Beantwoord

digitenne aanmelden binnen een week?

  • 27 November 2020
  • 10 reacties
  • 121 keer bekeken

Vandaag de digitenne ontvangen en lees dat ik hem binnen 1 week aangemeld moet hebben. Dat gaat niet lukken, ik heb hem pas over 1 of 2 maanden nodig in mijn caravan, misschien  wel pas over drie maanden….

Hoe lossen we dit op?

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 27 November 2020, 18:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@KARL WERKMAN Welkom op het forum. 

Om je Digitenne ontvanger te activeren hoef je niet op je vakantieadres te zijn. Je kunt hem thuis activeren en over 1,2 of 3 maanden meenemen naar de vakantiebestemming! 

Oke! Dank je, 

maakt het iets uit met welk tv-toestel je dit doet? De uiteindelijk tv zit in de caravan....

Reputatie 7
Badge +15

@KARL WERKMAN Dat maakt inderdaad niet uit. Het gaat om de ontvanger en niet om het tv-toestel! 🙂

Dank je Rutger! Ik ga dit weekend aan de slag!!!

Hij moet binnen één week in gebruik genomen. Verder moet ie minimaal 1 uur per week onafgebroken aan staan, met ontvangst, om de gegevens te behouden.

Je kan 'm i.i.g. niet 4 weken ongebruikt laten. Dan is ie z'n gegevens kwijt. En weer aan de praat krijgen heeft helaas nogal wat voeten in de aarde. Dat moet via KPN helpdesk.

Hoi Peter, dat lijkt me niet handig….dat zou betekenen dat iedereen die zo’n ding heeft en hem in de winter niet gebruikt iedere week naar de caravan of camper moet om de tv aan te zetten!? ik neem aan dat je hem daarna (na de winterstop...)ook opnieuw kunt installeren ?
 

Hè, wat denk je toch verkeerd:upside_down: .

Ten eerste, jij hoeft niet wekelijks naar de caravan maar je neemt het dingetje gewoon mee naar huis. Je betaalt er maandelijks abonnement voor (18 euro digitenne-only of 5 euro i.c.m. Interactieve TV), dus waarom maandenlang ongebruikt laten?

Hij verliest gewoon z'n abonnementsgegevens, omdat die niet ontvangen worden als het ding niet regelmatig aanstaat. Dan moet je KPN weer bellen (!) om 'm te laten activeren en dan moet ie ook aanstaan (op CNN) om de heractivatie te ontvangen.

En last but not least: thuis kun je 'm gewoon lekker voor een extra tv gebruiken! Want ik zou een apparaat als een tv ontvanger nóóit onbeheerd in een caravan of vakantiehuisje laten staan (nog afgezien van het zonde-abonnementsgeld natuurlijk). En dan thuis "moeilijk” doen voor een extra tv….. terwijl je gewoon een prima ontvanger hebt die landelijk (!) gebruikt kan worden. Wel alleen bij verplaatsen van ene naar andere regio even opnieuw zenders scannen.

Ik gebruik 1 (één) digitenne ontvanger voor 3 verschillende tv's. Thuis (slaapkamer) en elders (op de logeerkamer bij mijn moeder) het meest. Ik ga niet bij elk van die tv's een ontvanger zetten omdat ik toch niet op die beide plekken tegelijk of snel achter elkaar kan zijn. Soms gebruik ik ‘m ook nog voor een extra toestelletje i.d. woonkamer om 2 dingen tegelijk min of meer (...) te kunnen volgen.

Reputatie 7
Badge +28

Hij moet binnen één week in gebruik genomen. Verder moet ie minimaal 1 uur per week onafgebroken aan staan, met ontvangst, om de gegevens te behouden.

Je kan 'm i.i.g. niet 4 weken ongebruikt laten. Dan is ie z'n gegevens kwijt. En weer aan de praat krijgen heeft helaas nogal wat voeten in de aarde. Dat moet via KPN helpdesk.

Ik geloof niet dat het zo erg is. 

Wel is het noodzakelijk om de ontvanger in de eerste week te activeren. De abonnementsstatus in het menu springt dan over van Nee naar Ja. 

Als die status eenmaal op Ja staat, dan is een heractivatie meestal een piece of cake. 

Het is niet nodig om de ontvanger elke week minimaal een uur aan te zetten. Probeer het maar eens uit @PeterG . 

Nee, mischien niet. Maar wel een zekerheidsmarge.

We hebben niet voor niets ELK VOORJAAR weer veel meldingen van niet meer actieve ontvangers in vakantiehuisjes, campers e.d. Echt zonde om zo'n ding niet buiten het seizoen thuis te gebruiken i.v.m. de maandelijkse kosten. En je voorkomt dat ie in het voorjaar het niet doet.

Dank voor jullie reacties. 
Ik ga hem installeren. Thuis heb ik hem niet nodig, dus.…

in ieder geval bedankt voor het meedenken en reageren!