Beantwoord

Bromtoon Digitenne ontvanger

  • 25 February 2019
  • 4 reacties
  • 136 keer bekeken

Reputatie 1
Daar heb ik dus ook last van.
De hier gegeven 'oplossingen' werken niet.
Zo te horen is de aansluiting niet standaard (wat is standaard ) bedraad en hoor je het video signaal.
Het zou aardig zijn als er ergens staat hoe de AV uitgang is bedraad.
Anders verwacht ik dat er een AV kabeltje voor Free door Digitenne geleverd wordt..
Zou fijn zijn.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door mjk1 4 March 2019, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

@mjk1 Hoi! Ik begrijp uit je bericht dat er een brom in je digitenne tuner zit? Een ander kabeltje lost het probleem niet op?
Als dat het geval is wil ik graag je gegevens weten. Zou je je profiel kunnen aanvullen en mij een seintje geven?
Ik heb niks meer gehoord. Is het probleem nog steeds aan de gang?
Reputatie 1
RBX2800 Digitenne ontvanger
Na 3 maal contact te hebben gehad (chat) nu een kabeltje gekregen met ja, een 4 polige jack aan de ene kant en 3 tulp stekers aan de andere kant. Dat is correct.
Het is een kabeltje wat normaal niet te koop is. De jack heeft een langere schacht (dikste deel van de 3,5 mm steker) dan normaal, scheelt > 3 mm . Dat betekent dat deze steker dieper in het chassisdeel gaat van de ontvanger en daardoor de dunste pen ook contact maakt. De massa ring mist anders het juiste contact en de video maakt anders contact met audio rechts waardoor de brom van de video is te horen..

Andere jacks uit de winkel halen dit niet waardoor het signaal niet terecht komt op de tulp in de juiste volgorde.
Probleem opgelost. Let wel op, je krijgt heel makkelijk de verkeerde kabel. Zo kreeg ik eerst een scart verloop met 3 tulp naar 3 tulp kabel. Er zit geen scart op de RBX2800 !
Dat moet een kabeltje met 4 polige jack aan één zijde zijn.

Overigens was ik op zoek naar mijn eigen bericht (deze dus) en kon die niet meer vinden....
Dank voor de zéér nuttige analyse en oplossing! Daar zullen andere forumbezoekers ongetwijfeld iets aan hebben!