Sticky Vraag

Digitenne-afstandsbediening defect / werkt niet naar behoren



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

222 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@Margrietk laten we inderdaad beginnen met een nieuwe afstandsbediening. Die ontvang je binnen twee werkdagen per post. Mocht dat niet de oplossing zijn, laat je het dan weten? Dan help ik je graag verder. 

Hier werkt de onze ook opeens niet meer.

Gisteravond gewoon alles uitgezet ermee, nu geen reactie meer.

Wat is de te volgen procedure?

 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @WimenThea, ik begrijp dat je afstandsbediening het ineens niet meer doet, dat is niet handig natuurlijk. Heb je de tips bovenin dit topic doorgenomen en ook andere batterijen geprobeerd?

Hier inmiddels alles geinstalleerd en werkend na enig uitrichten, alleen een klein probleem met de afstandsbediening.

Inmiddels wat hier op het forum stond geprobeerd (batterijen, storingsbronnen), maar wat ik ook doe het bereik is niet meer dan 50cm tov de ontvanger. Zodra ik verder weg sta dan die 50cm is er geen respons meer. Niet echt het idee van een afstandsbediening?

 

Mis ik iets?

Reputatie 7
Badge +30

Hij zou zeker verder dan 50cm moeten werken, @Eagle_. Kijk even goed of er rondom je Digitenne ontvanger glanzende oppervlakken of iets dergelijks aanwezig zijn. Deze kunnen het signaal weerkaatsen waardoor het infrarood signaal de ontvanger niet, of niet goed, bereikt.  

Heb hier 6 nieuwe batterijen uitgeprobeerd.

Kastje diverse opnieuw opgestart, gewacht etc.

Afstandsbediening reageert nergens meer op.

Handmatig aan voorzijde kastje werkt nog wel.

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @WimenThea, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen voor jouw KPN-ontvanger via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Log daarvoor in op MijnKPN.
  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt?

Reputatie 7
Badge +20

@WimenThea Welk type ontvanger heb je? En kun je voor de zekerheid jouw CAS-id toevoegen aan jouw profiel. Ik hoor graag van je. 

 

@fame29, de servicetool voor een nieuwe afstandsbediening is alleen voor Interactieve TV, niet voor Digitenne. Dat werkt helaas niet. :(

Reputatie 7
Badge +14

@Bart_Z , dat wist ik niet.

Wij hebben een zxv7200.

Reputatie 7
Badge +19

Wij hebben een zxv7200.

Dankjewel! Ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen via de post thuis. 

Hij zou zeker verder dan 50cm moeten werken, @Eagle_. Kijk even goed of er rondom je Digitenne ontvanger glanzende oppervlakken of iets dergelijks aanwezig zijn. Deze kunnen het signaal weerkaatsen waardoor het infrarood signaal de ontvanger niet, of niet goed, bereikt.  

 

Ben wat aan het testen geweest (handig die lange kabels), maar heb nog geen verbetering kunnen krijgen. Het bereik van de AB blijft ~50cm.

Zelfs zover gegaan om de TV zelf af te schermen alsmede de omgeving, ontvanger voor ruwe stenen gehad, niets mocht baten.

Iemand nog andere ideeen? Ik kom wel aan de beweging zo, maar dat was nu net niet de bedoeling van een AB

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Eagle_, dan vermoed ik toch dat er iets met de afstandsbediening of ontvanger niet helemaal goed is. Ik wil dan ook voorstellen deze eens proberen te vervangen.
Ik stel voor eerst de afstandsbediening om te ruilen en als dat het niet oplost ook de ontvanger.
Welk type ontvanger heb je nu?

Goedemorgen @Eagle_, dan vermoed ik toch dat er iets met de afstandsbediening of ontvanger niet helemaal goed is. Ik wil dan ook voorstellen deze eens proberen te vervangen.
Ik stel voor eerst de afstandsbediening om te ruilen en als dat het niet oplost ook de ontvanger.
Welk type ontvanger heb je nu?

 

De ontvanger is een ZXV7200

Het stomme is dus dat het wel werkt, maar allee op korte afstand. Het proberen waard

Reputatie 7
Badge +20

@Eagle_ bedankt! Ik heb de vervanger aangevraagd, deze moet morgen of overmorgen wel in de brievenbus liggen! Op dit moment zou ik denken dat er misschien iets met het ledje op de afstandsbediening niet helemaal goed is ofzo. Laat ons vooral weten hoe het gaat met de nieuwe!

Hier de afstandsbediening binnen gekregen.
Alles werkt weer perfect!
Dank voor de service!

Reputatie 7
Badge +20

Hier de afstandsbediening binnen gekregen.
Alles werkt weer perfect!
Dank voor de service!

Top! Graag gedaan en weer veel plezier met tv kijken :blush:

Onze afstandsbediening doet het ook niet meer... Ontvanger aan/uit, stekker eruit, nieuwe batterijen, niks werkt :'(

@Eagle_ bedankt! Ik heb de vervanger aangevraagd, deze moet morgen of overmorgen wel in de brievenbus liggen! Op dit moment zou ik denken dat er misschien iets met het ledje op de afstandsbediening niet helemaal goed is ofzo. Laat ons vooral weten hoe het gaat met de nieuwe!

 

Gisteren de nieuwe AB ontvangen. Batterijen overgezet en succes. AB functioneerd nu en bediening en bereik is goed.Thnx!

Reputatie 7
Badge +17

@Kash zou je in dat geval nog aan kunnen geven welk type Digitenne ontvanger je hebt en wat daarvan het CAS-id is? Zet deze informatie in je profiel en laat hier even weten als je dat gedaan hebt dan zorg ik ervoor dat de afstandsbediening naar je toe komt. 

Reputatie 7
Badge +17

@Eagle_ goed om te horen! veel kijkplezier! :relaxed:

Reputatie 2

is het probleem van de E-016 melding opgelost zijn er terugkerende problemen met de afstandsbediening.

Soms doet hij het wel, soms doet hij het niet. Dit kan binnen een paar minuten verschillen. Nieuwe batterijen geen oplossing.

in de omgeving geen storingsfactoren(behalve de TV zelf, waar geen ambi-ligth of zo op zit)  zover ik kan bedenken en zien.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SjakieDO, dat schiet ook niet op!
Maakt het nog uit hoe ver je van de ontvanger af bent? Als hij niet reageert, kun je het dan eens van dichterbij (paar cm) proberen om te testen? 
Welk type ontvanger heb je precies?

Reputatie 2

Hoi @SjakieDO, dat schiet ook niet op!
Maakt het nog uit hoe ver je van de ontvanger af bent? Als hij niet reageert, kun je het dan eens van dichterbij (paar cm) proberen om te testen? 
Welk type ontvanger heb je precies?


Hoi @Thomas het maakt niet uit hoe ver je ervan af bent. Ik ben nu niet op de camping(waar mijn ontvanger staat) dus kan je dat even niet zeggen. Misschien kun je het herleiden uit Cas-id nummer. Zo niet dan zal ik komend weekend even kijken voor je

Reputatie 7
Badge +20

Ah okay, dan vermoed ik inderdaad ook dat die niet helemaal goed meer is.
Helaas kan ik aan het CAS ID niet zien welke ontvanger je hebt. Als je dat dit weekend nog laat weten gaan we een nieuwe voor je regelen!