Beantwoord

Digitenne foutmelding E016-0

  • 22 May 2020
  • 7 reacties
  • 95 keer bekeken

Badge

Ik heb digitenne op de boot en heb sinds de ingebruikname vorig jaar van deze ontvanger geen tv meer op de boot gekeken en nu ontvang ik alleen nog NPO1,2 en 3 terwijl ik vorig jaar nog alle zenders kon bekijken. Volgens berichten op dit forum kunnen de moderators dit probleem oplossen.

Er verschijnt nu bij iedere commerciele zender de foutmelding E016-0 met de mededeling dat ik hier geen abonnement voor heb. 

Gaarne ontvang ik een reactie van een van de moderators om weer van dit probleem af te komen.

Zover ik heb kunnen volgen heb ik alle benodigde info in mijn profiel ingevuld.

Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 May 2020, 16:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Zeestomer 

Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-ID-nummer? Je CAS-ID-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. (CAS-ID staat onder je TV ontvanger)

Dan kunnen ze je ontvanger opnieuw activeren. 

Badge

Beste Dennis,

Volgens mij heb ik alles daar ingevoerd of doe ik iets verkeerd.

Reputatie 7
Badge +22

Beste Dennis,

Volgens mij heb ik alles daar ingevoerd of doe ik iets verkeerd.

Nee ik las het toen ik me bericht had gepost, verder heb ik webcare hiervan op de hoogte gebracht. En hopelijk wordt je Digitenne weer snel geactiveerd. Maar het is bij ons op het forum erg druk, heb nog eventjes geduld. 😉👍🏼

Reputatie 7
Badge +28

@Zeestomer 

 

Dan kun je nu alvast het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. (Is dus afhankelijk van waar je nu bent met jouw boot) 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Zet de ontvanger op CNN (niet zappen). De TV kan eventueel uitgezet worden. Na de activatie door een moderator kan het soms nog wel een klein uurtje duren voordat je beeld hebt. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Zeestomer Welkom hier en goed dat je dit probleem aankaart. Fijn om te zien dat je van Dennis en Noordzee al enige uitleg hebt gekregen. De foutcode komt vaker voor, als je 'm bijvoorbeeld al langere tijd niet gebruikt hebt. Ik heb 'm opnieuw voor je geactiveerd. Zou je de zenders opnieuw willen zoeken, zoals Noordzee beschrijft? Daarna is het wel belangrijk dat je de ontvanger minimaal een uur op deze zender laat staan. 

Badge

Beste Bart, 

Bedankt ik heb inmiddels weer beeld. Betekent dit dat ik in het najaar en volgend voorjaar hetzelfde ga meemaken.

Reputatie 7
Badge +28

Die kans heb je altijd als je de ontvanger langere tijd niet gebruikt. 
 

Ol zich werkt het na een activatie dan ook wel weer, naar het kan geen kwaad om de ontvanger elke maand een uurtje aan te zetten. 
 

Maar daarvoor hoef je echt niet speciaal naar de locatie van jouw boot te rijden. Je kunt altijd weer hier op het forum (of telefonisch via 0800-0402) om een activatie vragen. 

Of je neemt de ontvanger na het vaarseizoen mee naar huis en zet dan daar af en toe de ontvanger even aan. 

Reageer