Beantwoord

Abonnement opgezegd per 6 december en betaal nog steeds.

  • 13 February 2020
  • 11 reacties
  • 365 keer bekeken

Chat met Bennie

Chat sluiten

Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Waar kan ik je mee helpen?

Hallo ik heb een vraagje?

Uiteraard kan ik je helpen. Ik ga mijn best voor je doen. Waar kan ik je bij helpen?

Ik heb digitenne opgezegd en kastje opgestuurd maar ik betaal nog steeds

Een vraag over je factuur na een opzegging? De laatste factuur is meestal anders en is misschien niet gelijk duidelijk.

De opzegging van je abonnement kan namelijk halverwege een factuur vallen. Voor elke factuur berekenen we een hele maand. Wat je te veel hebt betaald, krijg je automatisch terug. Hier hoef je niets voor te doen.

Kan je hiermee verder?

  • Ja
  • Nee, nog niet

Nee, nog niet

Oke. Misschien helpt een voorbeeld. Is je abonnement per de 15de opgezegd en loopt je factuur t/m de 30de? Dan krijg je nog een halve maand abonnementskosten terug. Dit wordt op je laatste factuur (slotnota) verrekend. De slotnota ontvang je één maand na de opzegdatum. Heb je vaste telefonie of ISDN? Dan ontvang je de slotnota na 2 maanden.

Als je twijfelt of je opzegging goed is doorgekomen, controleer dan even je mail. De bevestiging hiervan hebben we naar je gemaild.

Kan je hiermee verder?

  • Ja
  • Nee, nog niet

Nee, nog niet

Oké, dan gaat een echte medewerker samen met jou naar je factuur kijken.

Gaat je vraag over je mobiele of thuis factuur? Dan geef ik dit alvast door aan mijn collega.

  • Mobiel
  • Thuis

Thuis

Dankjewel. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig.

 

Wat is je voornaam?

Corrie maar ik wil alleen even weten of de pzegging nu wel of niet goed doorgekomen is

Wat is je achternaam?

(...)

Wat is je postcode?

(...)

Dank je. Wat is je huisnummer?

(...)

Wat is de geboortedatum van de contractant? Schrijf dit als: 19-01-1989

(...)

En wat zijn de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer?

(...)

Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Welkom! Je chat met Casper. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

ja hoor

Hallo Corrie, ik kijk graag met je mee hoe dat zit! Dan zou het per 6 januari zijn opgezegd?

is dat zo ik dacht eerder?

Ik heb hier 6 januari staan, aangezien je op 6 december de opzegging had doorgegeven. Maar om eerlijk te zijn: het lijkt er inderdaad op dat het niet goed is opgezegd. Dat kunnen we nu alsnog voor je regelen, maar dan moet ik je doorzetten naar mijn collega's van de afdeling opzeggingen. Als je een klein moment hebt, dan zet ik je chat door!

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Hallo, je chat met Roby! Ik zie dat je bent doorverbonden. Ik lees de vorige chat even door, een moment alsjeblieft.

oke prima

Bedankt voor het wachten. Klopt het dat je 06-12-19 digitenne had opgezegd?

ja dat klopt, en ook meteen de spullen opgestuurd

en 27-01-2020 is er weer een factuur afgeschreven

Dat is niet de bedoeling. Ik ga het per direct voor je opzeggen! . Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een bevestiging op (...). En je ontvangt een slotnota. Op het moment dat je iedere maand betaald hebt staan hier geen kosten meer in. Kan ik je verder nog helpen?

ja, krijg ik het betaalde op 27 januari dan ook terug??

Ik zet je hiervoor weer even door

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Welkom! Je chat met Diana. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

dank je wel

Goedemorgen, ik heb even alles doorgelezen en ben een beetje de draad kwijt

Ik zoek eerst jouw gegevens erbij

oke

Ik zie wederom niet dat het abonnement is opgezegd. Het spijt me echt maar daarvoor moet je echt bij een andere afdeling zijn. Ik vind het echt heel erg dat het steeds fout gaat

ja werkelijk dit kan toch niet....

en ondertussen blijf ik gewoon doorbetalen

word ik dan nu weer doorverbonden met een andere afdeling ????

Ik ben nog even voor je aan het kijken of ik de order kan vinden

in een ander systeem

oke

Het spijt me echt, ik moet je toch weer doorverbinden

dat is prima ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Hallo, je chat met Roby! Ik zie dat je bent doorverbonden. Ik lees de vorige chat even door, een moment alsjeblieft.

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Welkom! Je chat met Bennie. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

oke dank je

Ik zie dat er contact is geweest met een collega, dat de opzegging vastgelopen is en nu door mijn collega daadwerkelijk doorgevoerd is. Ik pak wel je gegevens er nog bij voor controle :)

oke ik hoop wel opzegging vanaf 6 december want ik ben nog steeds aan het betalen

Het is niet mogelijk om met terugwerkende kracht op te zeggen. De opzegging is nu wel ingevoerd door mijn collega, maar nog wel met maand opzegtermijn.

