Beantwoord

Alleen NPO 1-3 op Digitenne

  • 11 June 2020
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb ook een probleem,  digitenne een poos niet gebruikt en nu alleen 1 2 3 en regionaal mijn cas nummer is **** hoe kan ik hem weer activeren?

 

Admin: CAS ID verplaatst naar forumprofiel, eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 11 June 2020, 14:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Winnie.krijgsman 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +28

@Winnie.krijgsman 

Heb je inmiddels beeld op alle zenders?

Reputatie 7
Badge +17

@Winnie.krijgsman Welkom hier! Ik heb het CAS-nummer voor de zekerheid een activatiesignaal gegeven. Heb je inmiddels alweer beeld of kunnen Noordzee en ik nog iets voor je betekenen? 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Winnie.krijgsman! Geldt de uitspraak: Geen bericht is goed bericht ook voor jou in deze context? Laat het maar weten als Noordzee en ik nog iets voor je kunnen betekenen. 

Reageer