Beantwoord

Blijven BBC 1 en BBC 2 na de Brexit in het KPN-zenderaanbod ?

  • 27 December 2020
  • 17 reacties
  • 1065 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Nog vijf dagen en dan begint 2021. Dan worden ook de Brexit-regels ingevoerd. 

Mijn vraag is simpel en helder: 

Blijven BBC en BBC 2 in 2021 in het zenderpakket beschikbaar bij Digitenne en Interactieve TV?   

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 1 January 2021, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Ben jij daar bang voor @Noordzee ?
Tuurlijk blijft het er in, het zijn inkomsten voor Engeland en dat kunnen ze na de  Brexit heus wel gebruiken.
Overigens kun je het ook via de satelliet free to air bekijken en nog veel meer Engelse  en Duitse zenders.

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben niet bang dat ikzelf de ontvangst op BBC 1 en 2 ga kwijtraken. Ik kijk ze FTA via de satelliet. Maar er is een kans dat KPN de uitzendrechten verliest op 1 januari 2021. Ik zou dus graag een reactie van een moderator terugzien op mijn vraag. 

Zie ook jouw bericht van ruim 2 jaar geleden : 

En later jouw bericht van ruim een jaar geleden : 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de BBC benaderd met de vraag of de binnenlandse tv-zenders BBC One en BBC Two alsmede de BBC-radioprogramma's na 1 januari beschikbaar blijven voor doorgifte in Nederland.

De uitzendlicenties voor de internationale kanalen van de BBC worden waarschijnlijk per 1 januari ondergebracht in Nederland, dus daar zou geen probleem mee hoeven te zijn.

Piet.

Reputatie 7
Badge +28

@P.J.M. van der Vooren

De Nederlandse uitzendlicenties van de internationale kanalen als BBC Worldwide News, BBC First en BBC Entertainment zijn inderdaad hier in Nederland ondergebracht. 
 

Maar BBC 1 en BBC 2 vallen niet onder die internationale kanalen. 

Reputatie 6
Badge +7

Ben benieuwd of iemand bij KPN dit al officieel weet. Het kan alleen als het ergens in die 1500 pagina's vermeld staat dat er een speciale overeenkomst is gemaakt over de uitzendlicentie van BBC 1 en 2. Alleen die 1500 pagina's zijn nog niet openbaar gemaakt. De samenvatting wel en daar staat het blijkbaar niet in.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/brexit-diverse-britse-zenders-stoppen-in-europa-hoe-zit-het-met-bbc-/

Edit: in de comments staat een link naar de draft tekst van de Brexit deal, ik kon daar zo snel niks vinden over dit onderwerp: https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/draft_eu-uk_trade_and_cooperation_agreement.pdf

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de BBC benaderd met de vraag of de binnenlandse tv-zenders BBC One en BBC Two alsmede de BBC-radioprogramma's na 1 januari beschikbaar blijven voor doorgifte in Nederland.

De uitzendlicenties voor de internationale kanalen van de BBC worden waarschijnlijk per 1 januari ondergebracht in Nederland, dus daar zou geen probleem mee hoeven te zijn.

Piet.

Ik heb een antwoord van de BBC ontvangen. Die verwijst me naar KPN…

Wellicht dat een moderator nu antwoord kan geven?

Piet.

Reputatie 7
Badge +28

Moderator Marcia gaat het uitzoeken. Wordt vast vervolgd in de loop van de week. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de BBC benaderd met de vraag of de binnenlandse tv-zenders BBC One en BBC Two alsmede de BBC-radioprogramma's na 1 januari beschikbaar blijven voor doorgifte in Nederland.

De uitzendlicenties voor de internationale kanalen van de BBC worden waarschijnlijk per 1 januari ondergebracht in Nederland, dus daar zou geen probleem mee hoeven te zijn.

Piet.

Ik heb een antwoord van de BBC ontvangen. Die verwijst me naar KPN…

Wellicht dat een moderator nu antwoord kan geven?

Piet.

 

Ik heb hierover ook een e-mail naar Ziggo gestuurd. Het zojuist ontvangen antwoord is als volgt:

 

Goedemiddag Piet,

 

BBC blijft ook na 1 januari gewoon beschikbaar bij Ziggo.

