Beantwoord

Alternatief voor Digitenne in zeeuws vlaanderen? Geen dekking.

  • 29 March 2022
  • 4 reacties
  • 212 keer bekeken

Op de website wordt aangegeven dat ik GEEN ontvangst heb in zeeuws vlaanderen. Wat is jullie alternatief?

icon

Beste antwoord door Noordzee 29 March 2022, 16:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Heb je het geprobeerd? Of kun je niet bestellen?

Digitenne is niet landelijk dekkend, val je in een gebied waar geen ontvangst is gegarandeerd is er geen alternatief dan eventueel een vaste verbinding mits die mogelijkheid aanwezig is en anders de schotel van Canaal Digitaal.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @BHerrold ,

Als jij de mogelijkheid hebt om een buitenantenne te plaatsen en je bent bereid bent om te investeren in een goede antenne, dan kun je in heel Zeeuws Vlaanderen Digitenne ontvangen. 

De beste antenne die momenteel te koop is vind je hier :

https://digitennes.nl/antennes/404-funke-yaginx-buitenantenne-voor-dvb-t-dvb-t2-8717056977386.html

Verder zul je moeten kiezen voor het CI+-module. Hiermee kun je een betere ontvangst krijgen dan de twee losse ontvangers die KPN ook in de verhuur heeft. Je kunt een CI+-module plaatsen in een moderne TV (met ondersteuning van DVB-T2 h.265/HEVC) of zoals ik zelf doe via een gekochte ontvanger zoals de XORO 8761. Ook zo'n ontvanger vergt dan weer een investering. (maar alleen nodig als je geen recente TV hebt.) 

Een CI+-module bestel je via deze website: https://digitenne.kpn.com of via 0800-0402 als je al interactieve TV afneemt bij KPN.

Via deze dekkingskaart kun je zien waar je buitenantenne nodig hebt of waar een binnenantenne volstaat. (Alleen vlakbij Goes): (In het lichtgroene gedeelte volstaat de Funke V5/Funke V6 niet en heb je echt de Funke YagiNX nodig.) 

 

  

 

 

Dank je wel voor de reacties

Reputatie 7
Badge +13

 @BHerrold Ik zie dat je al van uitstekend advies bent voorzien door Noordzee en Doornekamp33. Het klopt dat het Digitenne-signaal een type radiosignaal is en dekking hangt af van de afstand tot de zendmast. Maar ook omgevingsfactoren als bebouwing kunnen een rol spelen. Ik kan het dus niet garanderen maar je kan het altijd een maand testen natuurlijk. Mocht je daar verder vragen over hebben dan beantwoord ik die graag!