Ik wil niet opzeggen dat heb ik op 6 december reeds gedaan zoals jullie kunnen zien. Dat is aan jullie kant niet goed gegaan, dat kan gebeuren, maar dat betekent niet dat ik gewoon doorbetaal omdat jullie een fout gemaakt hebben. Is dit wel zo dan zal ik hier verder mee gaan

Dat begrijp ik, ik zie wel dat mijn collega van opzeggingen er nu een nieuwe opzegging in heeft gezet met maandtermijn. Ik zie de notitie van opzegging op 6 december voor 6 januari wel terug. het probleem is dat ik deze opzegging niet kan aanpassen naar per direct zoals dit eigenlijk had gemoeten. DMen hoort bij annuleringen dan ook te kijken naar de vergoeding. Ik wil je nogmaals doorzetten naar deze afdeling , met duidelijk notitie erbij

oke dat is prima

Maak ik een notitie aan en zet ik je door. Een collega van mij neemt het dan over in de chat, wens ik je verder een fijne dag!

oke dank je wel, wordt vervolgd

Hallo, je chat met Marije! Ik zie dat je bent doorverbonden. Ik lees de vorige chat even door, een moment alsjeblieft.

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Welkom! Je chat met Henri. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

 

 

 

En toen werd de chat verbroken ……….??????????????

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 19 February 2020, 15:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Corrie, welkom op het forum. 

Dat was heftig leesmateriaal. ;)

Als ik het goed begrijp is de opzegging niet helemaal goed gegaan. Je hebt dit op 6 december doorgegeven wat dus betekent dat het op 6 januari opgezegd zou moeten zijn. Klopt dit? 

De opzegging die nu in maart is gepland klopt dan volgens mij niet, dit kan ik dan ook rechttrekken. 

Ik hoor graag van je. 

Laat even weten of je mijn vorige bericht gelezen hebt, ik kan het nl niet terug vinden

 

Nee het is inderdaad niet goed gegaan. Heel blij met je antwoord, ook nog telefonisch contact gehad maar ook hier is het niet gelukt om uit te leggen wat er aan de hand is. In ieder geval fijn dat het nu opgepakt wordt. Ja per 6 december opgezegd, is waarschijnlijk niet goed gegaan aan jullie kant. Wel meteen een doosje ontvangen om apparatuur terug te sturen, dat heb ik dan ook meteen gedaan. Ik werd pas alert toen ik zag dat het abonnementsgeld eind januari weer van de rekening af was gegaan.

 

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk. Nog even te bevestiging: de apparatuur is dus al retour? Dan ga ik het per direct opzeggen met terugwerkende kracht vanaf 6 januari. 

Badge +12

Chat met Bennie

Chat sluiten

Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Waar kan ik je mee helpen?

Hallo ik heb een vraagje?

Uiteraard kan ik je helpen. Ik ga mijn best voor je doen. Waar kan ik je bij helpen?

Ik heb digitenne opgezegd en kastje opgestuurd maar ik betaal nog steeds

Een vraag over je factuur na een opzegging? De laatste factuur is meestal anders en is misschien niet gelijk duidelijk.

De opzegging van je abonnement kan namelijk halverwege een factuur vallen. Voor elke factuur berekenen we een hele maand. Wat je te veel hebt betaald, krijg je automatisch terug. Hier hoef je niets voor te doen.

Kan je hiermee verder?

  • Ja
  • Nee, nog niet

Nee, nog niet

Oke. Misschien helpt een voorbeeld. Is je abonnement per de 15de opgezegd en loopt je factuur t/m de 30de? Dan krijg je nog een halve maand abonnementskosten terug. Dit wordt op je laatste factuur (slotnota) verrekend. De slotnota ontvang je één maand na de opzegdatum. Heb je vaste telefonie of ISDN? Dan ontvang je de slotnota na 2 maanden.

Als je twijfelt of je opzegging goed is doorgekomen, controleer dan even je mail. De bevestiging hiervan hebben we naar je gemaild.

Kan je hiermee verder?

  • Ja
  • Nee, nog niet

Nee, nog niet

Oké, dan gaat een echte medewerker samen met jou naar je factuur kijken.

Gaat je vraag over je mobiele of thuis factuur? Dan geef ik dit alvast door aan mijn collega.

  • Mobiel
  • Thuis

Thuis

Dankjewel. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig.

 

Wat is je voornaam?

Corrie maar ik wil alleen even weten of de pzegging nu wel of niet goed doorgekomen is

Wat is je achternaam?

(...)

Wat is je postcode?

(...)

Dank je. Wat is je huisnummer?

(...)

Wat is de geboortedatum van de contractant? Schrijf dit als: 19-01-1989

(...)

En wat zijn de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer?

(...)

Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Welkom! Je chat met Casper. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

ja hoor

Hallo Corrie, ik kijk graag met je mee hoe dat zit! Dan zou het per 6 januari zijn opgezegd?

is dat zo ik dacht eerder?

Ik heb hier 6 januari staan, aangezien je op 6 december de opzegging had doorgegeven. Maar om eerlijk te zijn: het lijkt er inderdaad op dat het niet goed is opgezegd. Dat kunnen we nu alsnog voor je regelen, maar dan moet ik je doorzetten naar mijn collega's van de afdeling opzeggingen. Als je een klein moment hebt, dan zet ik je chat door!

