Beantwoord

Defecte antennekabel (f connector) Digitenne buitenantenne

  • 12 July 2021
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Aan boord van onze boot hebben we digitenne met een antenne in de strijkbare mast. Regelmatig krijg ik na het zoeken van de zenders de melding dat er geen digitennesignaal is. Meestal vedraai ik in dat geval de antenne een beetje en let dan op het antennesignaal. In veel gevallen helpt dat niet. Als ik een beetje rommel aan de connector, geeft ie soms ineens 100% om vervolgens weer weg te zakken. Mijn vermoeden is dat de connector defect is, want deze kan ook, ondanks het feit dat hij op de kabel lijkt geklemd, zo van de kabel wrden geschroefd en dan lijkt het of hij geen contact met de buitenmantel van de kabel.

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 July 2021, 16:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @bouwm286 ,

Als ik jouw verhaal lees, dan is het tijd voor een nieuwe kabel. 

Ik adviseer je om een nieuw Funke V5 antenne te bestellen als je die nog niet hebt. En in ieder geval een nieuwe buitenmontageset. Bij die buitenmontageset zit een tien meter lange antennekabel met de pluggen (connectoren) er al aan. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?pos=0

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @bouwm286. Welkom op het KPN forum! Wat vervelend dat jouw antennekabel defect is. Ik zie dat Noordzee al een goed antwoord op jouw vraag heeft gegeven, waarvoor dank! Heb je inmiddels al een nieuwe kabel besteld en is het probleem daarmee verholpen? We horen graag van je!

Advies opgevolgd, antennekabel besteld en ontvangen. Nu nog monteren waarbij ik de antennestekker die aan de ontvanger moet worden aangesloten er af moet knippen omdat de draad anders niet door de mast gaat. Dit eerder gedaan dus dit moet lukken.

 

Reputatie 6
Badge +7

Volgens mij zit bij de 10mbuitenkabel 1 connector los, die kan je zo losschroeven en daardoor is de kabel ook in te korten.