Beantwoord

Digitenne foutcode E016-0

  • 11 June 2021
  • 5 reacties
  • 117 keer bekeken

Op de camping heb ik Digitenne gebruikt, maar ik krijg foutcode E016-0. Bij de commerciële  zenders. Geen abonnement voor deze zenders. Ned 1 2 en 3 doen het wel.

CAS Digitenne abo is 4657-265-972-3 , software versie 34

Thuis nooit geen probleem gehad . 

Is een oplossing ?

Mvg,

 

Twan 

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 June 2021, 15:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Twan052 

Zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven. Later vandaag wordt dan een activatiesignaal verstuurd.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Twan052. Welkom op het KPN Forum. Heb je jouw Digitenne ontvanger al een tijdje aanstaan op NPO1, zoals Noordzee al adviseerde? Ik heb zojuist een activatiesignaal verstuurd naar jouw ontvanger. Laat je ons weten of je de commerciële weer kan bekijken? 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Twan052. Welkom op het KPN Forum. Heb je jouw Digitenne ontvanger al een tijdje aanstaan op NPO1, zoals Noordzee al adviseerde? Ik heb zojuist een activatiesignaal verstuurd naar jouw ontvanger. Laat je ons weten of je de commerciële weer kan bekijken? 

 

@Twan052

Heb je al beeld op alle zenders ? 

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Ja ik heb weer alle zenders , nadat je dat signaal hebt verstuurd. Ontvanger stond nog aan. Na opnieuw aan en uit te zetten had ik weer alle zenders.

Bedankt voor de medewerking 👍

 

Mvg Twan

 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat je weer naar alle zenders kan kijken! Graag gedaan @Twan052:blush: