Beantwoord

CAS nummer van Duitse ontvanger door geven aan KPN?

  • 8 February 2019
  • 2 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik ben zeer bedroefd dat ik geen programma gids meer heb waar ik ook programma's kan selecteren en opnemen. Waarom heeft de KPN voor het goedkoopste kastje van ZTE gekozen?
Als oplossing vraag ik of het mogelijk is om een ander ontvanger/opname kast te kopen in Duitsland en de CAS nr op te geven bij KPN zodat ik wel betaal voor Digitenne maar dan ook de functionaliteit behoud die ik al jaren heb.
icon

Beste antwoord door PeterG 8 February 2019, 17:58

Bekijk origineel

2 reacties

Daar kan ik kort over zijn: dat kan niet. KPN levert het volledige zenderpakket alleen via de door hun geleverde ontvanger. En daar kan je helaas niet mee opnemen. M.i. de doodsteek voor Digitenne ondanks de overgang naar HD.
Wil je blijven opnemen dan zul je moeten uitzien naar andere mogelijkheden.

Met een in Duitsland gekochte settopbox kun je alleen NPO en RPO ontvangen (en opnemen indien het een recorder is).

Bijvoorbeeld:
Interactieve TV (o.a. van KPN)
Via de satelliet (bv. via Canaldigitaal of Joyne)
Via een app/browser (bv Canaldigitaal zonder schotel dus, NLziet) NLziet heeft geen opnemen, maar wel uitgebreide terugkijk mogelijkheden. Met het online abo van Canal digitaal kun je wel opnemen.
Niet iedereen zal het er mee eens zijn maar in mijn persoonlijke mening in strijd met het eind apparaten besluit.

Maar goed anderzijds waarom zouden we nog willen betalen om te kunnen kijken naar al het reclame en herhaal aanbod. De content aanbieders willen tegenwoordig ook voor opnames betaald worden.

Schotels zijn een oplossing weer terug naar de tijd dat iedereen een hark op het dak had staan of dit nu wenselijk is. Menig welstands commisie en woningcorporatie ziet ze liever gaan dan komen.

Hier is toch wel een duidelijk voorbeeld dat vernieuwing niet per definitie een verbetering opleverd.

Reageer