Beantwoord

digitenne doet het niet

  • 26 July 2019
  • 22 reacties
  • 276 keer bekeken

Badge
Wij hebbem een tv op.onze slaapkamer..digitenne
Nu hebben we alleen ned 123
Maar rtl enz pakt ie code E016-0
Bneden we interactief tv..
Hoe Kunnen we digitenne activeren
icon

Beste antwoord door Noordzee 28 July 2019, 11:07

Bekijk origineel

22 reacties

Oplossing?

https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062
Badge
Ht luktt me niet er blijft staan
U hebt geen abonnement voor deze zender
Dit kunt u aanvragen op.kpn .com
Ik word er niet wijzer van
Reputatie 7
Badge +28
@Casey Eigenlijk is het verzoek van moderators om niet meer op dit soort topics te reageren. Een moderator verplaatst dit soort topics binnen enkele uren naar het (ook door jou genoemde) verzameltopic.

Maar deze keer dan toch maar even een keertje reageren :

@J haasnoot

Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Dat is mij onbekend. En ivoor ik dan ook graag van een mod. Hoe kan de vragensteller overigens weten, dat het topic is verplaatst?
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben het met jou eens. Ik heb al eens de moderators gevraagd om ook jou een berichtje hierover sturen, maar dat is kennelijk nog niet gebeurd.

Ik tag hierbij @Marcia_ omdat zij nu aan het werk is.

De topic-starter komt dit te weten doordat er vanuit het centrale topic wordt gereageerd naar hun.

@Marcia_ : Er staan nog drie andere verzoeken open van klanten met een foutcode. Wil je die ook gelijk doen?
Maar ik vraag me toch werkelijk af waar jij je mee bemoeit. Of jij de enige bent, die op dit soort berichten mag reageren. Uit ervaring weet ik dat je graag zo snel mogelijk bericht wilt hebben op een vraag. En als er nog niemand heeft gereageerd, dan doe ik dat. En niemand die mij dit op dit forum kan verbieden!
Reputatie 7
Badge +28

Maar ik vraag me toch werkelijk af waar jij je mee bemoeit.

@Casey : Ik bepaal zelf waar ik mij mee bemoei en waarmee niet. Wen daar maar aan!


En niemand die mij dit op dit forum kan verbieden!

Nee, maar als een moderator mij iets vraagt, hou ik daar in ieder geval rekening mee.
Een mod heeft mij hierover nog nooit iets gevraagd. Einde discussie.
Reputatie 7
Badge +28
Er is geen discussie, er zijn alleen feiten.
Ik heb @Marcia_ inmiddels een bericht gestuurd.

Die zal jou bijpraten.
Badge
Beetje verwarrend
Maar ik heb het ingevuld..en nu
Reputatie 7
Badge +28
Een moderator gaat jouw ontvanger vanaf afstand opstarten. Wordt waarschijnlijk morgen, want het is al laat.
Badge
Ik hoop.dat ie het dan.doet..het gekke.is.ik.krijg geen medewerker aan de lijn...bizar
Reputatie 7
Badge +28
Komt goed, morgen wordt je verder geholpen.
Badge
In ieder geval hartstikke bedankt voor de moeite hoor...fijne avond
Reputatie 7
Badge +28
@J haasnoot: Welkom! En sorry dat de reactie vanuit onze kant even duurde. Kun je het CAS ID van de onderkant van de Digitenne ontvanger nog toevoegen aan je profiel in het vakje "Persoonlijke opmerkingen"? Die heb ik nodig om de ontvanger toe te kunnen voegen aan jouw abonnement. Daar lijkt iets mis te zijn gegaan, maar dit kunnen we op afstand herstellen. Ik zie dat er wel een nummer in je profiel staat maar dat lijkt geen geldig CAS ID te zijn. Stuur even een reactie als dat is gebeurd, dan maken we het direct in orde.

@Casey: Dit escaleert een beetje! Ik zal het even uitleggen. In topics als deze, die we normaal gesproken samenvoegen met een centraal topic, verplaatsen we alleen het startbericht en de overige reacties verwijderen we. Dit doen we om het verzameltopic overzichtelijk te houden. Anders staat er een link in naar hetzelfde topic bijvoorbeeld. We hebben er verder geen harde regels voor maar als het overduidelijk samengevoegd moet worden kun je jezelf de moeite besparen zeg maar 😉

Ik vind zo'n linkje verder geen probleem, als we (zoals nu) het topic niet zien weet de topicstarter waar de vraag ook gesteld kan worden. Als we het topic wel op tijd zien is het een kleine moeite dat bericht weg te halen. Maar de fout ligt bij ons, we hadden dit topic gisterochtend moeten zien en direct moeten samenvoegen. Nu er 15 reacties zijn laat ik het even zoals het is.
Badge
@Joran gedaan hoor
Reputatie 7
Badge +28
@J haasnoot: Dank! Dan zou het nu weer moeten werken, kun je dat testen? Als je eerst nog een foutmelding krijgt moet het na een herstart van de ontvanger werken.
Reputatie 7
Badge +28
Als het toch niet lukt?

Dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dit kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra je beeld hebt op CNN, dan nogmaals zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Badge
@Joran nee hik.doet het niet
Er staat ook bij menu dat we geenj basisabennement hebben
Reputatie 7
Badge +28
@J haasnoot Even de instructie uit mijn reactie van hierboven uitvoeren.
Badge
Jaaaaa hij doet het hahahaha hartelijk bedankt allen..en een fijne dag verder
Reputatie 7
Badge +28
Top ! 👍🏾 Graag gedaan en veel plezier met jouw ontvanger.

Reageer