Beantwoord

Digitenne insteekkaart aanvragen voor bestaande klant

  • 3 February 2023
  • 15 reacties
  • 179 keer bekeken

Hoe kom ik aan een Digitenne insteekkaart als bestaande klant. Ik heb een KPN interactief TV abonnement waarbij ik in plaats van 2 TV ontvangers 1 TV ontvanger plus 1 Digitenne ontvanger heb. Deze Digitenne ontvanger wil ik omruilen voor een insteekkaart. De klantenservice gebeld en die geven aan dat dit 5 euro p.m. extra kost. Dit is gek want om de Digitenne ontvanger te krijgen heb ik 1 TV ontvanger ingeleverd. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 February 2023, 21:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Heb je al gecheckt of de tv waarin je 'm wilt gebruiken geschikt is voor de ontvangst van zenders via de ether in DVB-T2 HEVC norm?

Een tv ouder dan 2019 is dat in ieder geval niet. En veel LG's ook niet. Er zijn budgetmodellen op de markt die dat niet kunnen. 

Je kunt hier checken of je tv wel geschikt is: 

Halverwege pagina groene balk met merk en type checker.

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/ .

Verder kan deze aanpassing (kiezen voor insteekkaart = CI+ module) alleen via de telefonische klantenservice 0800 0402 .

Heb ik gecheckt maar daar gaat mijn vraag niet over

Waar de vraag wel over gaat heb ik er ook bij staan. (misschien net iets later toegevoegd dat weet ik niet meer).

De klantenservice heb ik gebeld. Echter die snappen maar niet dat ik de huidige digitenne ontvanger wil omruilen voor een insteekkaart. Ze zeggen dat ik 5 euro extra moet betalen maar dat klopt niet. Ben een uur bezig geweest om dat uit te leggen 

Hallo @FredTim gewoon op een ander tijdstip nog een keer bellen, dan krijg je misschien iemand aan de lijn die wèl snapt wat je wilt.

 

Degene die ik aan de lijn had zette me tot 3 keer toe in de wacht (lang!) om met haar manager te overleggen. Toen ik vroeg of ze me met die manager door wilde verbinden moest ze weer een tijd overleggen en kwam ze terug met als antwoord ‘dat mag niet’. Ben het inmiddels behoorlijk zat. Bij een vorige poging zo’n kaart te krijgen hadden ze m’n hele huidige abonnement opgezegd en stond alleen digitenne nog in Mijn KPN. Ben toen een tijd bezig geweest dat weer te herstellen. Dus…..

Hallo @FredTim misschien even bij de lokale KPN-winkel binnengaan?

 

Ja dat ga ik maar eens proberen 

Kan ook m’n abonnement opzeggen en een heel nieuw abonnement nemen. Iets wijzigen schijnt bij KPN op onoverkomelijke bezwaren te stuiten 

Kan ook m’n abonnement opzeggen en een heel nieuw abonnement nemen. Iets wijzigen schijnt bij KPN op onoverkomelijke bezwaren te stuiten 

Probeer eerst de winkel maar eens @FredTim 

Reputatie 7
Badge +28

De klantenservice heb ik gebeld. Echter die snappen maar niet dat ik de huidige digitenne ontvanger wil omruilen voor een insteekkaart. Ze zeggen dat ik 5 euro extra moet betalen maar dat klopt niet. Ben een uur bezig geweest om dat uit te leggen 

Hallo @FredTim ,

Dit klopt inderdaad niet. 

Wat ik hier nog niet teruggelezen heb, is dat je deze aanpassing tegenwoordig ook via MijnKPN kunt doen. Bellen naar 0800-0402 zou meestal ook het gewenste resultaat geven en een bezoekje aan de KPN-winkel is ook prima. 

Is het inmiddels gelukt via één van die mogelijkheden? 

Heb je de CI+-cam al in huis? En werkt het naar tevredenheid? 

Overigens is er sinds kort een nieuwe abonnementsvorm. Mogelijk ben je daarmee voordeliger uit. Hebben ze het in de winkel of via 0800-0402 daar nog met jou over gehad? 

Dit zijn de prijzen en mogelijkheden: 

Kortom : Voor internet 100Mbit/s (42,50), eenmaal KPN TV (12,50) en eenmaal Digitenne (5,00) ben je in totaal voor 60,00 per maand klaar. Betaal je nu meer? Dan gewoon weer bellen naar 0800-0402 of terug naar de winkel.  (Want een overgang naar dit abonnement kan nog niet via MijnKPN.)  

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @FredTim. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je telefonisch niet verder geholpen bent. Zover ik weet is dit gewoon mogelijk. Is het inmiddels al gelukt om een Digitenne insteekkaart aan te vragen?

Zojuist naar de KPN winkel geweest. Daar ben ik prima geholpen! Ze hebben mijn hele abonnement gewijzigd waardoor ik nu en een nieuwe normale TV-ontvanger krijg (had ik ook al vaker om gevraagd bij de klantenservice) en een insteekkaart voor digitenne. Al met al ga ik ook nog een euro minder betalen per maand. Was dus een nuttig bezoek en een geheel andere ervaring dan bij de klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +28

Helemaal fijn @FredTim 👍🏼

Euh, wat was er niet normaal 🙄 aan je tv ontvanger, FredTim?

En ik neem aan dat je de interactieve ontvanger bedoeld.