Beantwoord

ARD ZDF bij Digitenne

  • 20 June 2020
  • 12 reacties
  • 544 keer bekeken

Hallo,

 

is er nog steeds geen oplossing om ARD en ZDF te kunnen ontvangen met digitenne.

Eerst werd gezegd dat dit probleem met de nieuwe digitale ontvanger opgelost zou zijn maar helaas.

In beeld staat wel bij het zoeken dat deze zenders aangeboden worden, maar krijg steeds de melding de er geen abonnement voor deze zenders is en dat angevraagd kan worden via kpn.com/digitennewijzigingen.

MAAR HOE DAN…..

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 June 2020, 19:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Hub_Offermans ,

Vanuit jouw woonplaats kun je inderdaad de Duitse zenders ontvangen. 
 

Hoe dan?

1/ Ga naar het menu in jouw ontvanger.

2/ Ga opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

 

Je vind de Duitse zenders dan achteraan jouw zenderlijst. Dus pas na nummer 33. 
 

Voor de volledigheid: Deze zenders zijn geen onderdeel van jouw abonnement, naar zijn vrij te ontvangen in het grensgebied. 

Precies. Met uitgebreid zoeken zou je ontvanger ook de Duitse zenders erbij moeten plaatsen indien de ontvangst van de Duitse zendmasten bij jouw sterk genoeg is. Nadeel: vaak andere richting dan de NL mast voor het Digitennepakket.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Hub_Offermans ,

Vanuit jouw woonplaats kun je inderdaad de Duitse zenders ontvangen. 
 

Hoe dan?

1/ Ga naar het menu in jouw ontvanger.

2/ Ga opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

 

Je vind de Duitse zenders dan achteraan jouw zenderlijst. Dus pas na nummer 33. 
 

Voor de volledigheid: Deze zenders zijn geen onderdeel van jouw abonnement, naar zijn vrij te ontvangen in het grensgebied. 

@Hub_Offermans 

Heb je de Duitse zenders nu in jouw zenderlijst staan? 

Helaas,

De digitale ontvanger gaat niet verder dan 33 maar ik krijg nu enkel alleen npo 1, 2, 3 en regionale zender!

En hier moet ik dan iedere maand voor betalen.

Geen van de oplossingen werkt!

Reputatie 7
Badge +28

@Hub_Offermans ,

Nu eerst maar weer eens de Nederlandse zenders terugkrijgen! 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 

 

Reputatie 7
Badge +25

Ik zie dat je je profiel al goed hebt ingevuld, alleen het CAS ID mist nog. Als je die nog zou willen toevoegen ga ik aan de slag @Hub_Offermans!

Ik zie dat je je profiel al goed hebt ingevuld, alleen het CAS ID mist nog. Als je die nog zou willen toevoegen ga ik aan de slag @Hub_Offermans!

waar vind ik het CAS ID?

Het CAS-nummer (zo staat het er) vind je op de ontvanger

onderop op de sticker

Via menu → Abonnementsstatus

Reputatie 7
Badge +25

Is het inmiddels gelukt @Hub_Offermans?

Uitgebreidt zoeken werkt niet.

De knop start zoeken blijft grijs, signaalsterkte staat op 100%.

en nu?

Reputatie 7
Badge +28

Ik vermoed dat het beter is dat jouw ontvanger wordt ingeruild voor een beter werkend exemplaar. @Paul_  gaat vast de omruil van de ontvanger in gang zetten. 

Ik neem aan dat je het Forum profiel  inmiddels hebt aangevuld met het CAS-ID nummer?

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt mij ook slim om de ontvanger om te ruilen. Ik zie overigens dat je Digitenne en Internet apart worden gefactureerd. Zal ik deze voor het gemak samen voegen op 1 factuur? je komt in dat geval ook 1 euro goedkoper uit per maand.