

Reputatie 7

Wie heeft die glasvezel bij jou aangelegd?

Zo te zien heeft @JB22_ Delta glasvezel, @wjb .

 

Heb ik zelf ook maar ik ga niet overstappen, ik zit goed bij Ziggo.

Reputatie 7

Ja klopt, die eeuwige tweestrijd hier, Ziggo over coax, Kpn over een gare koperdraad, en ziggo het grootste aandeel heeft hier, ben ik wel blij met wat extra keuze. Zelfs de Magenta's hebben met Delta een langdurige samenwerking besloten afgelopen week. Nu is het wel zo dat Kpn de buurgemeente nu ook gaat vezelen,... Nu hier nog eens een keer en dan zijn we wel klaar 😅

En stap gewoon over, internet = internet, al gaven de 'm monteurs ook aan dat er zelfs na toestemming alsnog mensen een huisaansluiting weigeren. Ik begrijp dat niet, maar goed,...  Zo heel slecht lijken ze mij echt niet.

Binnenkantje

 

Achter dat ovalen ding zitten rechts 2 groene blokjes met schuin stukje waarvan alleen nr1 is aangesloten. Hier prik je zo de glaskabel vanaf het glasmodem in. 

Delta heeft nu wel CGNAT, dat kan een nadeel zijn.Maar ja , voor de '’normale'’ consument zal dat niet echt een heel groot probleem zijn.

 

Reputatie 7
Badge +11

Delta heeft nu wel CGNAT, dat kan een nadeel zijn.Maar ja , voor de '’normale'’ consument zal dat niet echt een heel groot probleem zijn.

 

Is gelukkig wel uit te zetten via de klantomgeving 😉,

 

En ik ben eindelijk weer thuis na een weekje buitenspelen in de Achterhoek. Concert van Normaal was leuk, wel wat brandjes in het publiek maar dat schijnt normaal te zijn daar 😂

Reputatie 7
Badge +16

 

Reputatie 7
Badge +17

Net als meer mensen geboren in hetzelfde jaar, 1988, was ik gek van Pokémon in mijn kindertijd. Dit is nooit helemaal over gegaan. Ik speel nog steeds de spellen op de Game Boy of de Switch. 

Nu heeft mijn moeder 2 hobby's: muziek en haken. Van muziek heeft ze ook haar werk gemaakt. En daar hoort tegenwoordig apparatuur bij. Ze heeft laatst de overstap gemaakt van Apple naar Windows omdat na een update van Apple de helft van haar programma's het niet meer deed. En die zijn duur.

In 2 week tijd heb ik programma's opnieuw geïnstalleerd, kabels aangesloten en keurig weggewerkt en alles ingesteld. 

Om me te bedanken heeft ze een boek gekocht over pokémon haken. Ze weet dat ik Pokémon leuk vind maar heeft er verder niet veel verstand van. Dus ze zien er allemaal herkenbaar uit. Maar zijn net een klein beetje anders. En iedere knuffel die ze haakt is mijn nieuwe favoriete knuffel. 

Hier word ik echt blij van.
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Och dat is wel echt superlief van haar @Bram_ 😃

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben superblij dat mijn leven anno 2023 zoveel beter is dan 5 jaar geleden 😄 Echt een wereld van verschil! 🤗

Reputatie 7
Badge +30

Ik word echt blij van de regen van gisteren en vandaag!

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal niks mis met dat beetje verkoeling, echt heerlijk! (Plus de plantjes krijgen weer water :D )

Reputatie 7
Badge +12

Me 2000e forumpost 🤷

Reputatie 7
Badge +20

Me 2000e forumpost 🤷

Whoohoo daar worden wij ook blij van! 🥳

Een mijlpaal @Ik_Combineer !

