Beantwoord

Digitenne code E016 basis abonnement niet actief, zie alleen Ned 1, 2 en 3

  • 13 August 2023
  • 7 reacties
  • 33 keer bekeken

Ik begrijp dat deze omgezet kan worden?! 

we hebben nu alleen ned 1,2 en 3

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 August 2023, 20:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Pammies ,

Foutcode E016-0 kan verschillende oorzaken hebben.

 

Geen abonnement voor deze zender

Bestel heel gemakkelijk de ontbrekende zenders (ESPN en/of True Amateurs) via MijnKPN.

 

Deze zender is niet geactiveerd

De melding komt voor wanneer een erotiekzender geblokkeerd is. Je kunt ‘Zenderlijst aanpassen’ of ‘Zenders verbergen/tonen’ weer zichtbaar maken:

  1. Druk op de menu-knop van de afstandsbediening
  2. Blader naar ‘Zenderlijst en druk op OK
  3. Blader naar de zender die je wilt aanpassen
    Met ‘Verplaatsen’, ‘Vergrendelen’ of ‘Verbergen’ maak je de zender weer beschikbaar.

 

Digitenne abonnement is geblokkeerd

Als laatste kan je foutcode E016-0 krijgen als jouw Digitenne is geblokkeerd omdat je achterstallige facturen hebt.

Om weer aangesloten te worden, kun je het beste direct betalen via kpn.com/ikbetaalnu. Je wordt na betaling zo snel mogelijk aangesloten. Je kunt de betaling ook handmatig overmaken. Houd er dan rekening mee dat het tot vijf werkdagen kan duren voor je aangesloten wordt.

 

Niet alle zenders beschikbaar

Het kan zijn dat je niet alle zenders ontvangt. Laat de Digitenne ontvanger dan opnieuw de zenders zoeken.

  1. Druk op de menu-knop van de afstandsbediening
  2. Blader naar ‘Zenders zoeken’ en druk op OK
  3. Blader naar ‘Uitgebreid zoeken’ en druk op OK
  4. Blader naar ‘Start zoeken’ en druk op OK

Let op! Zenders opzoeken en laden kan maximaal 30 minuten duren.

 

 

Dat heb ik al gelezen idd. Er is geen betalingsachterstand! Hij heeft het ook altijd gedaan. Met n oude antenne. Nu de digitale aangesloten maar we hebben nu alleen bed 1,2 en 3. Heb gezien dat basisabonnement op nee staat! Volgens mij is dat het probleem.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik neem aan dat je de ontvanger al een tijdje op NPO 1 hebt gezet. Als dat toch niet het gewenste effect heeft, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Ga ik proberen maar ben nu niet daar! 

Reputatie 7
Badge +28

Zou je wel alvast het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nou het is niet gelukt en ik heb kpn gebeld was zo geactiveerd :)

Toch bedankt voor de hulp