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Hallo, je chat met Roby! Ik zie dat je bent doorverbonden. Ik lees de vorige chat even door, een moment alsjeblieft.

oke prima

Bedankt voor het wachten. Klopt het dat je 06-12-19 digitenne had opgezegd?

ja dat klopt, en ook meteen de spullen opgestuurd

en 27-01-2020 is er weer een factuur afgeschreven

Dat is niet de bedoeling. Ik ga het per direct voor je opzeggen! . Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een bevestiging op (...). En je ontvangt een slotnota. Op het moment dat je iedere maand betaald hebt staan hier geen kosten meer in. Kan ik je verder nog helpen?

ja, krijg ik het betaalde op 27 januari dan ook terug??

Ik zet je hiervoor weer even door

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Welkom! Je chat met Diana. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

dank je wel

Goedemorgen, ik heb even alles doorgelezen en ben een beetje de draad kwijt

Ik zoek eerst jouw gegevens erbij

oke

Ik zie wederom niet dat het abonnement is opgezegd. Het spijt me echt maar daarvoor moet je echt bij een andere afdeling zijn. Ik vind het echt heel erg dat het steeds fout gaat

ja werkelijk dit kan toch niet....

en ondertussen blijf ik gewoon doorbetalen

word ik dan nu weer doorverbonden met een andere afdeling ????

Ik ben nog even voor je aan het kijken of ik de order kan vinden

in een ander systeem

oke

Het spijt me echt, ik moet je toch weer doorverbinden

dat is prima ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Hallo, je chat met Roby! Ik zie dat je bent doorverbonden. Ik lees de vorige chat even door, een moment alsjeblieft.

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Welkom! Je chat met Bennie. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

oke dank je

Ik zie dat er contact is geweest met een collega, dat de opzegging vastgelopen is en nu door mijn collega daadwerkelijk doorgevoerd is. Ik pak wel je gegevens er nog bij voor controle :)

oke ik hoop wel opzegging vanaf 6 december want ik ben nog steeds aan het betalen

Het is niet mogelijk om met terugwerkende kracht op te zeggen. De opzegging is nu wel ingevoerd door mijn collega, maar nog wel met maand opzegtermijn.

Ik wil niet opzeggen dat heb ik op 6 december reeds gedaan zoals jullie kunnen zien. Dat is aan jullie kant niet goed gegaan, dat kan gebeuren, maar dat betekent niet dat ik gewoon doorbetaal omdat jullie een fout gemaakt hebben. Is dit wel zo dan zal ik hier verder mee gaan

Dat begrijp ik, ik zie wel dat mijn collega van opzeggingen er nu een nieuwe opzegging in heeft gezet met maandtermijn. Ik zie de notitie van opzegging op 6 december voor 6 januari wel terug. het probleem is dat ik deze opzegging niet kan aanpassen naar per direct zoals dit eigenlijk had gemoeten. DMen hoort bij annuleringen dan ook te kijken naar de vergoeding. Ik wil je nogmaals doorzetten naar deze afdeling , met duidelijk notitie erbij

oke dat is prima

Maak ik een notitie aan en zet ik je door. Een collega van mij neemt het dan over in de chat, wens ik je verder een fijne dag!

oke dank je wel, wordt vervolgd

Hallo, je chat met Marije! Ik zie dat je bent doorverbonden. Ik lees de vorige chat even door, een moment alsjeblieft.

Gelukt. Je praat vanaf hier met een medewerker.

Welkom! Je chat met Henri. Goed dat je contact met ons opneemt! Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

 

 

 

En toen werd de chat verbroken ……….??????????????

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Waar mensen werken worden fouten gemaakt..geen probleem. Maar dit slaat werkelijk nergens op.

Hier wordt veel te veel in processen gedacht en wordt de klant die dit allemaal moet ondergaan ondergeschikt aan het proces, terwijl het proces de klant juist zou moeten dienen.

Dit is ordinair hokjesgedachte en mag dan ook geen (klanten-)service genoemd worden.

Tijd voor een review van het proces!!

@Alex P dank zover,  ja de apparatuur is al meteen teruggestuurd. Neem aan dat je bedoeld opzeggen met terugwerkende kracht vanaf 6 december want toen heb ik gebeld om op te zeggen en zoals je terug kunt lezen is dat in jullie systemen ook te zien.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Corrie20 

Er geldt een opzegtermijn van een maand, dus vandaar de einddatum 6 januari 2020. 

Ah oke dank je wel, heel blij dat jullie het opgepakt hebben.

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij deze gedaan, je ontvang een nieuwe bevestiging van de opzegging per vandaag. De kosten heb ik ook gecorrigeerd vanaf 6 januari.

Ik zie dat er eerder een correctie van € 17.- is ingevoerd, die heb ik verwijderd en de juiste ingevoerd omdat het € 25,50 moet zijn. 

Peter heeft dit goed uitgelegd. 

super dank je wel Alex

 

Reputatie 7
Badge +24

super dank je wel Alex

 

Graag gedaan.Â