Beantwoord

abonnement is nog niet geactiveerd

  • 28 January 2020
  • 9 reacties
  • 245 keer bekeken

Badge

Heb digitenne kastje ZXV7200 een tijd niet gebruikt krijg storing Uw abonnement is nog niet geactiveerd kunt U mij helpen.

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 January 2020, 20:58

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Jan770 

 

Dan kun je nu het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dit kanaal 27. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

Reputatie 7
Badge +17

@Jan770 Welkom op ons KPN Forum! Noordzee is er weer als de kippen bij.:chicken: Ik heb het CAS-ID een activeringssignaal gegeven. Als je de stappen van Noordzee doorloopt, gaan we er vanuit dat je binnen 1 uur weer beeld hebt. Laat je het ons weten als het is gelukt of niet? :wink:

Badge

Bedankt Noordzee en Lisa

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍, ik begrijp hieruit dat  je weer beeld hebt. 

Badge

Sorry Noordzee voor de late reactie ,maar Digitenne werk weer helemaal goed ,Bedankt

 

Reputatie 7
Badge +17

@Jan770 Bedankt voor de terugkoppeling! Fijn dat alles weer werkt. Mocht je in de toekomst nog weer problemen ondervinden of een vraag hebben, dan weet je ons te vinden. :wink:

Ik had hetzelfde probleem. Dus maar opgebeld. De technische dienst zou dat moeten activeren. Ik denk dat gaat een hele tijd duren, omdat ik vrijdag om 17.00u opbelde.

Toen zag ik de methode van Noordzee, alleen ik had  kanaal 54 gekozen. Ik had te snel gelezen.

De digitenne was gelijk geactiveerd.

Waarom vertellen ze dat niet als je aan de lijn zit met een helpdeskmedewerker???????

Reputatie 7
Badge +17

 

Hi @Hakuin Welkom terug hier! Wat gek de helpdesk aangeeft dat de TD dit moet activeren. Als een activeringssignaal wordt gegeven, dan werkt het (meestal) binnen één uur weer, mits je de stappen van Noordzee doorloopt inderdaad. Misschien was de collega er niet van op de hoogte? Het is in jou geval in ieder geval een meevaller. :blush:

Reputatie 7
Badge +28

 

Toen zag ik de methode van Noordzee, alleen ik had  kanaal 54 gekozen. Ik had te snel gelezen.

De digitenne was gelijk geactiveerd.

Waarom vertellen ze dat niet als je aan de lijn zit met een helpdeskmedewerker???????

Die hebben geen affiniteit met Digitenne, ik wel….. :joy::joy:

Reageer