 

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

Pauline Bom

 

Ik neem aan dat dit dus ook voor KPN gaat gelden.

Piet.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo iedereen! We hebben deze vraag inderdaad intern uitgezet, maar nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik ga er echter ook vanuit dat wij BBC1 en 2 gewoon nog doorgeven na de Brexit. 

Reputatie 6
Badge +7

https://www.totaaltv.nl/nieuws/alle-bbczenders-blijven-in-zenderaanbod-nederlandse-distributeurs/

Reputatie 7
Badge +28

En Totaal BV baseert zich op dit artikel :

 https://nederlandsmedianieuws.nl/TV-en-Video/tv-en-video-nieuws/Britse-BBC-One-en-BBC-Two-zetten-Luxemburgse-licenties-in-voor-Nederlandse-distributie/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=twitter&utm_source=socialnetwork

Reputatie 3

Vanmorgen gekeken en BBC One is er nog steeds!

Reputatie 7
Badge +28

Het is 1 januari 2021 en we kunnen er nu wel vanuit gaan dat BBC 1 en BBC 2 gewoon bij KPN (Interactieve TV en Digitenne) te zien blijven. 

Want : 

 

 

Hallo iedereen! We hebben deze vraag inderdaad intern uitgezet, maar nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik ga er echter ook vanuit dat wij BBC1 en 2 gewoon nog doorgeven na de Brexit. 

 

 

Vanmorgen gekeken en BBC One is er nog steeds!

 

 

 

 

Ik heb hierover ook een e-mail naar Ziggo gestuurd. Het zojuist ontvangen antwoord is als volgt:

 

Goedemiddag Piet,

 

BBC blijft ook na 1 januari gewoon beschikbaar bij Ziggo.

 

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

Pauline Bom

 

Ik neem aan dat dit dus ook voor KPN gaat gelden.

Piet.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat we dit proefondervindelijk uit hebben moeten vinden! Als ik nog officiële informatie krijg de aankomende dagen, laat ik het hier natuurlijk ook nog even weten. 

En hoe zit dit met TV Anywhere? blijft dit beschikbaar in de UK?

Reputatie 7
Badge +28

@SaskiaHVK   

Volgens KPN woordvoerder Stijn Wesselink kun je geen TV meer kijken via de Itv app in de UK. 

 

Bron : totaalTV 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-blokkeert-gebruik-interactieve-tvapp-in-verenigd-koninkrijk/

 

Contentrechten

Dat KPN een ander standpunt inneemt bij gebruik van mobiele telefoon- en datadiensten heeft volgens woordvoerder Stijn Wesselink een specifieke reden. “Het is op dit moment niet meer mogelijk om vanuit het Verenigd Koninkrijk naar tv-zenders en andere diensten te kijken via de iTV-app van KPN. Dit heeft met veranderende contentrechten te maken, een gevolg van het wegvallen van het Verenigd Koninkrijk uit de EU.”

Reputatie 7
Badge +30

Het klopt helemaal, Noordzee! Voor de volledigheid: 

Roaming in UK

Voorlopig verandert er niks voor onze klanten. Wij blijven Roam Like Home toepassen in het Verenigd Koninkrijk net zoals we dat ook toepassen in EU landen. In de praktijk passen we Roam Like Home overigens ook toe in een aantal landen die buiten de EU richtlijnen van Roam Like Home vallen, zoals bijvoorbeeld IJsland en Zwitserland. Wij kopen roaming in bij mobiele operators uit het Verenigd Koninkrijk en die afspraken blijven voorlopig gewoon gelden. Wat er in de toekomst gebeurt, weten we nu nog niet en zal mede afhangen van toekomstige onderhandelingen, maar dat is voorlopig niet aan de orde.

 

BBC Doorgifte in NL en gebruik iTV app in UK

KPN blijft de zenders BBC One en Two gewoon doorgeven.  Wat betreft het gebruik van de KPN iTV app in het Verenigd Koninkrijk is het is op dit moment niet meer mogelijk om vanuit het Verenigd Koninkrijk naar tv-zenders en andere diensten te kijken via de iTV app van KPN. Dit heeft met veranderende contentrechten te maken, een gevolg van het wegvallen van het VK uit de EU.