Beantwoord

Betalen voor Digitenne

  • 21 May 2019
  • 2 reacties
  • 119 keer bekeken

Volgens mijn abonnement krijg ik gratis Digitenne abonnement en ontvanger maar ik moet toch betalen voor de huur van de ontvanger.
Waarom moet ik ineens gaan betalen?
Ik snap het echt niet.
icon

Beste antwoord door PeterG 21 May 2019, 17:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Tot juni 2011 verkocht KPN nog ontvangers. Voor de extra ontvangers betaalde je daardoor niks bovenop het abonnement incl. één ontvanger.

Sinds juli 2011 worden er door KPN alleen ontvangers verhuurd. Nu het oude systeem uit de lucht gaat wordt deze situatie met de oude garde (automatisch) gelijk getrokken. Dit heeft ook te maken met de kosten voor het nieuwe zendernetwerk, daar moet nu wel voor betaald worden middels elke ontvanger.
Voor het nieuwe Digitennesysteem zijn géén ontvangers te koop. Tenzij je alleen NPO wilt kijken.

Verder is het zo dat héél véél voor Digitenne gebruikte TV's niet geschikt zijn voor ontvangst van het nieuwe systeem. Daarom heeft KPN gekozen voor uitsluitend verhuur (wat het dus al sinds 7-'11 is) van settopboxen.

De oude garde gaat nu dus ook noodgedwongen naar huur v.d. ontvanger.
Dank voor je reactie