Beantwoord

[Digitenne] Beeld ESPN 2 hakkelt

  • 12 September 2021
  • 14 reacties
  • 272 keer bekeken

UPDATE: Kan. 25 hakkelt ongeacht de zender die er op zit.

Het beeld op ESPN 2 (25) hakkelt steeds. Het loopt geen minuut helemaal vloeibaar. Geluid loopt wel door.

Viel me net op bij de nabeschouwing NEC en nu weer bij Sparta - Fortuna. Beetje raar voetbal zo.

ESPN (24) wel goed.

icon

Beste antwoord door PeterG 16 September 2021, 21:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Update (23:28)

Heb 'm nu weer even aan op kanaal 25 en nu is AT 5. Met hetzelfde gehaper in beeld. Het gaat dus niet goed met dat kanaal 25, wat er ook op zit. Irritant. Dat wel.

I.i.g. via zender Haarlem dus niet goed.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @PeterG ,

Even voor de zekerheid : 

Probeer de ontvanger eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. 

En dan uitgebreid zenders zoeken…. 

 

Baat het niet, dan schaadt het niet….. 

Wat is het resultaat ? 

Nog niet gedaan maar het beeld hapert al veel minder gelukkig. 

Maar nog steeds geen 3 minuten zonder haper helaas. 

Reputatie 7
Badge +28

Dan toch maar even die reset proberen?………..:crystal_ball:  

Noordzee schrijft:

Dan toch maar even die reset proberen?………..

Heb ik gisteravond laat gedaan. Leek toen nog niet gewenst resultaat op te leveren. Toch wat haperingen gedurende 10 minuten.
Nu is CN op dat kanaal en met die '’teken'’films is het slecht beoordelen of het beeld nu vloeibaar loopt….
Vanavond nog even kijken met AT 5.

(14-9; 12:31)

Toch niet blij. Nu, 14-9; 16:39, voetbal aan op 25. Maccabi Tel Aviv - Alashkert.

En om de paar seconden hapert het beeld!

@Alexandra

Toch niet blij. Nu, 14-9; 16:39, voetbal aan op 25. Maccabi Tel Aviv - Alashkert.

En om de paar seconden hapert het beeld!

Enige kanaal wat hapert. Andere op die frequentie niet. Lijkt me niet in de ontvanger te zitten. Eerder zendmast Haarlem.

Reputatie 7
Badge +28

Raar, ik zie ook geen andere meldingen over dit kanaal.

Nee. Maar als het alleen zendmast Haarlem is….. Hoeveel gebruikers met ESPN van Digitenne zijn er dan (abo’s)? In combinatie met i-TV zal men doorgaans via i-TV kijken.

Bovendien is nu op het hoofdkanaal van ESPN (ook) Feyenoord live. Ik heb echter 2 tv's naast elkaar. :grin::computer::computer:

 

Reputatie 7
Badge +19

@PeterG Ik heb ook nog geen andere meldingen over ESPN gezien, maar het kan natuurlijk aan de zendmast liggen. Kan je de signaalsterkte controleren in het menu? Ik ben benieuwd waar dat op uit komt, en of er verschil zit tussen verschillende zenders wanneer je dit test.

Reputatie 7
Badge +28

Ik kan me dat niet voorstellen als de andere zenders op dezelfde frequentie wel storingsvrij binnen komen. 

Ik ben eerder bang dat voor .deze zender wat te weinig transportkwaliteit gebruikt wordt, oftewel het aantal Mbit/s voor die zender is wellicht wat aan de lage kant.  

Dit inderdaad:

Ik kan me dat niet voorstellen als de andere zenders op dezelfde frequentie wel storingsvrij binnen komen.

In diezelfde frequentie zitten ook ESPN (24), 24kitchen (23), Nat. Geogr.(21) , BBC One (19) en Two (20) , TLC (17) en MTV (13). En deze lopen allemaal vloeiend. Alleen dus kanaal 25, ongeacht of het ESPN2, AT 5 of CN is, loopt haperend (beeld). Het valt vooral op (… is storend) als AT 5 danwel ESPN 2 erop zitten.

En al die zenders, inclusief ESPN en ESPN 2 komen binnen met sterkte 58 %, dat is op de zxv7200 die aanduiding is brak!, (de tv geeft 98 % signaalsterkte, maar ja, gecodeerd...). En kwaliteit wordt 100 % aangegeven.

 

Ik begin het steeds meer op te geven met Digitenne. Zeker zolang kpn geen betere ontvanger gaat gebruiken dan die brakke zxv7200. Of gewoon een CI+ module zodat we zélf een degelijk apparaat kunnen aanschaffen.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG 

De Rebox werkt gelukkig beter, maar het wachten is inderdaad al heel lang op de CI+-module. 

Maar voor dit probleem moeten ze even de transportkwaliteit checken voor deze zender. (Zie mijn vorige reactie) Die is per zender apart mee te geven. 

 

Vandaag, 16 september, loopt het beeld op kanaal 25 (PSV - Real Sociedad ) weer vloeiend. Het storinkje lijkt er dus uit! :relaxed:

(21:51)