Beantwoord

Afstandbediening werkt niet, geluid werkt wel

  • 4 December 2021
  • 11 reacties
  • 304 keer bekeken

Sinds afgelopen donderdag ben ik in het bezit van KPN internet en televisie en heb ook een afstandsbediening gekregen maar ik kan hiermee alleen de televisie aan/uit zetten en geluid harder/zachter zetten. Ik kan verder helemaal niets met de afstandsbediening omdat niets werkt.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door Nico_ 8 December 2021, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @RobbieDelfgauw als je naar het menu van de decoder gaat is er een rubriek instellen afstandsbediening.

De AB moet het voor de KPN-decoder gewoon standaard goed doen.

Om de AB tevens op je eigen tv te kunnen gebruiken moet je de AB eerst even koppelen.

Ook daar de instructies binnen het decoder-menu.

Succes.

 

Hallo Jan,bedankt voor je bericht maar ik ben bang dat je mij even verder moet helpen. Jij hebt het over het menu van de decoder,hoe kan ik die vinden dan,moet dat via de tv gaan en moet ik dan kijken via een av aansluiting of de decoder er bij staat of werkt dat anders ?

 

Reputatie 7
Badge +10

Sinds afgelopen donderdag ben ik in het bezit van KPN internet en televisie en heb ook een afstandsbediening gekregen maar ik kan hiermee alleen de televisie aan/uit zetten en geluid harder/zachter zetten. Ik kan verder helemaal niets met de afstandsbediening omdat niets werkt.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

 

Dus aan/uit werkt, volume werkt, de source knop werkt ook? Dan is de afstandsbediening dus al gekoppeld met je tv.

Hoezo dan " Ik kan verder helemaal niets met de afstandsbediening omdat niets werkt." ?

 

Na koppelen reageert de afstandsbediening met de 3 genoemde functies op de tv zelf. Voor de rest van de functies (zenders, menu, enz) reageert de afstandsbediening op de KPN tv ontvanger. Wertk dat  iet?

 

Is er wel beeld?

Staat de tv op het juiste hdmi kanaal?

Weet je de functies te vinden?

Het staat er gwoon op, menu, gids enz.

De source knop zit links van de nul

 

Hallo Dennis,als ik de source koop indruk op mijn AB krijg ik op de televisie een lijstje te zien van Tv,Av 1 t/m av3 en hdmi 1 t/m 4 dus dat werkt ook en ook aan en uit zetten van tv en geluid harder en zachter.

verder werkt er niets op de afstandsbediening.

 

het rare is dat toen de monteur alles had geïnstalleerd dat het toen wel werkte.

tv kijken kan ik maar het is geen kpn tv 

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @RobbieDelfgauw en welkom op ons forum!

Dat is inderdaad vreemd en niet te vergeten lastig! Ik wil graag eens met je kijken hoe of wat. Wat mij opvalt is onderstaande zin:

 

tv kijken kan ik maar het is geen kpn tv 


Heb je wellicht nog een tv-kastje van je vorige provider aangesloten of hoe moet ik dat precies zien? Als je op de menu knop van onze afstandsbediening drukt, wat krijg je dan te zien op je televisie? Ik verneem graag van je!

Hallo Nico,menu werkt niet op AB 

 

Reputatie 6
Badge +10

En hoe zit het dan met dat je aangaf van: tv kijken kan ik, maar is geen KPN tv. Zoals je alles omschrijft lijkt het er namelijk op dat de televisie op het verkeerde externe (HDMI) kanaal staat.

Als je de source knop indrukt zie je inderdaad die lijst met av, tv, HDMI 1 t/m 4. Ik ga er vanuit dat de televisie ontvanger via een HDMI kabel is aangesloten (als dat niet zo is verneem ik het graag!) zou je via de sourceknop de HDMI 1 t/m 4 eens bij langs kunnen gaan om te kijken op welke van deze 4 je het televisie beeld ziet? 
Overigens, via het forum helpen we elkaar waar we maar kunnen, maar om eerlijk te zijn is het forum voor jouw probleem niet de snelste oplossing. Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat je dit snel opgelost ziet. Je zou ook altijd even een gratis belletje kunnen plegen naar onze helpdesk. Bereikbaar op 0800-0402. Als je graag wilt dat ik je verder help ook echt helemaal geen probleem! Dan verneem ik graag wat jouw ervaringen zijn met de sourceknop en of het daarmee is opgelost.

Hallo Nico,via de source knop zie ik dat TV bovenaan staat. HDMI 1 t/m 4 geen beeld dus ik neem aan dat de monteur hem niet aangesloten heeft op een hdmi ingang.

wat ik bedoel met KPN televisie is dat toen de monteur klaar was kon ik de AB wel gebruiken en kon ik ook programma’s stil zetten en later verder kijken wat nu totaal helemaal niet kan.

Reputatie 6
Badge +10

Als je wel televisie kon kijken en gebruik maken van de mogelijkheden toen de monteur klaar was dan heeft de monteur het wel aangesloten.
Ben je de HDMI 1 t/m 4 kanalen ook stuk voor stuk bij langs gegaan om te kijken of er beeld was?

Hallo Nico,AB doet het nu wel,ik had de kabel uit de televisie getrokken en hem er opnieuw in gedrukt,nu doet mijn afstandsbediening het via een HDMI kanaal.

Reputatie 6
Badge +10

Ah super om te lezen. Mocht je nou weer om wat voor reden dan ook problemen krijgen hiermee, waag dan direct even een belletje naar ons op ons gratis nummer 0800-0402