Beantwoord

1 Nieuwe Digitenne ontvanger opzeggen

  • 14 May 2019
  • 19 reacties
  • 290 keer bekeken

Reputatie 1
Wij hebben 3 'nieuwe' Digitenne ontvangers; daarvan willen we er 1 opzeggen. Ik probeer dit digitaal aan te geven maar dan wordt er gevraagd om een Smartcardnummer te selecteren. In de nieuwe ontvangers zit geen kaart dus er kan niets geselecteerd worden en kom ik dus niet verder....
Hoe nu verder??
icon

Beste antwoord door IngridvD 21 May 2019, 09:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

De ontvangers hebben een uniek CAS nummer. Dat zie je onderop de ontvanger. Ik mag aannemen dat dat de nummers zijn die je in je MijnKPN ziet.

Ik weet niet hoe lang je ze nu hebt, maar mogelijk kan deze wijziging ook nog niet als de vorige (switch naar de nieuwe ontvangers) nog niet helemaal verwerkt is.
Reputatie 1
Beste Peter, bedankt voor je antwoord. Er verschijnt in MijnKPN geen enkel nummer dus ik kan niets selecteren. De ontvangers hebben wij een aantal maanden in ons bezit
Wel apart. Dan zit er niets anders op dan te wachten tot een KPN moderator hier komt. Die kan het zeker voor je doen.
Die heeft wel je gegevens nodig. Vul je die vast in in je forumprofiel? (niet publiekelijk zichtbaar)
Reputatie 7
Badge +25
Hi @IngridvD! Zeer apart, want ik zie ook dat er iets niet helemaal goed staat hier in het systeem. Ik ga hier achteraan en laat van me horen zodra ik een update heb!
Reputatie 1
Ik weet niet wat er nu weer aan de hand is maar sinds vanavond hebben we ineens geen Fox Sports meer.... eerst konden we 5 min kijken en daarna geeft hij aan dat er geen abonnement op Fox is; dit hebben we ook al gehad toen de kastjes omgewisseld zijn; vreemd en heel vervelend allemaal
Reputatie 7
Badge +25
Hi @IngridvD, mijn excuses hiervoor! Dit is wel erg lelijk aangezien het ook nog eens de laatste speelronde was.. Gisteren heeft mijn contactpersoon bij Digitenne een incident hiervoor aangemaakt. Het is/was een fout in de registratie van die CAS ID's. N.a.v. die herstelactie, ervaar je nu waarschijnlijk dit probleem.

Volgens mij heb je inmiddels ook met ons gebeld. Kan dat kloppen? Ik weet niet exact wat er is besproken/gedaan, maar ik hoor graag of ik nu nog actie moet ondernemen.
Reputatie 1
@Paul_ , klopt inderdaad dat ik inmiddels gebeld heb en daar werd mij verteld dat wij verouderde ontvangers hebben ( 5 maanden oud 🙁) en ze moeten omruilen. Dit gaan we dus maar doen en wachten af of het probleem dan opgelost is. Ik heb gelijk doorgegeven dat het 2 ontvangers moeten worden en wij er 3 terugsturen.
Ik hoop dat het nu allemaal goedkomt en mocht dit niet zo zijn dan meld ik me weer!
Je hebt nu nog Rebox 1800t of een 2100t dus?!

De nieuwe typen, voor het nieuwe uitzendsysteem (wordt ook HD), zijn de zxv7200 en de rbx2800. Heb je deze nu niet dan zijn het inderdaad al verouderde typen en per 9 juli onbruikbaar.

