Beantwoord

Digitenne geeft de melding zender gecodeerd?

  • 28 June 2023
  • 8 reacties
  • 416 keer bekeken

Sinds vandaag digitenne met insteekkaart.

TV is samsung met dvb-t2 ci+ 1.3 HEVC 265.

Ned 1, 2 en 3 werken perfect, echter de commerciƫle bv RTL 4 of SBS 6 geven iedere keer na enkele momenten beeld de melding zender gecodeerd en vervolgens keert het beeld terug en begint de blokkering weer

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 June 2023, 19:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

HalloĀ @CaseriĀ ,

Wat is het volledige typenummer van jouw TV? Dan kan ik checken of jouw TV geschikt is voor Digitenne.Ā 
Ā 

Zet de TV voorlopig even op NPO 1. Mogelijk ontvangt jouw TV alsnog het activatiesignaal.Ā 

Eindigt het typenummer van de Samsung wel op XZG ???

In de meeste gevallen zal een in Nederland gekochte namelijk op XXN eindigen. Die is wel geschikt voor Ziggo maar niet voor Digitenne.

En XZG is juist wel geschikt voor digitenne maar niet voor Ziggoā€¦

Op een Samsung met XXN zul je dus de losse ontvanger moeten gebruiken enĀ niet de CI+ module!

Tv is Samsung UE40MU6470, staat niet in de lijst van tv's die geschikt zijn voor de insteekkaart, echter wel staat er Ć©Ć©n in die lijst met vergelijkbaar datum uitgifte 04-2017. Die heeft ook ci+ 1.3 HEVC 265.

tv staat al uren op Ned 1. Iedere keer als ik tv aan zet krijg ik dit in beeld bij de comm zenders

Irdeto Access

End of trial period

Over 1611435256 dagen (null) verloopt enz

In het ergste geval zal ik weer naar een kastje toe moeten, maar dat was nu juist een van die dingen die ik wilde vermijden!Ā 

Ā 

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

UE40MU6470Ā staat niet in de lijst en is derhalve niet geschikt voor de Digitenne module.Ā 

Dat ie voor H.265 geschikt is maakt hierbij niet uit. Het gaat om de geschiktheid voor de Digitenne 1.4 CI+ module.

(6459 en 6479 staat ie niet tussenin...)

Samsung is een lastig merk als het gaat om de geschiktheid voor de Digitenne 1.4 module.

99% kans dat ie voor Ziggo, met 1,3 module, isĀ  bedoeld.

Reputatie 7
Badge +28

Tv is Samsung UE40MU6470, staat niet in de lijst van tv's die geschikt zijn voor de insteekkaart, echter wel staat er Ć©Ć©n in die lijst met vergelijkbaar datum uitgifte 04-2017. Die heeft ook ci+ 1.3 HEVC 265.

tv staat al uren op Ned 1. Iedere keer als ik tv aan zet krijg ik dit in beeld bij de comm zenders

Irdeto Access

End of trial period

Over 1611435256 dagen (null) verloopt enz

In het ergste geval zal ik weer naar een kastje toe moeten, maar dat was nu juist een van die dingen die ik wilde vermijden!Ā 

Ā 

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

Ik was er al bangĀ voor aangezien je CI-module versie 1.3 noemde. Die TV is dus niet geschikt voor Digitenne. Je zal de insteekkaart via 0800-0402 moeten om laten ruilen voor een losse ontvanger. Het is niet anders.Ā 

Hmm. Ik zie net dat de UE40MU6470 een model uit 2017 is!!

https://tweakers.net/pricewatch/762267/samsung-ue40mu6470-grijs/specificaties/Ā .

Dat is 2 jaar voor de introductie van Digitenne H.265, wat de kans dus al vrijwel uitsluit dat het werkt.Ā 

N.B. CI 1.3 is Ziggo; Digitenne is CI+ 1.4.

Reputatie 7
Badge +28

Hmm. Ik zie net dat de UE40MU6470 een model uit 2017 is!!

https://tweakers.net/pricewatch/762267/samsung-ue40mu6470-grijs/specificaties/Ā .

Dat is 2 jaar voor de introductie van Digitenne H.265, wat de kans dus al vrijwel uitsluit dat het werkt.Ā 

@PeterGĀ 

Toch vreemd dat dit vaker gebeurd. De klantenservice zou dit beter moeten checken op het moment dat een klant een insteekkaart bestelt.Ā 

Het blijft toch vaak zoeken om datgene te doen wat juist of niet juist is.

XXN ipv XZG, 1.3 of 1.4 wel of geen nl modelĀ  H265 of H264 enz enz. Dan maar over naar extra kastje of Nwe TV

In ieder geval allen dank voor de reacties

Ā