Gefeliciteerd🙂

Reputatie 7
Badge +16

Gefeliciteerd met jouw 2000e forumpost, @Ik_Combineer! Jouw bijdragen aan de community worden gewaardeerd, dus ik zeg: ga vooral door! 😊

Reputatie 7
Badge +7

Ik word er echt blij van dat het na een druk en hectisch schooljaar met veel nieuwe ontwikkelingen bijna grote vakantie is. 👍😀👍

Reputatie 7

In kader van een nieuw wand/tv meubel aan de muur voor onder de tv heb ik eerst de tv-muur een meter verlengd. Hierdoor wordt de hal ook een meter groter,.. en de tv hoek ook. Vervolgens de Cai/Utp en de wcd's opnieuw in gefreesd en aangelegd. Na wat stucen en glasvezelen is het weer netjes. Morgen rondom kitten en tzt een leuk verfje erop.

 

En ja, ik moet nog een nieuw blindplaatje maken,.. schroefgat zit nog 2mm uit de kant, en rondgat Cai moet even opnieuw met een 13mm freesboortje of iets. Het is nog niet heel netjes 🤣

Dus blij dat dit lange vieze en stoffige project zo goed als is afgerond😁

Reputatie 7

@JB22_, Ik dacht dat het tegenwoordig verplicht is om bij renovatie geaarde WCD's te gebruiken.

Reputatie 7

@wjb ja klopt. Volgens mij al iets van 25 jaar ofzo die verplichting,.…

Liever heb ik dat ook,want dan liggen de stekkers ook dieper. Maar dan moet hier op de keuken/badkamer/cv na de gehele woning worden gedaan, zit ik nu eigenlijk niet op te wachten. Dan moet ook grotendeels de elektra opnieuw worden getrokken incluis elektricien. Sommige groepen zijn zo onlogisch dat je het beste vanaf 0 moet gaan beginnen,... Wordt een grote kostenpot.Heb nu ook gewoonhet bestaande schakelmateriaal gebruikt op een enkel nieuw afdek raampje na.

Reputatie 7

Als het goed is, dan is in elke ruimte de centrale doos in het plafond voorzien van een aardedraad en loopt de buis van die WCD's naar die centrale doos in het plafond. Ik heb voor mijn "serverhok" thuis zelf een aardedraad bijgetrokken in die buis tussen centrale doos in het plafond en een dubbele WCD.

 

Het ziet er overigens mooi uit @JB22_.

Reputatie 7

Thanks! Helaas geen aarde in alle ruimtes en centraaldozen dus 😐 enkel vanaf MK naar de gang en die loopt denk ik richting eetkamer/keuken en ergens in mk gaat die naar boven. Heb zelf niet het geduld meer om dat exact uit te laten zoeken (dankzij burnout destijds) 😋 en moet alles plannen want na een goeie halve dag ben ik er wel klaar mee haha. Had ik anders nooit! Dus moet echt iemand laten komen die alles even goed in kaart wil/kan brengen en bv vanaf MK of centraaldoos anar centraaldoos iig een aardedraad wil gaan aansluiten/opnieuw alles trekken. 

Zelf kan ik indd wel aardedraden trekken vanaf de centraaldozen naar alle wcd's. Wcd's zelf kosten ook niks dus opzich is dat ook nog wel te regelen en alvast te trekken en te plaatsen natuurlijk. Heb weer wat ideeën! Opzich een klus voor op de to-do lijst!

Reputatie 7
Badge +17

Een paar uur geleden heb ik tijdens een zonnig moment een heerlijke wandeling gemaakt. Waar word ik blij van? Van dit soort momenten. Bewijs dat je niet naar het buitenland hoeft voor mooie kiekjes. 
 

Een professionele fotograaf had niet het hoesje van z'n mobiel in de hoek op de foto gezet. Maar ik ben dan ook maar een gewone forum moderator. 😉

 

Reputatie 7
Badge +19

Je kunt daar prima wandelen inderdaad @Bram_ Lopen mijn vriendin en ik ook vaak langs. 

Reputatie 3
Badge

Een scheet

Reputatie 7
Badge +12

Vandaag heb ik heel de dag samen met Qucee gewerkt, volgens mij gaat hij stoppen met zijn video's en heeft hij het formulier al ingevuld om collega te worden 😅

 

Reageer