Blijkbaar kreeg je 5 maanden geleden in N-H, Z-H en prov. Utrecht nog de oude typen als je abonnee werd.
Reputatie 1
@PeterG wij hebben nu 3 ontvangers van het type ZXV7200 en die moeten we dus omruilen 🤔
Het zal mij dus erg benieuwen
Dat zijn al de allernieuwste! Waarom die dan allemaal omgeruild moeten worden om er 2 over te houden.... Strange 😯
Reputatie 1
@PeterG Dat omruilen heeft weer te maken met het feit dat we nu ineens (sinds woensdag) geen FoxSports meer kunnen ontvangen via Digitenne.... dat zou dan te maken hebben met verouderde ontvangers (werd mij via de klantenservice van KPN verteld)
Maar nogmaals; het zal mij benieuwen
Toen wij overgingen van de 'echte' verouderde ontvangers naar de huidige hebben we ook alleen maar problemen gehad met de doorgifte van FoxSports, wordt dus ongetwijfeld vervolgd
Reputatie 7
Badge +25
@PeterG wij hebben nu 3 ontvangers van het type ZXV7200 en die moeten we dus omruilen 🤔

Het zal mij dus erg benieuwen

Dat is dus niet nodig aangezien je die nieuwe versies al hebt. Dat incident dat ik heb aan laten maken moet ervoor zorgen dat de registratie van de tv-ontvangers (en CAS ID's) correct in de systemen komt te staan. De klantenservicemedewerker zag (door die fout) waarschijnlijk in koeienletters staan: omruilen die ontvangers, want dat werkt (straks) niet meer.

Ik heb nu een kijkje genomen en zie dat de juiste CAS ID's toegang hebben tot Fox Sports. Kan je bevestigen dat de zenders weer werken? Ook is die ene ontvanger opgezegd zie ik. Volgens mij moet alles nu werken zoals je zou verwachten.

Volgens mij heb je die 'nieuwe ontvangers' nog niet opgehaald toch? Mijn advies: lekker laten liggen zodat ze automatisch retour worden gestuurd. Excuus voor het gedoe de laatste tijd!
Reputatie 1
@Paul_ ik heb zojuist via 1 'oude' ontvanger gekeken en helaas.....nog geen Fox Sports. Als ik bij abonnement status kijk staat daar ook nog steeds 'nee' achter Fox Sports eredivisiepakket
Laat de ontvanger(s) aan staan. Zeker een uur.
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ ik heb zojuist via 1 'oude' ontvanger gekeken en helaas.....nog geen Fox Sports. Als ik bij abonnement status kijk staat daar ook nog steeds 'nee' achter Fox Sports eredivisiepakket
De 2 ontvangers die zouden moeten werken zijn degene waarvan de CAS ID's eindigen op 7 en 1. Degene die eindigt met een 8 kan retour. Op welke heb je het getest? En zou je de andere ook willen testen zodra je tijd hebt?

Mocht de suggestie van Peter niet werken dan kan je het beste een keer de zenders opnieuw zoeken.
Reputatie 1
@Paul_ @PeterG Ik ben nu niet direct in de gelegenheid om het te proberen maar zodra er meer nieuws is laat ik het weten!
Reputatie 1
@Paul_ @PeterG Goed nieuws! Alles werkt weer zoals het hoort. Rest mij nog om de ontvanger die eindigt met een 8 naar de verzend/afhaal locatie te brengen en de 2 ontvangers die daar al staan retour te zenden.
Bedankt voor alle goede adviezen!
Tja, "drie keer links is ook rechts". Ofwel, dan kom je ook waar je wezen wil. Al is gelijk rechtsaf dan wel handiger 😉

Over die 2 die daar al staan zou ik dáár niks zeggen .... gaan dan vanzelf retour.

En @Paul_ zit niet voor niks bij het KPN Toppers Team. 😃
Reputatie 7
Badge +25
@Paul_ @PeterG Goed nieuws! Alles werkt weer zoals het hoort. Rest mij nog om de ontvanger die eindigt met een 8 naar de verzend/afhaal locatie te brengen en de 2 ontvangers die daar al staan retour te zenden.
Bedankt voor alle goede adviezen!

Fijn dat het dan toch eindelijk is opgelost. 🙂 En inderdaad, je kan die 2 op het afhaalpunt gewoon 'vergeten'.

Als er nog eens vragen zijn dan weet je ons te vinden!